مانور زلزله و ایمنی با شعار
مانور زلزله و ایمنی با شعار "مدرسه ایمن - جامعه تاب آور" روز چهارشنبه ۱۴٠۲/۹/۸همزمان با سراسر کشور در یکی از مدارس شهرستان چهارباغ(آموزشگاه دختــرانه صبا ملک آباد) برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۳۳۴۴۴

به گزارش جام جم آنلاین البرز،در جریان مانور زلزله و ایمنی، دانش‌آموزان شرکت‌کننده با مهارت‌های اصول پناه‌گیری و خروج اضطراری در زمان وقوع زلزله و حضور در محل‌های ایمن به صورت عملی آشنا شدند.

چگینی معاون فرماندار شهرستان چهارباغ در بین دانش آموزان ضمن تسلیت ایام فاطمـــیه و گرامیداشت هفتــه بسیــج بیان داشت: با توجه به حادثه خیز بودن کشور در زمینه زلزله، برگزاری مانورهای ایمنی و زلزله، موجب آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با حوادث طبیعی، آمادگی و هماهنگی و انسجام بیشتر دستگاه های امداد رسان در مقابل حوادث احتمالی خواهد شد.

ایشان در ادامــه خاطرنشان کرد: با برگزاری مانور زلزله، دانش‌آموزان به عنوان سفیران آموزش دیده، نقش مهمی در کمک به اعضای خانواده خود در مواقع بروز حادثه ایفا می‌کنند و با کسب آموزش لازم به مرحله خوداتکایی می‌رسند و آموزش و مانورهای مداوم و مستمر برای آمادگی دانش آموزان در برابر زلزله بعنوان حلقه گم شده در چرخه مدیریت بحران زلزله در کشور اجتناب ناپذیر و امری ضروری است.

شایان ذکر است تبدیل مهارت‌های آموزشی به کاربردی، ترک کلاس به سمت محل ایمن، اصول حفاظت از جان در برابر حادثه، روش صحیح پناه‌گیری در مکان مناسب و عاری از خطر از جمله اهداف اصلی این مانور بود و دانش‌آموزان شرکت کننده، مسائل مربوط به زمان وقوع زلزله را شبیه‌سازی کرده و با روش‌های ایمنی مربوط به زلزله آشنا شدند.

اما اهداف اصلی مانور زلزله و ایمنی: 

▪️کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله بوسیله ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی؛
▪️ایجاد آمادگی برای انجام واکنشهای صحیح و سریع در برابر زلزله؛
▪️افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده های طبیعی. 

در این مانور با به صدا درآمدن آژیر و زنگ زلزله، دانش آموزان آموخته های خود را در مورد ایمنی در برابر زلزله به صورت عملی به نمایش گذاشتند و هم زمان با شنیده شدن صدای آژیر با حرکت از نقاط مطمئن و امن کلاس های درس و مدارس خود پناه گرفتند.

این مانور با همکاری دستگاه های عضو ستاد بحران شهرستان نظیر "مدیریت بحران فرمانداری، جمعیت هلال احمر، مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس شهرستان، آتش نشانی ، نیروی انتظامی، آبفا ، مدیریت برق و سایر نهادهای مرتبط برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها