رییس ترانزیت بین الملل وزارت صنعت و تجارت افغانستان گفت:

آغاز سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیون دلاری افغانستان در چابهار

دبیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت:

بهره برداری از ۸۴ طرح اقتصادی در سیستان و بلوچستان

۸۴طرح اقتصادی با سرمایه گذاری هفت هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال امسال در این استان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۴۳۶۷۵۵

 به گزارش جام جم آنلاین ،مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت:  با بهره‌برداری از این طرح‌ها که در حوزه‌های مختلف اقتصادی نظیر صنعت و معدن، شیلات، گردشگری بوده است زمینه شتغال هزار و ۱۶۴ نفر در سیستان و بلوچستان فراهم شد.
بتول شهرکی  افزود: این استان به دلیل استقرار در کنار آب‌های آزاد بین المللی خارج از تنگه هرمز، برخورداری از هزار و ۲۰۰ کیلومتر مرز خاکی با کشور‌های پاکستان و افغانستان و ۳۰۰ کیلومتر مرز ساحلی در کنار دریای عمان، نزدیکی مناطق ساحلی استان با کشور‌های حوزه خلیج فارس، دریای عمان و شبه قاره هند از موقعیت جغرافیایی ویژه و مناسبی برای تجارت برخوردار است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: وجود دو بندر مهم کشتیرانی «شهید بهشتی و شهید کلانتری» در چابهار که با برنامه‌های توسعه دولت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی ظرفیت تخلیه آن تا هشت و نیم میلیون تن افزایش یافته امکان پهلوگیری کشتی‌های بزرگ برای آن فراهم شده از دیگر ظرفیت‌های مهم این استان در حوزه اقتصادی است.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و ژئوپلیتیک خاص خود قابلیت استقرار صنایع نیروگاهی از جمله انرژی‌های تجدیدپذیر بادی و خورشیدی را دارد.
شهرکی افزود: با توجه به ظرفیت‌های فراوان سیستان و بلوچستان در زمینه انرژی‌های نو این استان می‌تواند بستر مناسبی در زمینه سرمایه گذاری داخلی و خارجی فراهم کند سرمایه گذاری در این بخش با توجه به نیاز کشور‌های افغانستان و پاکستان به واردات برق از ایران سوددهی فراوان را برای فعالان اقتصادی به دنبال دارد.
وی وجود حداقل پنج فرودگاه فعال در سیستان و بلوچستان، اتصال استان و مرز پاکستان به شبکه راه آهن سراسری کشور و خط آهن در دست ساخت چابهار- میلک- سرخس به عنوان کریدور شمال و جنوب و راه‌اندازی خط کشتیرانی چابهار - مسقط برای حمل بار و مسافر و امکان توسعه خطوط کشتیرانی را از دیگر ظرفیت‌های این استان در حوزه زیربنایی عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها