انتقاد یک نماینده مجلس از شهریه‌های نجومی دانشگاه آزاد:

دست مجلس و دولت برای نظارت بسته است!

یک نماینده مجلس گفت: متاسفانه دانشگاه آزاد کاری به دولت و مجلس ندارد و ما در مجلس نیز نمی‌توانیم نظارتی چه در انتخاب رئیس دانشگاه چه در بودجه و... این دانشگاه داشته باشیم.
کد خبر: ۱۴۳۹۴۲۷

ابوالفضل ابوترابی در گفتگو با جام‌جم‌آنلاین با بیان اینکه دانشگاه های کشورمان  در نسل سوم قرار دارند، گفت: این در حالی است که دنیا روی دانشگاه‌های نسل پنجم قرار دارد به این معنی که صرفاً متکی بر شهریه و ... نیست بلکه به سمت استفاده از ظرفیت علمی، تولید دانش و فناوری می‌رود  به این معنی که دانشگاه‌ها همزمان با تحصیل به اصطلاح آچار به دست هستند.

وی ادامه داد: اما دانشگاه‌های کشورمان چه دولتی و چه آزاد به این سمت نرفتند حال امیدواریم همانطور که رهبری بر موضوع دانش بنیان‌ها تاکید دارند بتوانیم به واسطه تولید دانش بنیان این خلا و کمبود را در دانشگاه‌های خود جبران کنیم.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس با بیان اینکه حتی با خصولتی کردن مانند جهاد دانشگاهی هم نتوانسته‌ایم انتظارات را در زمینه تبدیل دانشگاه‌ها به تولید علم برآورده سازیم، ابراز امیدواری کرد دانش بنیان‌ها بتوانند این کمبودها را جبران کنند  و دانشگاهها در کنار تحصیل؛ کارهای علمی و عملی هم انجام دهند و به اصطلاح آچار به دست باشند.

ابوترابی در ادامه در خصوص کاهش میزان دانشجو و افزایش شهریه دانشگاه آزاد که اخبار آن طی ماه‌های گذشته منتشر شده بود گفت: در مورد موضوعاتی از جمله افزایش شهریه‌ دانشگاه آزاد اطلاعاتی ندارم و در جریان موضوع نیستم چرا که متاسفانه اساساً دانشگاه آزاد کاری به دولت و مجلس ندارد و ما در مجلس نیز نمی‌توانیم نظارتی چه در انتخاب رئیس دانشگاه چه در بودجه و ... این دانشگاه داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها