برگزیدگان دومین جایزه کتاب سال استان گلستان معرفی شدند
در آیین تجلیل و قدردانی از خادمان عرصه کتاب گلستان

برگزیدگان دومین جایزه کتاب سال استان گلستان معرفی شدند

توسط مرکز نشر دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان انجام شد

انتشار کتاب میکروبیوتای روده‌ای ماهی؛ نقش‌ها، روش‌های شناسایی و تغییر ترکیب

کتاب
کتاب "میکروبیوتای روده‌ای ماهی؛ نقش‌ها، روش‌های شناسایی و تغییر ترکیب" توسط دکتر سید حسین حسینی‌فر و دکتر شیوا ندایی گردآوری و تدوین و توسط مرکز نشر دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به صورت الکترونیک منتشر شد.
کد خبر: ۱۴۳۱۱۱۲
نویسنده شبیر دائمی

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان در چکیده این کتاب که در ۲۷۰ صفحه منتشر شده آمده است:‌ میکروبیوتای دستگاه گوارش جانواران شامل اکوسیستم میکروبی پیچیده و پویا است که از نقطه نظر تغذیه، فیزیولوژی و پاتولوژیکی حائز اهمیت می‌باشد. طیف وسیعی از میکروب‌ها که از محیط پیرامونی، خاک،رسوبات و غذا منشاء می گیرند قادر به تشکیل کلنی در دستگاه گوارش ماهی هستند. در بین گروه‌های میکروبی، باکتری‌ها (انواع هوازی، بی‌هوازی اختیاری و اجباری) مهمترین گروه تشکیل دهنده کلنی در دستگاه گوارش ماهی محسوب می‌شوند؛ به‌علاوه در برخی از گونه‌های ماهی مخمر نیز گزارش شده است. عمده ترین گروه‌های باکتریایی که در دستگاه گوارش ماهیان آب شیرین و آب شور تشکیل کلنی می‌دهند شامل، ویبریو، آئروموناس، فلاووباکتریوم، پلسی موناس، پزدوموناس، انتروباکتریاسه، میکروکوکوس، استینوباکتر، کلستریدیوم، فوزاریوم و باکترویدز هستند که در بین گونه‌های مختلف و نیز شرایط محیطی مختلف متفاوت هستند. امروزه توجه زیادی به دستکاری میکروبیوتای دستگاه گوارش از طریق بکارگیری مکمل‌های غذایی به‌منظور بهبود وضعیت عمومی سلامت ارگانیزم میزبان، معطوف شده است. در میان استراتژی‌های پیشنهادی برای تعدیل میکروبیوتای روده، استفاده از پربیوتیک‌ها، پروبیوتیک‌ها، پست‌بیوتیک‌ها، پاراپروبیوتیک‌ها و سین‌بیوتیک‌ها تاثیرگذارترین عوامل به نظر می‌رسد.

 علاقمندان می توانند جهت تهیه این کتاب به سایت فروش آنلاین کتاب دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به نشانی الکترونیکی https://digibook.gau.ac.ir/ مراجعه نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها