فرمانده هنگ مرزی زابل گفت: آدم‌ربایی و انتقال گروگان از مرزهای کشور به افغانستان و پاکستان به صفر رسیده است.
کد خبر: ۵۴۹۸۲۸
امنیت صددرصدی در شمال سیستان و بلوچستان

سرهنگ محمود امیری با اشاره به این‌که مرزهای شمال استان سیستان و بلوچستان پس از انسداد، امن شده است، در گفت‌وگو با مهر افزود: قبل از انسداد مرز، قاچاق کالا و سوخت، آدم‌ربایی و ترانزیت مواد مخدر در استان مهم‌ترین جرایمی بود که هر روز رخ می‌داد، اما با اجرای طرح انسداد مرز در شمال استان، جرایم خشن و قاچاق مواد مخدر به صفر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در هنگ مرزی زابل با دیوارکشی، حفر کانال و سیم خاردار توانستیم مرزها را امن و از ورود اشرار و قاچاق مواد مخدر جلوگیری کنیم.

به گفته فرمانده هنگ مرزی زابل، ماموران این هنگ در 272 کیلومتر نوار مرزی این شهرستان به صورت دیده‌بانی و گشت موتوری حضور دارند و بیش از 190 برجک و 55 کیلومتر دیوار مرزی احداث شده است.

امیری با اعلام این‌که پس از انسداد، هیچ مشکلی برای کشاورزی مرزنشینان به وجود نیامده است، افزود: با ایجاد درهایی در جدار مرز، مرزنشینان می‌توانند براحتی با وسایلشان به آن سو تردد و اقدام به کشت در زمین‌هایشان کنند. البته به علت صعب‌العبور بودن نقطه صفر مرزی مجبور شدیم کار انسداد را در خاک کشورمان انجام دهیم، اما این موضوع مشکلی برای کشاورزان ایجاد نمی‌کند.

وی تاکید کرد: باید به حال معیشت مرزنشینان فکری کرد و علاوه بر توسعه کشاورزی می‌توان صنایع و شرکت‌های بزرگ را نیز با توجه به استعداد استان تاسیس کرد.

به گفته امیری وقتی مرزهای شرق کشور بسته شد عده‌ای فکر می‌کردند وضع مرزنشینان بدتر خواهد شد؛ در صورتی که با ایجاد اشتغال پایدار می‌توان به رشد استان و کاهش بیکاری کمک شایانی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یارمحمدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
۰
۰
دروغی از این بزرگتر نبود كه مینوشتید ما كشاورزان حتی شمال دیوار مرزی طرف خاك ایران نمیتوانیم كشاورزی وطرددكنیم چه برسد ان طرف دیوار ان هم با همت شما من خیلی متاسفم من از كشاورزیم دست كشیدم ان هم بواسطه بدرفتاری ماموران شما با مامورین صحبت میكنیم میگویند از بالا دستور است

نیازمندی ها