مچ‌اندازی مغزها

یکی ازمعیار‌های معتبر برای تمیز دادن بازی خوب از بازی بد، این است که شما حین بازی کردن متوجه گذر زمان نشوید. وقتی این اتفاق می‌افتد یعنی این‌که سر فرد حسابی گرم و تا جایی که ممکن بوده، در بازی غرق شده است. اما سوال اصلی این است؛ مگر می‌شود قبل از خرید و امتحان هر بازی، یک دست نشست و آن را بازی کرد تا بفهمیم چقدر بازی کردن برای‌مان لذت‌بخش است؟
کد خبر: ۱۴۶۳۴۸۶
نویسنده امیرعلی حبیبی - نوجوانه
 
برای حل و فصل این مساله، تصمیم گرفتیم در شماره ویژه سرگرمی به معرفی چند بازی جذاب از نوع تخته‌ای بپردازیم و چند بازی جذاب برای تابستانی که در آن قرار داریم به شما معرفی کنیم. راستی به منظور توجیه خانواده محترم  برای تخصیص بودجه لازم و خرید این بازی، به تفسیر مزایای آن برای هوش و توانمندی‌های ذهنی هم اشاره کرده‌ایم. بیشتر از این منتظرتان نمی‌گذارم؛ این شما و این هم معرفی ویژه‌نامه سرگرمی. 

مونوپولی
مونوپولی، فقط یک بازی فکری سرگرم‌کننده برای دورهمی‌ها نیست، بلکه ابزاری قدرتمند است که می‌توان از آن هم برای تقویت مهارت‌های شناختی و مغزی یاد کرد. دراین بازی که قدمت آن به بیش از۸۰سال می‌رسد،شما درنقش یک سرمایه‌گذار ثروتمند ظاهر می‌شوید که با خرید و فروش املاک، ساخت‌و‌ساز و مدیریت منابع مالی خود، برای ورشکستگی رقبای‌تان تلاش می‌کنید. طی انجام دادن این بازی، مغز شما با مسائل گوناگونی درگیرمی‌شود وبرای حل کردن آنها باید قسمت‌های مربوط به هوش فضایی، برنامه‌ریزی و استراتژی را فعال کند. در کنار تمام اینها، این بازی جذاب، شما را وادار می‌کند مهارت‌های مذاکره خودتان را بهبود ببخشید و کمی صبورتر شوید. در طول بازی، باید به‌طور مداوم اطلاعات مختلف مانند موقعیت املاک، قیمت‌ها، میزان پول خود و حریفان‌تان را به خاطر بسپارید و آنها را تجزیه و تحلیل کنید. این امر به تقویت تمرکز و حافظه شما کمک می‌کند. 

کاتان 
اگر دل‌تان یک سفر هیجان‌انگیز به اعماق یک جزیره ناشناخته می‌خواهد، «کاتان» گزینه به‌شدت مناسبی است. در این بازی، شما در نقش یکی از مهاجران باید به دنبال آباد کردن این جزیره و تبدیل شدن به قدرتمندترین فرد آن، تلاش کنید. برای رسیدن به این هدف، باید با استفاده از منابع موجود در جزیره، مانند چوب، آجر، پشم و غلات، شهر و جاده بسازید و با دیگر بازیکنان تجارت کنید و ارتش خود را قدرتمند سازید. در طی این بازی، شما برای موفق شدن باید یاد بگیرید منابع خود را به صورت هوشمندانه مدیریت و مطابق با یک برنامه‌ریزی جامع پیش بروید و پیشرفت کنید. پیش‌بینی کردن احتمالات و انعطاف‌پذیری هم جزو مواردی است که برای پیروز شدن در این رقابت به آن نیاز دارید، زیرا شرایط دائما در حال تغییر است و شما باید بتوانید با توجه به این تغییرات، استراتژی خود را تنظیم کنید. البته که در این بازی شما باید قدرت مذاکره مناسب، تمرکز بالا و خلاقیت هم داشته باشید. قطعا شما بدون قدرت اقناع نمی‌توانید منابعی را که برای پیشرفت شهرتان نیاز دارید از دیگر بازیکن‌ها دریافت کنید. 

کودتا
کودتا، یک بازی کارتی جذاب و پرمخاطب است که بازیکن را به دنیای سیاست و توطئه در کشوری فرضی می‌برد. در این بازی، شما در نقش یکی از شخصیت‌های طغیانگر قرار می‌گیرید که به دنبال کودتا و سرنگونی دولت فعلی است. برای رسیدن به این هدف، باید با استفاده از کارت‌های شخصیت خود، با دیگر بازیکنان مذاکره و معامله کنید. البته در برخی از شرایط شما باید به دیگر افراد دروغ بگویید تا بتوانید آنها را از دور خارج کنید و به هدف‌تان برسید. هوش و قدرت استراتژیک، دو مؤلفه مهمی هستند که شما برای پیروزی به آن نیاز دارید. در کودتا، هویت هر بازیکن تا زمانی که توسط خودش یا دیگران فاش نشده، پنهان می‌ماند. این یعنی شما باید به خوبی هویت‌تان را مخفی نگه دارید و تا حدی دیگران را فریب دهید. یادتان نرود برای موفقیت در کودتا، باید بتوانید حرکات و اقدامات حریفان‌تان را پیش‌بینی و بر اساس آنها برنامه‌ریزی کنید. این امر به تقویت قدرت تجزیه و تحلیل و حل مسأله شما کمک می‌کند. 

آزول
آزول، یک بازی فکری انتزاعی و زیباست که از دل قرن شانزدهم بیرون آمده است. در این بازی، شما در نقش یک هنرمند کاشیکار ماهر ساکن در پرتغال ظاهر می‌شوید و باید با استفاده از کاشی‌های رنگی، زیباترین و چشم‌نوازترین دیوار کاخ سلطنتی را خلق کنید اما کار به این سادگی نیست؛ شما باید بتوانید برنامه‌ریزی کنید و استراتژی مناسبی داشته باشید تا کاشی‌های مورد نیاز خود را به‌دست آورید. همچنین باید بتوانید در زمانی که هیچ چیز مطابق با میل شما نیست و دنیای شما در بازی چندان زیبا نیست، زیباترین اثر ممکن را خلق کنید. یادتان باشد که حواس‌پرتی در این بازی ممنوع است زیرا اگر جای کاشی‌ها و الگو‌های مورد نظر را از یاد ببرید، در نهایت از اثر شما چیزی به جز یک فاجعه باقی نمی‌ماند. 

معبد الدورادو
معبد الدورادو،یک بازی فکری ماجراجویانه و هیجان‌انگیز است که شما را به سفری پرماجرا در دل جنگل‌های انبوه آمریکای جنوبی می‌برد. دراین بازی، شمادرنقش یکی ازکاشفان جسور ظاهر می‌شوید که به دنبال معبد افسانه‌ای الدورادو و گنجینه‌های بی‌نظیر آن است. برای رسیدن به این هدف باید با عبور ازمسیرهای پرخطر، غلبه بر چالش‌های مختلف و حل معماهای پیچیده، راه خود را به معبد گمشده پیدا کنید. اما معبد الدورادو فقط سرگرم‌کننده نیست، بلکه فرصتی عالی برای تقویت مهارت‌های شناختی و مغزی شما نیز به شمار می‌رود. در معبد الدورادو، زمان محدودی برای رسیدن به معبد و یافتن گنجینه دارید، بنابراین باید با مدیریت زمان خود و حفظ صبر و حوصله، بهترین تصمیم‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن اتخاذ کنید. همچنین برای انتخاب مسیر مناسب، جمع‌آوری منابع لازم و غلبه بر چالش‌های مختلف، باید با دقت برنامه‌ریزی و حرکات خودراازقبل پیش بینی کنید.این امر به تقویت تفکر استراتژیک، حل مسأله و قدرت تصمیم‌گیری‌تان کمک می‌کند. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها