فرمانده انتظامی استان بوشهر خبر داد:

دستگیری عاملان تیراندازی در برازجان

گفت‌وگو با آخرین قربانی باند سرقت مسلحانه خانه‌های تهران و کرج

زخم کاری به باند وحشت

اعضای باند وحشت در جریان آخرین سرقت خود در شمال تهران با ضربه شمشیر و مجسمه اعضای خانواده زخمی شده و در سرقت گاوصندوق ناکام ماندند. اعضای این باند که در جریان سرقت‌ها از اسلحه استفاده نمی‌کردند، در این سرقت به سوی ساکنان خانه تیراندازی کرده و صاحبخانه را از ناحیه پا مصدوم کردند.
کد خبر: ۱۴۶۳۱۷۸
نویسنده محمد غمخوار - گروه حوادث
 
به گزارش خبرنگار جام‌جم، چند روز قبل گزارشی از بازگشت اعضای باند وحشت به پایتخت منتشر کردیم؛ اعضای باندی که با تهدید اسلحه وارد خانه‌های غرب تهران شده و با محبوس کردن ساکنان خانه، پول، طلا و اشیای قیمتی را در ساکی مشکی‌رنگ ریخته و فرار می‌کردند. آنها با انتشار فیلمی از سرقت‌شان با تغییر محل‌های سرقت‌شان به خانه‌های کرج و شرق تهران دستبرد زدند. با افزایش سرقت‌های اعضای این باند که به نظر می‌رسد بومی تهران نیستند و حرفه‌ای عمل می‌کنند، گشت و ایست‌بازرسی‌های پلیس در تهران و کرج فعال شد‌. با افزایش اقدامات پلیس، مدتی از سرقت‌های اعضای این باند خبری نبود تا این‌که در آخرین روز خرداد امسال از مخفیگاه خود بیرون آمدند و این بار به خانه‌ای در شمال تهران دستبرد زدند؛ سرقتی که در آن با مقاومت مالباخته رو‌به‌رو و با ضربه‌های شمشیر او زخمی شده و با سرقت طلاهای زن صاحبخانه و ناکام در دزدیدن گاوصندوق فرار کردند.نکته مهم در این سرقت شلیک دزدان با اسلحه است‌. اعضای باند وحشت که پیشتر ازاسلحه فقط برای تهدید استفاده می‌کردند در این سرقت و براساس فیلمی که از آنها منتشر شده به‌راحتی دست روی ماشه برده و تیراندازی می‌کنند. آن‌طور که پسر مالباخته برای جام‌جم روایت کرده است؛ دزدان چهار مرد مسلح بودند که ساعت ۱۰ و ۱۲ دقیقه پنجشنبه با یک خودروی پژو پرشیای سفید با پلاک دزدی در مقابل این ساختمان در محله قیطریه توقف کردند. هر چهار نفر از ماشین پیاده شده و ابتدا با دیلم در لابی را باز کردند و وارد ساختمان شدند. آنها یکراست سراغ اتاق سرایدار و همسرش رفته و آنها را در‌حالی‌که سر سفره شام بودند، تهدید به سکوت کردند. ۱۰دقیقه‌ای در آن اتاق بودند و در این مدت چند بار به لابی آمده و وضعیت را بررسی کردند. دزدان مسلح سپس از زیرزمین سوار آسانسور شده و مقابل خانه پدرم آمدند‌. در ‌زدند و برادرم با دیدن سرایدار در را باز کرد که چهار مرد مسلح با تهدید و زور وارد خانه شدند. 
​​​​​​​وی ادامه داد: سارقان، پدر، مادر و برادرم را همراه زوج سرایدار در گوشه‌ای از سالن نگه داشته و ابتدا طلاهای مادرم را گرفته و به جست‌وجوی خانه پرداختند وطلاهایی دیگر ازمادرم راپیدا کردند‌.آنها قصد داشتند دست وپای ساکنان را با دستبندهای پلاستیکی ببندند‌. دزدان سراغ پدرم رفته و خواستند جای گاوصندوق را نشان آنها بدهد که هنگام باز کردن گاوصندوق، پدرم با شمشیری که در خانه بود به سمت آنها حمله کرد. بعد از آن برادرم به کمکش آمد. دزدان که این وضعیت را دیدند با رها کردن گاوصندوق، اقدام به فرار کردند. آنها در جریان فرار به سمت پدرم شلیک کردندکه دو گلوله به پای اواصابت کرد. یکی از دزدان در حال جمع کردن فرش‌های قیمتی از داخل اتاق بودکه او هم موفق به سرقت نشد. دزدان حدود یک‌و‌نیم تا دو میلیارد تومان طلا سرقت کردند. پرونده ما در اداره آگاهی تهران در حال رسیدگی است و آن‌طور که ما فهمیدیم، اولین بار است آنها از اسلحه استفاده می‌کردند‌. به نظر می‌رسد آنها از قبل خانه پدرم را شناسایی کرده بودند. در حال حاضر پرونده اعضای باند وحشت درتهران وکرج در حال رسیدگی است و کارآگاهان پلیس در جست‌وجوی آنها هستند تا دستگیرشان کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها