قاتل اجیرشده قبل از دومین جنایت دستگیر شد

قتل عجیب با سم افعی

حتما موقع خرید دوربین مداربسته با مشکل شکل و ظاهر دوربین مداربسته اینکه چه مدل و ظاهری برای محیط کسب و کار و منزل شما مناسب است، تنوع بسیار زیاد در برندهای دوربین مداربسته، کیفیت، قیمت مواجه شدید بنابراین با یک چالش بزرگ روبرو هستید که بهترین دوربین مداربسته که متناسب با نیاز کاربری من باشد چه دوربینی است؟ در این مقاله با مهمترین نکات خرید دوربین مداربسته آشنا خواهید شد.
کد خبر: ۱۴۳۴۸۸۱

 

 راهنمای خرید دوربین مداربسته صفر تا صد بدون مشاوره

انواع دوربین مداربسته در شکل و اندازه و کاربرد

انواع مختلفی از دوربین های مدار بسته و کاربردهای آن وجود دارد: سیستم های مداربسته داخلی و خارجی، دوربین های با سیم، وای فای بی سیم و بدون سیم و دوربین هایی با عملکردهای متفاوت نیز وجود دارد.

چه مدل دوربین مداربسته ای بخریم؟

دوربین های مدار بسته کاربردهای متفاوت و انواع مختلفی دارند که هر یک برای کاربری خاصی طراحی شده اند.

دوربین بولت (bullet)

این دوربین ها به دلیل مقاومت بالا در مقابل رطوبت و گرد وغبار و ساختار ظاهری که دارد؛ بیشتر  برای مکان های خارجی و غیر مسقف استفاده می شود.

دوربین دام (dome)

دوربین های دام معمولا در مکان های داخلی مورد استفاده قرار میگیرد. این دوربینها زاویه دید 90 درجه دارند، به همین دلیل در گوشه دیوار نصب می شوند.

دوربین اسپید دام (PTZ)

این دوربین ها دارای قابلیت گردش در جهات مختلف و (معمولا) زوم کردن در تمام زوایا هستند. به همین دلیل به دوربین گردان نیز معروفند. این دوربین ها نیاز به یک اپراتور برای مانیتور و تنظیم دارد در غیر اینصورت می تواند دوربین را طوری تنظیم کرد که در ساعات مشخصی چرخش کند.

دوربین فیش آی (Fisheye)

این دوربین قابلیت دید 360 درجه دارد. دوربین فیش آی فلت هستند و در مرکز فروشگاه و در ارتفاع حداق 3 متر نصب می شوند تا بر اطراف اشراف کامل داشته باشند.

انواع دوربین مداربسته

محدودهی دید دوربین مداربسته تان را مشخص کنید

از آن جایی که دوربین هایی با زاویه دید مختلف طراحی و تولید می شوند، تمامی آنها برای نظارت و تصویر برداری در شزایط و موقعیت های مختلف مورد کاربرد قرار می گیرند. از اصلی ترین موضوعی که در ابتدا باید مشخص شود، دید دوربین مداربسته تان است. چه زاویه دید مورد نیاز شماست و بهتر است دوربین با چه زاویه ای تصویری برداری کند. این زاویه دید می تواند از 60 تا 180 درجه متغیر باشد. به عنوان مثال با دوربین مداربسته، نظارت روی درب ورودی مورد نظر شما است و یا محوطه اطراف درب نیز باید تحت پوشش دوربین باشد.

انتخاب اندازه لنز دوربین مداربسته

یکی از موضوعات اساسی که در راهنمای خرید دوربین مداربسته مورد بررسی قرار می دهیم انتخاب لنز مناسب است که می تواند تا حد قابل توجهی روی هزینه ی پرداختی شما نیز تاثیر گذار باشد. به همین دلیل در هنگام انتخاب دوربین مداربسته مورد نظرتان به نوع لنز آن توجه کنید که حتماً از پس برآورده کردن نیاز شما بر بیاید.

اندازه لنز دوربین مداربسته
 

به طور کلی لنز ها به سه دسته تقسیم می شوند که شامل:

  • لنز ثابت (Fix)
  • لنز متغیر (Varifocal)
  • زوم (Motorize )

لنز ثابت:

این نوع از لنزها زمانی می توانند مناسب باشند که نیاز نداشته باشید زاویه دیدتان را عوض کنید به طور مثال اگر شما صاحب یک هتل باشید و تنها قصد داشته باشید یک دوربین رو به روی در ورودی بدون تغیر زاویه دید قرار دهید دوربین های مداربسته با لنز ثابت یک انتخاب مناسب است. لنز فیکس دوربین مداربسته دارای فاصله کانونی ثابتی است. به طور مثال اگر دوربینی با زاویه 60 درجه با لنز فیکس 4 میلی متری داشته باشید، دوربین می تواند تا فاصله 4 متری را به خوبی پوشش دهد اما نمی تواند تصاویر سمت چپ و راستش را در تصویر داشته باشد.

لنز متغیر:

در خرید دوربین مداربسته اگر تغیر زاویه دید و zoom تصاویر برایتان اهمیت دارد یکی از گزینه های انتخابیتان می تواند دوربین های مداربسته مجهز به لنز وریفوکال باشد. لنز وریفوکال دوربین مدار بسته دارای فاصله کانونی متغیر است. بدین ترتیب می توانید به راحتی محدوده وسیع تری را نظارت کنید. همچنین امکان زوم بر روی سوژه را به شما می دهد تا فونت ها و اشیاء کوچک تر به وضوح دیده شوند.

لنز زوم:

لنز موتورایز این قابلیت را دارد که به سادگی زاویه دیدتان را تغیر دهید. کیفیت zoom بیشتری را در اختیار داشته باشید و به عبارتی فاصله کانونی تان را دقیق تر کنترل کنید. اینگونه از لنز ها بیشتر زمانی کارآیی دارند که یک اوپراتور بخواهد از مانیتور دوربین ها را چک نماید. راهنمای خرید دوربین مداربسته می تواند به شما کمک کند که راحت تر تصمیم بگیرید کدام یک از لنز ها برایتان مناسب و مقرون به صرفه است ضمن این که کارایی مطلوبی نیز داشته باشد

دوربین با سیم بهتر است یا بی سیم

  • یک اشتباه رایج در دوربین مداربسته این است که برخی افراد فکر می کننددوربین مداربسته بی سیم کلا بی نیاز از کابل کشی هستند. در این مورد باید گفت که تفکر کاملا اشتباهی است. درواقع دوربین ها مداربسته بی سیم تنها انتقال اطلاعات را به صورت بی سیم (wireless) منتقل می کنند. این دوربین ها نیز همچون سایر دوربین های مداربسته برای تامین انرژی نیاز به برق دارند. بنابریان برای تامین برق نیاز به کابل کشی است.
  • نکته دیگر در مورد دوربین های وایرلس این است که این دوربین ها اغلب تا 50 برد را پوشش می دهند و در صورت وجود مانع میزان برد به شدت کاهش می یابد. بنابراین توصیه می شود برای امنیت بیشتر از دوربین های مداربسته با سیم استفاده کنید.

هزینههای جانبی نصب دوربین

  • از جمله هزینه های جانبی دوربین مداربسته شامل نصب دوربین، کابل کشی، اینترنت، نگهداری و … می باشد که باید به این موارد هم توجه کنید. در این موارد کارشناس نصب پس هزینه جانبی را به طور تقریبی مشخص خواهد کرد.هزینه‌ها در مجهز شدن به دوربین مدار بسته فقط به هزینه خرید و نصب دوربین ختم نمی‌شود. بلکه باید هزینه‌های جانبی آن شامل کابل کشی، تجهیزات مانیتورینگ، تامین انرژی، اینترنت و نگهداری آن را در طی دراز مدت نیز بررسی و در نظر بگیرید.

کیفیت تصاویر دوربین مداربسته با توجه به نوع کاربری

چنانچه هدفتان نظارت بر افراد است نیاز است که رزولوشن و کیفیت دوربین مداربسته بالا باشد. همچنین برای خواندن پلاک ماشین نیز باید کیفیت دوربین بالا باشد. اما اگر هدفتان تنها نظارت بر کارمندان است نیاز به کیفیت بالا نیست.

نوع دوربین مدار بسته براساس کیفیت تصویر

کیفیت تصویر اولین گزینه ایست که بسیاری از مشتریان در زمان انتخاب دوربین به آن توجه می کنند. ذکر این نکته لازم است که عوامل مختلفی در کیفیت تصویر دوربین مدار بسته نقش دارد. اما یکی از بارزترین عامل رزولوشن و وضوح تصویر است. در مشخصات دوربین مدار بسته رزولوشن تصویر را به صورت یک عدد در کنار MP (مگاپیکسل) مشاهده می کنید. در واقع این عدد به تعداد پیکسل های تشکیل دهنده تصویر اشاره دارد. هر چه این عدد بزرگتر باشد تصویر از تعداد پیکسل های بیشتر تشکیل شده و جزئیات تصویر مشخص تر است. رایج ترین رزولوشن برای دوربین های مدار بسته 1، 2، 3، 4، 5، 6، 8 و 12 مگاپیکسل است. اما پر فروش ترین روزلوشن ها عموماً 1، 2، 4 و 8 مگاپیکسل است.

دوربین مدار بسته براساس کیفیت تصویر

شما می توانید از طریق لینک های زیر قیمت انواع دوربین هایک ویژن را مشاهده کنید:

  • قیمت دوربین 2 مگاپیکسل هایک ویژن توربو اچ دی
  • قیمت دوربین هایک ویژن 5 مگاپیکسل توربو اچ دی
  • قیمت دوربین هایک ویژن 8 مگاپیکسل توربو اچ دی
  • قیمت دوربین 2 مگاپیکسل هایک ویژن آی پی (IP)
  • قیمت دوربین هایک ویژن 4 مگاپیکسل IP
  • قیمت دوربین هایک ویژن 8 مگاپیکسل IP

رزولوشن های موجود در بازار شامل موارد زیر است:

  • 1 مگاپیکسل = HD (720 * 1280)
  • 2 مگاپیکسل = Full HD (1080 * 1920)
  • 3 مگاپیکسل = 2048*1536
  • 4 مگاپیکسل = 2560*1440
  • 5 مگاپیکسل = 2536*1920
  • 8 مگاپیکسل = 3840*2160 (4K) 

قابلیت استفاده از دوربین مدار بسته در نور کم و زیاد

بهتر است به میزان نور محل نصب دوربین مداربسته اهمیت دهید. اگر شما با محیط‌های کم نور سر و کار دارید، بنابراین باید دوربینی با لوکس پایین انتخاب کنید. یعنی دوربینی که در محیط های کم نور تصاویری با کیفیتی را ثبت کند.

مدت زمان ذخیره سازی فیلم دوربین مداربسته در هارد

باید حتما قبل از خرید دوربین مداربسته تصمیم بگیرید که NVR یا DVR چه مدت باید تصاویر را در خود ذخیره کند. پس با توجه به نیازتان تعداد هارد، ظرفیت آن و مدل دستگاه مناسب ضبط تصاویر را انتخاب کنید.
دقت کنید ظرفیت هارد مورد نیاز باتوجه به تعداد دوربین ها، حجم تصاویر گرفته شده ( حجم تصاویر با افزایش کیفیت زیاد می شود)، مقدار ساعات ضبط فیلم و تعداد روزهای ذخیره سازی، محاسبه می شود. به عنوان مثال یک هارد با ظرفیت 1 ترابایت برای ذخیره تصاویر تا چهار دوربین مناسب می باشد.

سخن پایانی

به طور کلی هر مدل دوربین مداربسته مجموعا دارای یک سری ویژگی ها یا شرایط کار است. بنابراین معمولا در بخش مشخصات یا کاتالوگ هر محصول این ویژگی ها اشاره شده است. از این رو شما می توانید با شناخت این ویژگی ها دوربین مورد نظر خود را با توجه به نوع کاربری مشخص کنید.

با توجه به نیازها و انتظارات شما از سیستم نظارتی موارد فوق کمک می کند تا به بهترین انتخاب برسید. دقت کنید بهترین انتخاب و خردی دوربین مدار بسته به مفهوم مناسب ترین دوربین مداربسته و تجهیزات همراه برای کاربری شماست. بنابراین ویژگی های سیستم نظارتی و دوربین از هر کاربری به کاربری دیگر متفاوت خواهد بود. همچنین می توانید با کارشناسان نمایندگی هایک پلاس ۰۲۱۶۶۷۴۳۶۵۹ -  ۰۲۱۶۶۷۶۵۰۹۵ تماس بگیرید تا متناسب با بودجه و نیاز شما مناسب ترین گزینه ها را معرفی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها