شیرخوارگان حسینی اردبیل سوگوار طفل عطشان کربلا

همایش شیرخوارگان حسینی به یاد علی اصغر (ع)، طفل ۶ ماه و تشنه لب میدان کربلا، در استان اردبیل برگزار شد و مادران زینبی با اطفال مزین به سربند‌ها و نشان‌های عزا، با ناله‌های سوگواران دشت نینوا همنوا شدند.
کد خبر: ۱۴۶۴۶۱۸

شیرخوارگان حسینی اردبیل سوگوار طفل عطشان کربلا

به گزارش جام جم آنلاین،روز جمعه در همایش شیرخوارگان حسینی در ورزشگاه ۶ هزار نفری رضازاده اردبیل، مادران با روی دست گرفتن طفلان شیرخوار خود به عزاداری برای طفل ۶ ماهه امام حسین (ع) پرداخته و در این غم جانگداز اشک ماتم ریختند.
این روز از دهه نخست محرم به حضرت علی اصغر (ع) تعلق دارد و آئین‌های مشابهی در همه شهرستان‌های استان اردبیل به همین مناسبت برگزار شد و مساجد و حسینیه‌های سراسر استان در سوگ سرباز ۶ ماهه حسین (ع) ناله سر دادند.
در امامزاده سید صدرالدین اردبیل نیز آئین مشابهی با عنوان شیرخورگان حسینی با شرکت مادران سوگوار و مداحی چند تن از مداحان نامدار اردبیل برگزار شد.
در شهرستان‌های دیگر استان اردبیل نیز سخنرانان، شعرا و مداحان با وعظ و سرودن اشعار دلسوز و مداحی‌های تاثیرگذار خود جمع کثیری از عاشقان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت (ع) را در مساجد، تکایا و حسینیه‌های استان اردبیل گرد هم آورده اند و شور و حال ویژه‌ای در همایش‌های شیرخورگان حسینی به چشم می‌خورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها