مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر در همدان برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه مردم نشان دادند اگر ما صحنه را طراحی کنیم، نقش خود را به خوبی ایفا می کنند، گفت: سال گذشته مهمانی غدیر ۱۸ کیلومتر برای استان و ۱۰ شهرستان بود.
کد خبر: ۱۴۶۲۰۴۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین همدان، حجت الاسلام مهدی ارتقایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال‌روز عید غدیر را در پیش داریم و نباید صرفا به آن به عنوان یک رویداد تاریخی نگاه کنیم، اظهار داشت: رویداد غدیر مبنایی ترین مسئله دینی است و اسلام بر ۵ رکن نماز، روزه، حج، زکات و ولایت اشاره کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه یکی از عوامل سردرگمی مردم در این ۱۴۰۰ سالی که می گذرد، و جهان اسلام از آن رنج می برد، رها کردن ولایت است، افزود: یوم الغدیر و تکریم آن مهم ترین رکن دین هست که آن ولایت است.

وی با تاکید بر اینکه جامعه دینی باید روی عنصر دینی و نشاط کار کند، بیان کرد: سازمان تبلیغات به این بلوغ سازمانی رسیده و در مدیریت تحت سایه ظرفیت های مردمی ایجاد کرده و توان مردم را ضربدر توان دولت کرده است.

حجت الاسلام ارتقایی با اشاره به اینکه مهمانی خیابانی غدیر سال گذشته در ۲۴ استان برگزار شد، گفت: پیش بینی شده امسال در تمامی ۳۱ استان و بالای ۱۲۰ شهرستان مهمانی کیلومتری غدیر برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه مردم نشان دادند اگر ما صحنه را طراحی کنیم، نقش خود را به خوبی ایفا می کنند، عنوان کرد: سال گذشته مهمانی غدیر ۱۸ کیلومتر برای استان و ۱۰ شهرستان بود.

وی با تاکید بر اینکه امسال فضای کیلومتری غدیر را متراکم تر دیدیم، اظهار داشت: امسال ۱۰ کیلومتر مسیر در کل استان زیر بار این جشن و رویداد خیابانی است؛ جشن خیابانی غدیر در همدان دو کیلومتر است که از خیابان بوعلی تا میدان امام و تا انتهای خیابان اکباتان ادامه دارد.

حجت الاسلام ارتقایی با بیان اینکه ما در ۷ شهرستان اطعام ۱۱۰ دیگ را داریم، افزود: ۷۵۰هزار پرس غذا طبخ و توزیع می شود؛ همچنین ۲۵ نقطه برای حنگ شادی برنامه ریزی شد و ۱۲۵۰ محفل برگزاری جشن غدیر را در تکایا، مساجد و محلات در نظر داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه ۱۰ تا نقطه خطبه خوانی غدیر در نظر گرفته شده و ۵ گروه تاتر خیابانی اجرا می کنند، گفت: پویش تخفیف به عشق علی(ع) ، پویش یه عشق علی(ع) دست بوسی پدران، هر خانه یک پرچم از دیگر برنامه ها است.

وی ادامه داد: پیاده روی خانوادگی در ملایر، تویسرکان و کبودراهنگ، شادپیمایی ۴هزار نفری نوجوانان قرآنی نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده و تا روز مباهله رویکرد ما جشن و سرور است.

حجت الاسلام ارتقایی با اشاره به اینکه یک قرارگاه حوزوی جهاد تبیین را ایجاد کردیم، عنوان کرد: دو اجلاسیه در ۴ ماه اخیر  برگزار کردیم که در اجلاسیه اول ۱۱۵۰ نفر مبلغ خانم و آقا حضور پیدا کردند و اجلاسیه اخیر نیز با حضور ۹۰۰ نفر از مبلغین برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه با شهادت رئیسی، شاهد انتخابات زودهنگام در کشور هستیم، بیان کرد: باید تلاش کنیم شرایط برای انتخاب اصلح فراهم شود و در همین راستا کافه گفتگو را در میدان امام خمینی همدان همه روزه از ساعت ۱۶ تا اذان مغرب داریم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه خلا قرآن در جامعه ما جدی است، خاطرنشان کرد: تلاوت، حفظ، تفسیر و عمل به قرآن باید برای مردم در نظر گرفته و بر سر سفره مردم آورده شود، در همین راستا مبلغان ۲۰۰ فراز از قرآن که مرتبط با زندگی اجتماعی است را مطالعه کردند که در محرم با عنوان استمرار پویش ملی زندگی با آیه ها این برنامه را عملیاتی می کنند.

newsQrCode
برچسب ها: همدان غدیر غدیرخم
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها