حماس از امضای توافق آتش بس موقت ۴ روزه خبر داد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از دستیابی به توافق آتش بس موقت ۴ روزه پس از یک دوره مذاکرات طولانی، سخت و طاقت فرسا با تلاش‌های بی وقفه قطر و مصر خبر داد.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از دستیابی به توافق آتش بس موقت ۴ روزه پس از یک دوره مذاکرات طولانی، سخت و طاقت فرسا با تلاش‌های بی وقفه قطر و مصر خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۲۱۲۸

به گزارش جام جم آنلاین، بنابر این گزارش جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» با انتشار بیانه‌ای با اعلام دستیابی به توافق آتش‌بس انسانی چهار روزه، خاطرنشان کرد، صد‌ها کامیون ویژه حمل کمک و سوخت به همه مناطق غزه بدون استثناء در شمال و جنوب وارد خواهد شد.

در بیانیه حماس آمده است: پس از چندین روز مذاکرات دشوار و پیچیده، اعلام می‌کنیم که به یاری خداوند متعال و در سایه تلاش‌های فشرده و قابل تقدیر قطر و مصر، به آتش‌بس انسانی چهار روزه (آتش‌بس موقت) دست یافته‌ایم که شامل بند‌های ذیل می‌شود:

-آتش‌بس دو طرفه، توقف تمام اقدامات نظامی ارتش اشغالگر در تمام مناطق نوار غزه، و توقف ترد خودرو‌های نظامی آن در داخل نوار غزه.

-ورود صد‌ها کامیون کمک‌های بشردوستانه، امدادرسانی، پزشکی و سوخت به تمام مناطق نوار غزه.

-آزادی ۵۰ اسیر اسرائیلی (زنان و کودکان زیر ۱۹ سال) در مقابل آزادی ۱۵۰ زن و کودک فلسطینی (زیر ۱۹ سال) از زندان‌های اشغالگر- بر اساس سوابق اسارت-.

-توقف پرواز جنگنده‌ها در (جنوب) به مدت ۴ روز.

-توقف پرواز جنگنده‌ها در (شمال) روزانه به مدت ۶ ساعت از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ عصر (به وقت محلی).

-در دوره آتش‌بس، رژیم اشغالگر نباید به احدی در هیچ‌یک از مناطق نوار غزه تعدی و یا احدی را بازداشت کند.

-تضمین آزادی تردد مردم (از شمال به جنوب) در خیابان صلاح‌الدین.

در پایان این بیانیه تأکید شده است: مفاد این توافقنامه بر اساس دیدگاه مقاومت و ملاحظات آن تدوین شد که هدف آن خدمت به مردم و تقویت مقاومت آن‌ها در برابر تجاوزات بوده و مقاومت همواره فداکاری‌ها، رنج‌ها و دغدغه‌های آنان را مد نظر قرار داده و این مذاکرات را با وجود تلاش‌های اشغالگران برای طولانی کردن و به تعویق انداختن آن، از موضع قدرت میدانی انجام داده است.

حماس اعلام کرده است: در حالی‌که ما دستیابی به یک توافق آتش بس را اعلام می‌کنیم، تأکید می‌کنیم که دستان ما روی ماشه باقی خواهد ماند و گردان‌های پیروز ما آماده دفاع از ملت ما و شکست اشغالگران هستند.

حماس همچنین گفته است: ما به ملت‌مان قول می‌دهیم که به خون‌شان، فداکاری‌های‌شان و آرمان‌شان در مسیر آزادی، احیای حقوق و تاسیس کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس وفادار خواهیم ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها