مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت:

افتتاح ۶ مدرسه بنیاد قلم‌چی در روستا‌های کهگیلویه وبویراحمد

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ۲۲۲ مدرسه عشایری استان، ۷۶ مدرسه فاقد سیستم گرمایشی استاندارد است.
کد خبر: ۱۴۴۳۰۲۲

به گزارش جام جم آنلاین،علی رحیمی افزود: بیش از ۱۲ درصد دانش آموزان عشایری استان معادل ۴۰۰ نفردر مدارس سیار و نیمه سیار بدون وسایل گرمایشی استاندارد هم اکنون مشغول به علم آموزی هستند.
وی اضافه کرد: از ۷۶ مدرسه عشایری استان که فاقد ساختمان هستند، ۴۳ مدرسه در چادر و ۳۳ مدرسه در کانکس دایر شده است.
رحیمی تعداد مدارس چادری مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد را ۴۳ مدرسه عنوان کرد و گفت: برای این مدارس که دسترسی به گاز طبیعی ندارند، نفت سفید مورد نیاز تأمین و در مخازن ایمن ذخیره سازی شده است.
رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در این راستا به ازای هر یک از مدارس سالانه ۵۰۰ لیتر نفت سفید بر حسب تعداد دانش آموزان اختصاص یافته است.
رحیمی عنوان کرد: برنامه ریزی‌های لازم در زمینه تأمین و ذخیره‌سازی سوخت در این استان انجام شده و تا پایان زمستان امسال مدارس عشایری این استان در زمینه تأمین سوخت هیچ گونه مشکلی نخواهند داشت.
وی با بیان اینکه سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مناطق عشایری استان در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ مشغول به علم آموزی هستند افزود: بیش از ۵۰۰ نیروی آموزشی و اداری، کار آموزش دانش آموزان عشایری این استان را برعهده دارند.
رحیمی اضافه کرد: بیشترین چالش آموزش و پرورش عشایر استان در مقوله فضای آموزشی در مناطق زیلایی، تنگ تامرادی و پشتکوه جلیل است.
از جمعیت استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد ۷۰هزار نفر عشایر هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها