مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: یک‌هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی بازسازی بخشی از طرح‌های خسارت‌دیده در سیلاب مردادماه سال ۱۴۰۱ در این استان به‌ تعداد ۲۷۸ پروژه جذب و هزینه شد.  
کد خبر: ۱۴۳۳۲۵۳
نویسنده ابوالفضل شمسی

به‌گزارش خبر آنلاین به نقل از  روابط‌عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری؛ خسرو کیانی روز سه‌شنبه تأکید کرد: مردادماه سال ۱۴۰۱ به‌دنبال فعال شدن سامانه مانسون در کشور، بارندگی‌های بی‌سابقه‌ای در این استان رُخ داد.

 

وی افزود: خوشبختانه این بارندگی‌ها در چهارمحال و بختیاری به‌موقع مدیریت و از تلفات جانی در مناطق مختلف این استان جلوگیری شد.

 

کیانی تصریح کرد: این اعتبار در دو مرحله از محل اعتبارات عمرانی تخصیص یافت که برای بازسازی در بخش‌های زیربنایی کشاورزی، مسیل‌ها، رودخانه‌ها، مدرسه‌ها، راه‌ها، پُل‌ها، جوی‌ها و جدول‌ها در مناطق روستایی و شهری هزینه شده است.

وی یادآور شد: در این سیل به ۶۲۰ واحد مسکونی شامل تخریب و بازسازی و یک‌هزار و ۸۳۰ واحد معیشتی تسهیلات و کمک بلاعوض مورد نیاز برای تخریب و بازسازی تامین و پرداخت شد که بیشتر واحدهای آسیب‌دیده مربوط به روستای بارده شهرستان بن و روستای سیدمحمد شهرستان لردگان بوده است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: براساس گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تخریب و بازسازی بیشتر این واحدهای مسکونی انجام شده است و در مرحله سفت‌کاری قرار دارند.

 

وی گفت: همچنین تسهیلات کم‌بهره سیل در بخش کشاورزی به‌مبلغ یک‌هزار و ۳۰ میلیارد ریال به استان ابلاغ شد که از سوی دستگاه اجرایی متولی (جهادکشاورزی استان) و بانک‌های عامل در دست اقدام است.

کیانی تأکید کرد: علاوه بر موارد یاد شده واحدهای مسکونی آسیب‌دیده ناشی از سیل که دارای اشتراک برق بوده و واجد شرایط بوده‌اند به‌تعداد یک‌هزار و ۵۰۲ واحد در سامانه پرداخت خسارات بیمه حوادث مسکونی کشور ثبت شده‌اند که روند پرداخت آن از سوی آن صندوق ادامه دارد.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها