انتخاب بهترین رنگ فرش برای اتاق خواب یکی از مواردی است که اهمیت زیادی دارد. علت آن‌ هم کاملاً مشخص است.
انتخاب بهترین رنگ فرش برای اتاق خواب یکی از مواردی است که اهمیت زیادی دارد. علت آن‌ هم کاملاً مشخص است.
کد خبر: ۱۴۴۳۲۳۴

در یک بازه زمانی طولانی‌مدت، ممکن است سرویس خواب یا حتی رنگ دیوارها را عوض کرده باشید؛ اما معمولاً به ‌سختی به این موضوع فکر می‌کنید که فرش اتاق را عوض کنید. برای خرید یک فرش مناسب برای اتاق خواب بهتر است تا آخر این مطلب با ما همراه شوید.

انواع فرش برای اتاق خواب

فرش مناسب اتاق خواب بر اساس طرح‌های موجود در بازار انواع مختلفی می‌تواند داشته باشد. در زیر سه مورد از معروف‌ترین مدل‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

فرش سنتی

به فرش‌هایی که نقشه و طرح آن‌ها مربوط به طراحی‌های سنتی است، فرش سنتی کاشان گفته می‌شود. این طرح‌ها هنوز هم طرفداران خاص خود را دارند و افرادی هستند که معتقدند این طرح‌ها، اصالت و زیبایی خاصی دارند. فرش سنتی می‌تواند بهترین فرش برای اتاق خواب افراد طرفدار سبک کلاسیک باشد.

فرش مدرن

برخلاف فرش‌های سنتی، اکثر فرش‌های مدرن نقشه‌های پرکار و شلوغی ندارند. شاید نزدیک‌ترین طرح‌ها به نوع سنتی در بین فرش‌های مدرن، مربوط به کلکسیون‌های بلوچ و هخامنشی باشد. اگر خواهان طرحی کاملاً متفاوت هستید، بهتر است به سراغ کلکسیون‌های فلورا، وینتیج و مراکشی بروید.

فرش کودک

بهترین رنگ فرش برای اتاق خواب را بشناسید! 5 رنگ فرش اتاق خواب

انتخاب فرش برای اتاق خواب کودک کار آسان‌تری است. فرش‌های کودک فرشچین، همگی از نوع فرش‌های ماشینی اعلا هستند و طرح‌های کودکانه و کارتونی متنوعی دارند.

برای دیدن مدل های مختلف فرش کودک به اینجا  https://farshchin.com/product-category/carpet-kind/kids/ مراجعه کنید.

نکات انتخاب فرش اتاق خواب

پس از انتخاب فرش با طرح، ابعاد و متریال مناسب، باید توجه ویژه‌ای به رنگ آن داشته باشید. در تعیین بهترین رنگ فرش برای اتاق خواب، دو حالت وجود دارد. حالت اول این است که وارد یک خانه جدید شده یا اتاق خود را بازسازی کرده‌اید. در این مورد انتخاب همه‌چیز دست خودتان است. بهتر است ابتدا مبلمان موردعلاقه خود را انتخاب کنید، سپس بر اساس آن، به انتخاب فرش بپردازید.

بهترین رنگ فرش برای اتاق خواب را بشناسید! 5 رنگ فرش اتاق خواب

حالت دوم این است که فقط قصد تعویض فرش خود را دارید. در این صورت پارامترهای زیادی مانند رنگ مبلمان، رنگ دیوارها و دکوراسیون اتاق را در نظر بگیرید. البته نوع فرش نیز اهمیت دارد. به‌عنوان‌مثال رنگ قرمز در فرش‌های مدرن بلوچ به‌وفور پیدا می‌شود؛ اما در بین فرش‌های مدرن وینتیج، استفاده از رنگ قرمز رواج ندارد.

به اصول اساسی مد روز پایبند باشید

طراحان نامدار عرصه مد، بر اساس علم رنگ‌شناسی، دو توصیه مهم برای انتخاب رنگ بهترین فرش برای اتاق خواب دارند. اول اینکه اتاق خواب محلی برای استراحت است؛ پس بهتر است از رنگ‌هایی در آن فضا استفاده شود که پس‌زمینه روشن دارند و آرامش‌بخش هستند. توصیه دوم این است که حتماً رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید. اتاق خواب فضای شخصی شما است؛ بنابراین زمانی حس خوب خواهید داشت که در این فضای هر آنچه را که دوست دارید در کنار شما باشد.

انتخاب فرش مناسب برای اتاق خواب یک تصمیم مهم در دکوراسیون داخلی منزل شما است. هر کدام از فرش‌های مخملی، پرزدار، بافت نرم و مدرن با خصوصیات منحصربه‌فرد خود توانسته‌اند آرامش و زیبایی را به فضای اتاق‌های خواب اضافه کنند.

نکاتی در مورد فرش مناسب برای اتاق کودکان

معمولاً در اتاق کودکان، دنیایی از رنگ‌های مختلف را می‌توان یافت. اگر اتاق کودک شما نیز این‌گونه است، بهتر است بیشتر از اینکه به رنگ فرش توجه داشته باشید، به طرح آن توجه کنید. در انتخاب فرش مناسب برای اتاق خواب کودک، زمانی به رنگ توجه کنید که از ابتدا دکوراسیون و رنگ‌بندی خاصی در نظر گرفته باشید. به‌عنوان‌مثال اگر فرزند شما دختر است و دیوارهای اتاقش به رنگ صورتی کم‌رنگ است، بهتر است یک فرش صورتی با پس‌زمینه تیره‌تر انتخاب کنید.

چرخ رنگ را مدنظر قرار دهید

هنگام انتخاب بهترین رنگ فرش برای اتاق خواب، درک چرخه رنگ بسیار اهمیت دارد. یک رنگ مناسب را به‌عنوان رنگ پایه برای اتاق خود انتخاب کنید، سپس با استفاده از چرخه رنگ، رنگ‌های متناسب دیگر را بیابید.

بهترین رنگ فرش برای اتاق خواب

بهترین رنگ فرش برای اتاق خواب را بشناسید! 5 رنگ فرش اتاق خواب

قطعاً با صراحت نمی‌توان گفت که بهترین فرش برای اتاق خواب کدام رنگ است. در انتخاب بهترین مورد، پارامترهای زیادی را باید لحاظ کرد. با این ‌وجود اگر بخواهیم بر اساس اصول مد روز تصمیم بگیریم، باید گفت که موارد زیر جزء بهترین‌ها هستند.

رنگ بژ

رنگ بژ از گروه رنگ‌های خنثی است و می‌تواند به‌صورت هم‌زمان گرمای تابستان و سرمای زمستان را به شما هدیه دهد. این رنگ با طیف بسیار گسترده‌ای از رنگ‌ها مطابقت دارد و ازآنجایی‌که با دو پس‌زمینه روشن و تیره تولید می‌شود، می‌تواند در هر اتاقی جای خود را باز کند. اگر هنوز نمی‌دانید که فرش مناسب اتاق خواب شما چه رنگی باید داشت باشد، می‌توانید به سراغ رنگ بژ بروید که انتخاب مطمئن و کم‌خطری است.

رنگ سفید

سفید، رنگی است که همیشه افراد مختلف با سلیقه‌های مختلف از آن استقبال می‌کنند. رنگ سفید علاوه بر اینکه فضای موجود را گسترده‌تر از آنچه هست نشان می‌دهد، حس پاکی و لطافت را به بیننده القا می‌‌کند. سفید می‌تواند بهترین رنگ فرش برای اتاق خواب کوچک باشد، البته اگر بتوانید از پس نگهداری از آن بربیایید.

رنگ طوسی

اگر نگهداری از فرش‌های با رنگ روشن برای شما دشوار است، می‌توانید به سراغ رنگ‌های تیره بروید. رنگ مشکی رنگی است که احساس قدرت و درعین‌حال ظرافت را به بیننده منتقل می‌کند، اما افراد بسیاری هستند که دوست ندارند در تزئینات و طراحی اتاق خود از رنگ سیاه استفاده کنند.

 

 اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ رنگ طوسی بروید.

رنگ آبی

همان‌طور که اشاره شد، اتاق خواب محلی برای رسیدن به آرامش و دور شدن از دغدغه‌های روزانه است. رنگ آبی می‌تواند این آرامش را به شما هدیه کند و بهترین رنگ فرش برای اتاق خواب شما باشد. اگر محیط اتاق شما به‌ گونه‌ای دیزاین شده که تمایل به روشنی دارد، بهتر است از فرش آبی با پس‌زمینه کمی تیره استفاده کنید تا توازن ایجاد شود

رنگ سبز

رنگ سبز رنگی عمیق است؛ یعنی هرقدر در تناژهای این رنگ به سمت تیره‌تر شدن حرکت کنیم، احساس گرما و آرامش بیشتری از آن دریافت خواهیم کرد. ضمن پس‌زمینه‌های روشن رنگ سبز، نشاط و سرزندگی بیشتر را به ما هدیه می‌کنند.

بهترین و مطمئن‌ترین راه خرید فرش

 

به منظور انتخاب بهترین برند از بین تولیدکنندگان فرش‌های ماشینی باید چند نکته را در نظر داشته باشیم. نخست آنکه برند مدنظرتان کیفیت را به‌عنوان هدف نهایی خود انتخاب کرده باشد. برندهایی که این ویژگی را دارند، هیچ‌گاه به‌دلیل کسب سود بیشتر از کیفیت محصولات خود نمی‌کاهند که خود یک نقطۀ مثبت است.

خرید فرش مناسب برای اتاق خواب یکی از کارهای پر دردسر است. باید به بازار بروید. هزاران مغازه فرش فروشی را بگردید. طرح‌های تکراری را در مغازه‌ها ببینید و آخر سر به خرید فرشی رضایت بدهید که زیاد دلخواهتان نیست. در دنیای مدرن امروز، دیگر این روش خرید فرش منسوخ شده است.

گوشی یا تبلت خود را بردارید و به اتاق خواب بروید. به وبسایت فرشچین مراجعه کنید. از بین هزاران فرش موجود در فروشگاه، نوع و رنگ فرش دلخواهتان را انتخاب کنید و ببینید با فضای اتاق شما همخوانی دارد یا خیر. اینگونه بهترین رنگ فرش برای اتاق خواب خود را انتخاب خواهید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها