مازندران، الگوی کشاورزی پایدار و مدرن؛

دوران طلایی تولید هلو و شلیل در مازندران

مدیر جهاد کشاورزی نکا خبر داد

تولید 120 هزار تن هلو و شلیل در نکا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا از پیش بینی تولید 120 هزار تن هلو و شلیل در با غهای این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۶۳۹۳۴

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،سعید صمدی زرینی از پیش بینی تولید 120 هزار تن هلو و شلیل در باغ های بارور شهرستان نکا در سال جاری خبر داد. 

 

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا افزود:  این شهرستان دارای 6 هزار هکتار باغ سیاه ریشه  بوده و رقم های کشت شده هلو شامل رقم داودی و کرست و زعفرانی و ردتاب و انجیری و مخمل گرگان و رقم های کشت شده شلیل شامل رقم های حسن پوری و سانکینگ و کیوتو و فرانسوی و سیبی دشت مغان است که با شروع برداشت ارقام زودرس هلو از باغ های سياه ريشه این شهرستان، پيش بيني مي شود امسال 120 هزار تن محصول با کيفيت برداشت شود.

 

 این مسئول با بیان اینکه خاک مناسب درختان هلو شلیل و زهکشی خوب آن، بر رشد آنها تأثیر گذار است، تصریح کرد: نیاز آبی این درختان زیاد است و این نیاز در زمان میوه دهی بیشتر هم شده، تنش خشکی درختان هلو و شلیل در این مقطع زمانی باعث کم آب شدن میوه ها می شود، از طرفی غرقاب شدن خاک این درختان هم می تواند منجر به پوسیدن ریشه ی آنها شود. 

 

 وی در خاتمه یاد آور شد: 5 هزار و 722 بهره بردار نکایی در زمینه پرورش هلو و شلیل در مناطق کوهپایه، میان بند و دشت فعالیت می‌کنند وی گفت: ارقام مختلف هلو زودرس، ميان رس و ديررس در این شهرستان کشت و بتدريج برداشت و از اواخر اردیبهشت تا ابتدای مهر به بازار مصرف عرضه مي شود.

newsQrCode
برچسب ها: مازندران جهاد هلو
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها