در مراسمی از منتخبان و برگزیده‌های پویش به عشق امام حسین(ع) می‌بخشم، طرح معتدرین و وکلای مصلح و حوزه های قصایی و کارکنان برتر ،با حضور رئیس کل دادگستری همدان تجلیل شد.
کد خبر: ۱۴۳۱۱۶۱

به گزارش جام جم آنلاین همدان و به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه حل اختلاف دادگستری استان همدان دومین همایش تقدیر از منتخبین شورای حل اختلاف استان همدان، در ارزیابی عملکرد شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ و سومین جلسه ستاد صبر استان همدان، با حضور رئیس کل دادگستری استان همدان، معاون توسعه حل اختلاف، دادستان همدان اعضای ستاد صبر، روسای حوزه های قضایی و منتخبین برگزار گردید. 

در ابتدای این جلسه و قسمت اول همایش که به سومین جلسه ستاد صبر اختصاص داشت، معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان همدان، ضمن خیر عرض مقدم به کلیه مدعوین حاضر، گزارشی از اقدامات این معاونت در خصوص ستاد صبر استان و هیأت‌های صلح و صلح یاران ارائه نمود. 

سید هادی مصطفوی افزود: در مدت اجرای پویش «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» ،دو هزار و ۳۸۵ پرونده در کل استان منجر به صلح و سازش شد که شامل صلح سه پرونده قتل عمد، ۷ فقره دعاوی مهم، ۷۷۸ پرونده مالی، ۳۰۳ پرونده کیفری، ۵۱۱ فقره پرونده خانوادگی و ۷۸۳ پرونده سایر دعاوی است. 

سپس در ادامه قسمت اول همایش، رئیس کل دادگستری استان همدان به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی افزود: با تلاش‌های انجام شده از سوی کمیته‌های مصلحین و شورا‌های حل اختلاف ۸۰ فقره پرونده قتل عمده منجر به سازش شد. 

دکتر محمدرضا عدالتخواه خاطر نشان نمود:با تشکیل ستاد تألیف قلوب، کمیته مصلحین، ستاد صبر و اجرای طرح معتذرین تلاش شده است که پروند‌ه‌ها قبل از ورود به دستگاه قضائی به صلح و سازش منجر شود. 

در پایان قسمت اول از روسای دادگستری شهرستان‌های اسدآباد، تویسرکان، ملایر، رزن و نهاوند و دادستان اسدآباد به منظور تلاش در سازش پروند‌‌ه‌های مهم مصالحه در این زمینه تجلیل شد.  

در قسمت دوم همایش نیز از منتخبین بخش‌های مختلف شورای حل اختلاف استان همدان و سازمان‌ها و نهادهای همکار در اجرای پویش، تجلیل و تقدیر گردید.

شایان ذکر است در این همایش، در مجموع از بیش از ۹۰ نفر منتخبین در بخش های مختلف توسط رئیس کل دادگستری استان همدان و معاون توسعه حل اختلاف همدان تقدیر گردید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها