رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد؛

از آغاز پویش ملی سلامت در البرز ۱۷۰ هزار نفر غربالگری شدند

کد خبر: ۱۴۳۳۳۵۵

به گزارش جام جم آنلاین البرز،شهرام صیادی،رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرزعنوان کرد: پویش ملی بیماریابی دیابت و فشارخون بالا از 20آبان در استان البرز همزمان با سراسر کشور آغاز شده و تا 15دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: دیابت و فشارخون بالا  عامل اصلی سکته های قلبی و مغزی است.

رئیس دانشگاه سبک زندگی ناسالم مصرف غذاهای شور، پرچرب و شیرین، کم تحرکی، استعمال دخانیات و مصرف الکل از عوامل خطر ابتلا به این دو بیماری دانست .

صیادی تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد افراد مبتلا به فشارخون بالا و بیش از ۲۰ درصد افراد مبتلا به دیابت در استان البرز از بیماری خود آگاه نیستند.

رئیس دانشگاه هدف از اجرای این پویش را شناسایی و کنترل این دو بیماری در مراحل اولیه برشمرد و خاطر نشان کرد:چنانچه این بیماری ها در مراحل ابتدایی تشخیص داده شود ، کنترل و درمان آن بهتر انجام می شود.

وی ادامه داد: بیماریابی فشارخون بالا و دیابت در گروه سنی بالای ۱۸ سال  در کلیه واحدهای بهداشتی به صورت رایگان انجام می شود و از ابتدای پویش  ۱۷۰ هزار نفر  توسط کارشناسان مراکز بهداشت غربالگری شده اند .

رئیس دانشگاه در پایان از کلیه افراد بالای ۱۸ سال در استان خواست تا به منظور پیشگیری از ابتلا به دیابت و فشارخون بالا و تشخیص به موقع  به نزدیک ترین مرکز بهداشتی محل سکونت خود مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها