رسانه‌های عبری:

حزب‌ الله لبنان اسرائیل را به عصر حجر باز می‌گرداند

رسانه‌های عبری به خسارت‌های سنگین وارد شده به ارتش رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی به دلیل حملات حزب الله لبنان پرداختند و تاکید کردند که حزب الله به تدریج این رژیم را به عصر حجر باز می‌گرداند.
کد خبر: ۱۴۶۰۸۵۴

به گزارش جام جم آنلاین، رسانه‌های عبری گزارش دادند: مسأله‌ای که از چند ماه پیش نسبت به آن هشدار داده می‌شد، در حال اتفاق افتادن است و آن این است که حزب الله لبنان به تدریج و با ثبات اسرائیل را به عصر حجر باز می‌گرداند.

حزب الله لبنان خسارت‌های سنگینی را به سامانه‌های اطلاعاتی و رادارها و سامانه‌های هشدار ارتش اسرائیل وارد کرده است.

بیشتر این حقیقت‌ها از مردم اسرائیل مخفی می‌ماند. اسرائیلی‌ها تنها مقدار اندکی از حقیقت را می‌دانند. داده‌های اطلاعاتی که حزب الله لبنان درباره سامانه‌های اسرائیل جمع آوری می‌کند، دقیق است.

حتی در سطح سازمان‌های اطلاعاتی پیشرفته غربی است. حزب‌الله توانایی‌های رصد و جمع آوری اطلاعات دقیق و انجام عملیات دقیق را دارد. هدفی در شمال نیست که حزب‌الله نتواند آن را مورد حمله قرار دهد.

در واقع حزب الله با موفقیتی بیش از ۵۰ درصد اهداف خود را مورد حمله قرار می‌دهد. توانایی‌های اطلاعاتی حزب الله لبنان در بالاترین سطح قرار دارد.

سایت عبری «نسیف نت» گزارش داد: حزب الله لبنان از چند ماه پیش توانایی یا ناتوانی ارتش اسرائیل برای رهگیری پهپادهای انتحاری را آزموده است. نیروهای حزب الله برای شلیک پهپادها از طریق دوربین‌ها به جای جی پی اس آموزش دیده‌اند. میانگین دقت شلیک این پهپادها بسیار بالاست. حزب الله لبنان از پهپادهای شبح پیشرفته‌ای استفاده می‌کند که دارای تکنولوژی مخفی شدن با هدف ممانعت از کشف آن از سوی رادارها هستند.

این رسانه‌ها گزارش دادند: حزب الله لبنان در یک حمله اولیه ۵۰ درصد از سامانه گنبد آهنین اسرائیل در شمال را از کار می‌اندازد. بهتر است ارتش و دولت پایگاه‌های دائمی سامانه گنبد آهنین را برای ممانعت از هدف‌گیری آن توسط پهپادهای حزب الله منتقل کنند.

تعداد زیادی از پهپادهای حزب‌الله به داخل اراضی اشغالی وارد شده اما سامانه‌های ارتش در رهگیری آن شکست خورده است. همچنین حزب الله لبنان خسارت‌هایی را به سامانه «هیتس» وارد کرده است. علاوه بر پهپادها حزب‌الله لبنان موشک‌های ضد زرهی را علیه خودروهای زرهی آزمایش کرده و در هدف‌گیری سامانه دفاعی اسرائیل و حمله به تانک‌های مرکاوا و خودروهای زرهی دیگر موفق بوده است.

از سوی دیگر «یفتاح رون تال» فرمانده سابق نیروی زمینی ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی گفت: حزب الله لبنان هیچ اهمیتی به ما نمی‌دهد. کریات شمونا به شهر ارواح و یک منطقه جنگی متروکه تبدیل شده است.

حزب‌ الله لبنان اسرائیل را به عصر حجر باز می‌گرداند

وی افزود: ما الجلیل را از دست می‌دهیم و حزب الله لبنان منطقه امنیتی را در داخل اسرائیل ایجاد کرده به جای اینکه اسرائیل بتواند چنین منطقه‌ای را در جنوب لبنان ایجاد کند. قدرت بازدارندگی ما به شدت آسیب دیده است.

از زمان آغاز جنگ غزه، مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است. حزب‌الله لبنان بر توقف جنگ غزه به عنوان شرط خود برای توقف حملاتش علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

در حالی که موشک‌ها از لبنان به اراضی اشغالی شلیک می‌شوند و این مناطق را ویران می‌کنند، برخی از مسئولان رژیم صهیونیستی بر این باور هستند که پاسخ ضعیف دولتشان نشان‌دهنده این است که مناطق شمالی به دست حزب‌الله افتاده است.

حملات حزب‌الله لبنان که در حمایت از مقاومت غزه و پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در جنوب لبنان انجام می‌شود، به کابوسی برای شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شده است که چند ماهی است از ترس، از مناطق شمال اراضی اشغالی فرار کرده‌اند.

به گزارش رسانه‌های عبری‌، ده‌ها شهرک در شمال اراضی اشغالی به دلیل حملات حزب‌الله تخلیه شده و این مناطق شبیه شهر ارواح شده است. ساکنان شهرک‌های شمال می‌گویند کابینه نتانیاهو آن‌ها را به حال خودشان رها کرده است و فکری برای حل بحران مناطق شمالی نمی‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها