مدیر وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه:

۳۴ کودک در شمال نوار غزه به دلیل سوءتغذیه حاد به شهادت رسیدند

مدیر وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در سخنانی ضمن اشاره به وضعیت بحرانی بیمارستان‌های نوار غزه اعلام کرد که ۳۴ کودک در شمال نوار غزه به دلیل سوءتغذیه حاد به شهادت رسیده‌اند.
کد خبر: ۱۴۶۴۱۰۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از الجزیره، «منیر البرش» مدیر وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در سخنانی اعلام کرد: امکانات ما بسیار ضعیف است و کمبود سوخت بحران بزرگی برای ما به شمار می‌آید.

مدیر وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تصریح کرد: تنها منبع سوخت در نوار غزه، سازمان بهداشت جهانی است که مقادیر بسیار بسیار اندکی از سوخت را به ما انتقال می‌دهد.

البرش افزود: تمامی خدمات پزشکی در بیمارستان‌های شمال نوار غزه متوقف شده است. تانک‌های اشغالگران در برابر بیمارستان اصدقاء المریض در شمال نوار غزه صف‌آرایی کرده‌اند.

وی گفت: ۳۴ کودک در شمال نوار غزه به دلیل سوء تغذیه حاد جان خود را از دست داده‌اند. از ۲ ماه پیش یا بیش‌تر از آن هیچ‌گونه غذایی وارد نوار غزه نشده است.

البرش ادامه داد: ۲۵ هزار بیمار نیاز فوری به درمان در خارج از نوار غزه دارند، اما تنها ۵ هزار نفر از آن‌ها از نوار غزه خارج شده‌اند.

وی ادامه داد: هیئت اعزامی از سوی الجزایر روز گذشته یک عمل جراحی را در شمال نوار غزه اجرا کردند. ما به آن‌ها درود می‌فرستیم.

البرش گفت: باید گذرگاه رفح فورا گشوده شود. وضعیت ما بسیار بد است. ساکنان الشجاعیه و ساکنان دیگر مناطق نوار غزه نمی‌دانند از شدت بمباران‌های اسرائیل به کجا بروند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها