سردار سلامی:

پدیده اعتیاد، خطری جدی بر شاکله انسانی و جامعه است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که پدیده اعتیاد خطری جدی بر شاکله انسانی و جامعه است، گفت: باید با این پدیده مبارزه کرد. همان‌طور که مقابل تهاجم دشمن خارجی و فرهنگی و تحریم، مقاومت و ایستادگی می‌کنیم، باید مقابل آن نیز بایستیم.
کد خبر: ۱۴۶۳۲۱۴
 
به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست‌جمهوری؛ سرلشکر حسین سلامی در آیین افتتاح پارک‌های دوم و سوم مرکز درمان، صیانت و اشتغال معتادان بهبودیافته شهید زیادیان که با حضور دکتر‌اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر؛ سردار‌حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمد رسول‌ا... تهران بزرگ و جمعی از مسئولان کشوری برگزار شد، گفت: بازدید امروز ما از این مرکز، جنبه‌های تلخ و شیرینی دارد، تلخ از این جهت که این بلای خانمانسوز و ویرانگر موادمخدر توانسته بر بخشی‌ از جامعه جوان ما نفوذ کند و آنها را از یک زندگی سالم محروم کند.وی افزود: این برای ما قابل تحمل و پذیرش نیست؛ چراکه ما در فرهنگ اسلامی و ملی‌مان با این شعر زیبای شاعر گرانقدر کشورمان سعدی که «بنی آدم اعضای یکدیگرند...» زندگی می‌کنیم و اگر برای یک عضو جامعه مشکلی یا نقصی پیش بیاید، همه پیکره ملت ایران احساس درد می‌کنند؛ زیرا ما از طریق قلب‌های‌مان با هم پیوند داریم و اعضای یک‌پیکره واحد هستیم و هیچ‌کس در این سرزمین بدون احساس آرامش مردم، احساس آرامش ندارد و همه ما در مقابل این مخاطرات مسئول هستیم‌ و بایداحساس مسئولیت کنیم.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: جامعه‌ای پویا، رشید، صاحب حرکت و رشد است که جوانان آن سالم، صالح، پویا، خلاق، پرتحرک و پرانرژی باشند و جامعه‌ای می‌تواند در مقابل تهدیدها، جنگ‌ها و آسیب‌ها ایستادگی کند که پیکره جوان آن کارآمد، پرطراوت، سالم و بانشاط باشد.سلامی با بیان این‌که موادمخدر عامل سست‌شدن روح اراده، قوت ذهنی، قوای جسمی و روح معنوی انسان‌هاست و بنیادهای خانواده را سست و انسان را از زندگی محروم و قوه ذهن انسان را تخدیر می‌کند و از انسان موثر که می‌تواند دنیا را تغییر دهد، انسانی بی‌اثر می‌سازد، بیان کرد: هر جوان می‌تواند آینده جهان را تغییر دهد و منشأ جریانی قوی برای پیشرفت جامعه باشد؛ یک جوان معادل همه جوانان است و احیای یک نفر و بازگرداندن آن به زندگی معادل احیای کل بشریت است.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اذعان کرد: انسان، زیباترین مخلوق عالم هستی است. او نیکوترین، زیباترین و درخشنده‌ترین جلوه آفرینش است و پدیده اعتیاد خطری جدی بر شاکله انسانی و جامعه است که باید با آن مبارزه کرد. همان‌طور که مقابل تهاجم دشمن خارجی، فرهنگی و تحریم، مقاومت و ایستادگی می‌کنیم، باید مقابل این نیز بایستیم.
سلامی در ادامه یکی ‌از رسالت‌های اصلی سپاه را «مصونیت‌بخشی به نسل جوان» در مقابل تهدیدات و آسیب‌هایی برشمرد که جسم و جان، هویت، شرافت، عزت نفس و کرامت او را تهدید می‌کند و گفت: انسان یک هویت جسمانی نیست و ترکیبی از جسم و روح الهی است. ترکیب روح و جسم، یک انسان کامل را شکل می‌دهد و یکی ‌از اهداف ما این است که جوانان را از این خطر جهانی و خانمانسوز نجات بخشیم.وی افزود: دشمنان از هر زاویه‌ای تلاش می‌کنند با ترویج اعتیاد و ابتذال، جوانان را از حقیقت زندگی دور نگه دارند، موجب زوال و فروپاشی در شخصیت جوانان شوند، آنها را با بحران شخصیت روبه‌رو کنند، خانواده‌ها را سست کرده و فروپاشند و نعمت زندگی شیرین را از مردم بگیرند؛ ولی ما باید برای این پدیده برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم.
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: آنچه امروز در این مرکز شاهد بودیم حکایت از ایمان و باور مستحکم، همت و فداکاری برای نجات انسان‌ها و وفاداری به اصول و تجلی احساس عمیق برای نجات یکدیگر داشت.سلامی گفت: این اردوگاه با فضای زیبا و مجموعه کارگاه‌ها، استراحتگاه‌ها، ورزشگاه‌ها و درمانگاه‌ها توانسته فضایی را برای بازگشت جوانان به زندگی فراهم کند و نشان دهد که هیچ انسانی در این جامعه مورد غفلت واقع نمی‌شود و نظام اسلامی به همه انسان‌ها و به جسم و جان و سلامت انسان‌ها می‌اندیشد.وی ادامه داد: وقتی می‌بینیم انسان‌های دلسوزی هستند که به دیگر انسان‌ها درمان و آموزش ارائه می‌دهند و برای آنها زمینه اشتغال فراهم می‌کنند و با خانواده‌های آنها مرتبط هستند و از تحقیر شخصیت جلوگیری می‌کنند و کار بسیار مشکل را سهل می‌کنند و از زندگی و سلامت خود می‌گذرند، باید دانست که واقعا این کارها جز برای خدا نیست و کسی جز برای رضای خدا این کار را نمی‌کند؛ بنابراین از عزیزان سپاه حضرت محمد رسول‌ا... و عزیزان و خیرینی که سپاه را در ایجاد این مرکز همراهی کردند، تقدیر می‌کنیم.سلامی در خاتمه گفت: در پایان توصیه‌ام به برادران مددجو این است که بااراده عمل کنند و به نحو شایسته‌ای از این فضا استفاده کنند تا آینده درخشانی را برای خود و خانواده رقم بزنند.

مرکز شهید زیادیان ۴۲۰۰ نفر ظرفیت دارد
همچنین سردار حسن حسن‌زاده، فرمانده سپاه محمد‌رسول‌ا...تهران بزرگ در این مراسم گفت: مرکز شهید زیادیان بالغ‌ بر ۴۲۰۰ نفر ظرفیت دارد و در این مرکز از روش درمان پرهیزمدار استفاده می‌شود که کار سختی است. برای بهبودیافتگی پایدار اگر موضوع صیانت از شخص مددجو و خانواده او و حرفه‌یابی و اشتغال آنان دنبال شود این ۲۵ درصد بهبودیافتگی افزایش می‌یابد.وی افزود: افراد در بدو ورود به این مرکز، ابتدا سم‌زدایی و سپس تشکیل پرونده می‌شوند و فرآیند درمان را اعم ‌از فعالیت‌های تربیت بدنی، روان‌شناسی، اعتقادی و مهارت‌آموزی با برنامه مدون با استادان و مددکاران تا شش ماه دنبال می‌کنند و حتی در کنار این موارد مددجویان از تمام مراسم ملی و مذهبی بهره‌ می‌برند. به افراد فراگیر در سوله‌های حرفه‌آموزی و کارگاه‌های اشتغال مدرک اعطا می‌شود.حسن‌زاده یکی دیگر از اقدامات سیر مراحل مرکز شهید زیادیان را «استعدادیابی» خواند و گفت: بالغ ‌بر ۶۰ درصد کارکنان این مرکز از بهبودیافتگان خود این مرکز هستند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها