انگلیس - هلند

کدام تیم فینالیست می‌شود؟

با انجام اولین بازی مرحله نیمه نهایی یورو و مشخص شدن یکی از فینالیست‌ها، حالا امشب و در ورزشگاه شهر دورتموند دو تیم انگلیس و هلند به مصاف هم می‌روند تا تکلیف دومین فینالیست هم مشخص شود. گرچه این دو تیم همواره در رقابت‌های مهم فوتبالی همچون یورو جزو مدعیان اصلی بوده‌‌اند، اما در این یورو بازی‌های‌شان چندان چنگی به دل نزده است.
کد خبر: ۱۴۶۴۳۲۷
 
گرت ساوت‌گیت با دو جین ستاره که هر تیمی آرزوی داشتن فقط یکی از آنها را دارد، به هیچ وجه نتوانسته در حد انتظار بازی کند. این تیم کمتر نشانه‌ای از انگلیس سه سال قبل دارد که توانست با اقتدار به فینال یورو صعود کند. با این حال سه‌شیرها به دنبال این هستند تا برای دومین دوره متوالی حضور در فینال یورو را تجربه کنند. در آن طرف ماجرا رونالد کومان و شاگردانش قرار دارند که می‌تواند مهم‌ترین محک تیم ساوت‌گیت باشند. تیم هلند در بازی مرحله یک چهارم نهایی مقابل ترکیه نشان داد که برای رسیدن به پیروزی، خیلی سریع شیوه بازی خود را عوض می‌کند. بعد از باخت یک بر صفر در نیمه اول مقابل ترکیه، رونالد کومان با آوردن وفهورست به بازی مستقیم روی آورد و توانست به برد ۲ بر یک برسد. از سوی دیگر این بازی می‌تواند برای سرمربیان هر دو تیم حکم مرگ و زندگی داشته باشد. ساوت‌گیت خوب می‌داند که در صورت نرسیدن به فینال یورو، ممکن است جایگاهش روی نیمکت سه شیرها متزلزل شده و اتحادیه فوتبال انگلیس برای جام‌جهانی ۲۰۲۶ روی مربی دیگری حساب باز کند. در طرف دیگر هم کومان می‌داند که ثبت یک شکست دیگر در کارنامه‌اش در چنین مرحله حساسی، می‌تواند آینده‌اش را بیش از پیش با خطر رو‌به‌رو کند.این بازی یاد‌آور نیمه نهایی لیگ ملت‌ها در سال ۲۰۱۹ نیز محسوب می‌شود. در آن زمان و در اولین دوره آن مسابقات، هلند توانست در وقت‌های اضافی با نتیجه ۳ بر یک تیم ساوت‌گیت راشکست دهد و به فینال برسد. از این جهت، ساوت‌گیت در کنار دیگر موارد، یک نگاه انتقامی نیز به این بازی حساس دارد.همچنین این دومین دیدار دو تیم در بازی‌های یورو بعد از ۳۶ سال است. آخرین دیدار آنها به بازی دوم مرحله گروهی یورو۱۹۸۸برمی‌گردد که هلند با هت‌تریک مارکو فان‌باستن توانست ۳بریک انگلیس راشکست دهد. 

۲۲
دو تیم تا به امروز ۲۲ بار در رقابت‌های مختلف مقابل هم قرار گرفته‌اند که سهم هلند ۷ و سهم انگلیس ۶ برد بوده است. ۹ بازی نیز میان آنها با تساوی به پایان رسیده است. انگلیس با وجود یک باخت بیشتر اما گل بیشتری به رقیبش زده و توانسته ۳۱ بار دروازه آنها را باز کند. در مقابل هلند ۲۹ بار موفق به گلزنی به سه‌شیرها شده است.

۸
یکی ازنکات جالب درمورد انگلیس عملکردش درمراحل حذفی رقابت‌های یورو است.سه شیرهادر۸دور از۱۱باری که به رقابت‌های حذفی یورو رسیده‌اند، بازی‌شان به وقت‌های اضافه رفته است. در چهار دوره قبلی این اتفاق تکرار شده است.

۹
لاله‌های نارنجی تا قبل از بازی امشب ۹ بازی در سال۲۰۲۴ انجام داده و آمار خوبی از خودشان به جا گذاشته‌اند به طوری که در ۶ بازی برنده شده و فقط دو بازی را با شکست به پایان برده‌اند. یکی از باخت‌ها به بازی سوم مرحله گروهی همین جام بر‌می‌گردد که با نتیجه ۳ بر ۲ به اتریش باختند.

۱۲
انگلیس در۱۲بازی قبلی خود در بازی‌های یورو باخت نداشته است و آخرین شکست آنها به باخت ۲ بر یک شان مقابل ایسلند در یورو ۲۰۱۶ باز می‌گردد. آنها در این مدت، هفت برد و پنج تساوی به دست آورده‌اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها