روایتی از بخش دوم گزارش اعضای دولت از عملکرد ۳ ساله

ارتقای شاخص‌ها

آخرین جلسه هیات دولت چهارشنبه (۳ مرداد ۱۴۰۳) به ریاست محمد مخبر، سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد و اعضایی که در جلسه روز یکشنبه ۳۱ تیر ماه گزارش عملکرد نداده بودند به بیان عملکرد سه ساله حوزه تحت مدیریت خود پرداختند.
کد خبر: ۱۴۶۶۱۶۰
 
عزت‌ا...ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این جلسه گفت: برای اولین‌بار تابوی برگزاری کنسرت در اماکن گردشگری را شکستیم که اولین آن در تخت‌جمشید بود. ۶۰۰۰ نفر به تخت‌جمشید رفتند بی‌آن‌که مشکلی به وجود آید. دادستانی، نیروی انتظامی و‌ امام جمعه نقش مهمی در برگزاری کنسرت در مرودشت داشتند.ضرغامی با بیان این‌که در شروع کار به‌دلیل کرونا کشور به لحاظ گردشگری ۲۰ ماه تعطیل بود، تصریح کرد: از ابتدای کار ۱۳ میلیون و ۸۹۵ هزار نفر وارد ایران شدند.
   
ساماندهی احزاب
احمد وحیدی، وزیر کشور نیز گفت: راه‌اندازی خانه احزاب در دولت سیزدهم انجام شد. ۲۷ حزب و جبهه جدید تصویب و فعال شدند و حرکت احزاب ساماندهی شد.وی با ارائه گزارش عملکرد وزارت کشور در سه سال اخیر، به موضوع جنگ ترکیبی سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: ‌این جنگ یکی از پیچیده‌ترین طرح‌های فنی بود که از آن عبور کردیم و با طراحی گسترده‌ای که انجام شد، توانستیم در سال ۱۴۰۲ مانع اقدامات مشابه دشمنان شویم.
   
افزایش ۳۰‌درصدی دارایی‌های بنیاد شهید
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید هم گفت: در دولت سیزدهم سازمان اقتصادی کوثر به بنیاد مستضعفان واگذار شد. دارایی‌های بنیاد شهید بیش از ۳۰‌درصد افزایش یافته است. سهم منابع داخلی بنیاد شهید از درآمدهای داخلی بسیار زیاد شد. وی ادامه داد: طرح سپاس با یک میلیون و ۸۷۸ هزار دیدار با رشد ۶۳‌درصد رقم خورد. ۱۰۵۸ حسینیه و خانه شهید فعال شد. ۲۳ هزار و ۸۱۶ مراسم مردمی و  بیش از ۴۸ هزار یادواره برگزار شد.
   
ورزش کشور در آرامش
کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان نیز به ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در دولت سیزدهم پرداخت و گفت: امروز ورزش کشور در آرامش بی‌نظیری به سر می‌برد که این مدیون زحمات مجموعه دولت و همکاران ما در سراسر کشور است. وی گفت: در حوزه ورزش به ویژه ورزش قهرمانی، یکی از شاخص‌های مورد نظر در دنیای امروز ورزش مدال‌آوری است که تعیین می‌کند وضعیت کشورها به چه صورت است. در این زمینه خوشبختانه در یک دوره سه ساله موفق شدیم توسط ورزشکاران این سرزمین ۲۲۹۰ مدال از میادین بین‌المللی به دست آوریم که در مقایسه با دوره چهار ساله قبلی ۴۸۴ مدال افزایش داشته‌ایم.
   
احیای واحدهای اقتصادی
محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور هم گفت: در دولت سیزدهم احیاگران واحدهای اقتصادی شکل گرفت. در زیرساخت‌ها و لوازم این احیای اتفاقات خوبی افتاد.وی خاطرنشان کرد: در حوزه نهضت احیای واحدهای اقتصادی حدود ۱۰ هزار واحد نیمه‌کاره به بهره‌برداری کامل رسید. که رکوردی منحصر‌به‌فرد است. این واسطه ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم به تعداد ۲۲۵ هزار نفر ایجاد شد. ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از سرمایه‌های مردم احیا شد.۱۵۰هزار میلیارد تومان تحت عنوان اوراق گام با کمک وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در زنجیره تولید قرار گرفت. در صنعت پتروشیمی ۱۳۰هزارمیلیارد تومان برای اولین‌بار در اختیار واحدهای تولیدی قرار گرفت که قله‌زنی این دولت بود.
   
دولت سیزدهم، دولت تصمیم و اقدام بود
علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت نیز با بیان این‌که به گواهی آمار، دولت سیزدهم دولت تصمیم و اقدام بود اظهار کرد: سامانه ویژه‌ای برای پیگیری تکالیف قانونی راه‌اندازی و علاوه‌برآن پایش عملکرد دستگاه‌های اجرایی نیز انجام شد.وی ادامه داد: پرونده‌های ورودی در دولت ما ۱۵‌درصد بیشتر شد، اما سرعت رسیدگی در کمیسیون‌های دولت ۴۸‌درصد افزایش یافت و جلسات دولت ۲۶‌درصد رشد را نشان می‌دهد و بیش از ۳۰۰۰ جلسه در دولت تشکیل دادیم.سخنگوی دولت بیان کرد: حضور اعضای دولت در جلسات کمیسیون‌های دولت ۲۶‌درصد افزایش یافت. پرونده‌های به‌نتیجه‌رسیده هم ۲۲‌درصد افزایش را نشان می‌دهد. به گواهی آمار، دولت ما دولت تصمیم و اقدام بود.
   
شهید رئیسی طی ۳ سال ۳۴۵ ملاقات خارجی داشت
غلامحسین اسماعیلی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور هم با ارائه گزارش عملکرد سه سال اخیر دولت سیزدهم گفت: دفتر در مجموعه دولت سعی کرد که کارگزاری امین و حلقه واسط و مسیر دوسویه ارتباط رئیس‌جمهور شهید با دولتمردان، قوای حاکمیتی و مردم باشد و به نماد و تبلور عینی و اصلی اندیشه رئیس‌جمهور تبدیل شود.وی بابیان این‌که «ما شأن خود را برنامه‌ریزی، اجرا و پشتیبانی از برنامه‌های رئیس‌جمهوری می‌دانستیم»، عنوان کرد: رئیس‌جمهور شهید ما یک رئیس‌جمهور نه‌تنها تحول‌گرا بلکه یک شخصیت تحول‌ساز در جامعه ایرانی ما بود؛ برنامه او برنامه تحول و تحقق دولت مردمی بود و ما خوب می‌دانیم که تحول هم فکر و اندیشه تحولی و هم اراده و انگیزه تحولی و هم کار و اقدام جهادی می‌خواست که معمولا اینها را به گروه‌های مختلف تقسیم می‌کنند اما رئیس‌جمهور شهید ما به‌تنهایی جامع این شرایط را که تحقق و تحول در جامعه و دولت بود انجام داد و تحول را نیز در همه حوزه‌ها اعم از داخلی و خارجی و بین‌المللی تعقیب می‌کرد.
   
شهید خستگی‌ناپذیر
محمد مخبر، سرپرست ریاست‌جمهوری هم در این جلسه ضمن قدردانی از اعضای کابینه گفت: کمتر مسأله‌ای بود که رئیس‌جمهور گفته باشد و شما به آن عمل نکرده باشید. منشأ برخی موارد خود رئیس‌جمهور بود و در خصوص برخی موارد نیز ایشان رفع مانع می‌کرد. همین مسأله باعث خستگی‌ناپذیری رئیس‌جمهور شهید بود.مخبر گفت: رئیس‌جمهور شهید سبک حکمرانی ناشی از امام و رهبری داشت و این مسأله در جای‌جای مدیریتش نشان داده می‌شد. این مسأله در تار‌و‌پود ایشان نهادینه شده بود. از دست رفتن رئیس‌جمهور شهید برای کشور ضایعه بود. از شهادت ایشان هم می‌توان برای تقویت کشور استفاده کرد، چون هر‌کدام ما در ذهن‌مان از ایشان جلوه‌های مختلفی داریم که باید ساماندهی و تدوین شود.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها