یزد- محسن شیرغلامی مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق منطقه شرق به تشریح اقدامات شاخص انجام شده در این شرکت پرداخت.
کد خبر: ۱۴۳۲۸۶۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق منطقه شرق با اشاره به ساعت کارکرد مولدهای نیروگاهی و لزوم آماده‌سازی نیروگاه‌های تحت پوشش برای پیک‌بار سال آینده گفت: در نیمه نخست سال جاری انتخاب پیمانکاران تعمیرات اساسی، تأمین لوازم‌یدکی و بازسازی قطعات با برگزاری مناقصات و استعلامات در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی تعمیرات واحدهای G11، S1 و S2 نیروگاه سیکل ترکیبی یزد و S2 نیروگاه بخاری زرند به تشریح آخرین وضعیت تعمیرات پرداخته و گفت: واحد گازی G11 کرافت با ظرفیت نامی 60 مگاوات و واحد S2 بخار 160 مگاواتی نیروگاه سیکل ترکیبی یزد از نیمه آبان ماه از مدار خارج و در حال تعمیرات مطابق با برنامه زمان‌بندی پروژه‌ها است.

شیر غلامی ادامه داد: همچنین پیمانکار تعمیرات اساسی ژنراتور مولدهای بخار S1 و S2 نیروگاه سیکل ترکیبی یزد نیز عملیات اجرایی خود را آغاز کرده و در خصوص تعمیرات اساسی واحد بخار S2 نیروگاه زرند با ظرفیت 30 مگاوات نیز از اواخر مهرماه فعالیت‌ها آغازشده و تاکنون پیشرفت 50 درصدی داشته است؛ لذا با توجه به روند پیشرفت تعمیرات مذکور، پیش‌بینی می‌شود واحدهای نیروگاهی مطابق با برنامه و به‌موقع در مدار بهره‌برداری قرار گیرند.

وی افزود: نیروگاه‌های تحت پوشش در پیک‌بار سال جاری کمترین خروج را داشته و تمام ظرفیت در مدار بهره‌برداری بودند که این امر مرهون تلاش‌های کارکنان این شرکت و همکاران نیروگاهی بوده است. افزایش 8 درصدی تولید ناخالص در 8 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان‌دهنده این مهم است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق منطقه شرق با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز طرح ارتقا و افزایش توان مولد G15 آنسالدو نیروگاه سیکل ترکیبی یزد در سال 1400 خاطرنشان کرد: این شرکت در حال رایزنی و انتخاب پیمانکار به‌منظور ارتقا و افزایش توان مولد G16 آنسالدو بوده و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری این طرح اجرایی گردد که با اجرای این طرح در حدود 10 مگاوات به تولید مولد G16 افزوده خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها