رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت:

مزارع پنبه سیستان و بلوچستان آماده برداشت

امسال در کشت تابستانه، ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان‌های ایرانشهر و دلگان بصورت قراردادی به کشت پنبه اختصاص یافت و بزودی کار برداشت مکانیزه وش پنبه در استان آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۳۰۹۹۹

به گزارش جام جم آنلاین ، سید حسینی افزود: شرایط اقلیمی سیستان وبلوچستان بگونه‌ای است که قابلیت کشت دو بار در سال را داراست وبا اتمام برداشت پنبه تابستانه در آذر ماه، پنبه زمستانه در دیماه کشت می‌شود.

وی با بیان اینکه کشت پنبه از تیر در سیستان و بلوچستان آغاز شده و در مرداد به اتمام می‌رسد افزود: برداشت این محصول از آذرماه آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود ۵۰۰تن پنبه برداشت شود.

حسینی افزود:بیش از ۹۰ درصد پنبه کشت تابستانه در شهرستان ایرانشهر شده است.
وی با بیان اینکه کارخانه بافت بلوچ محصول وش پنبه تولیدی را با نرخ تضمینی در مزرعه خریداری می کندگفت: با انجام کشت‌های قراردادی دغدغه کشاورزان برای فروش وش پنبه رفع شده و زمینه توسعه کشت این محصول در استان فراهم شده است.
سیدحسینی تصریح کرد: کشت پنبه در سال‌های گذشته در سیستان و بلوچستان رواج داشته، اما بدلیل وجود آفت کرم سرخ پنبه و آلوده شدن مزارع پنبه در بعضی از مناطق استان و به منظور جلوگیری از گسترش این آفت در کشور بنا به دستور شورای عالی حفظ نباتات کشت پنبه ممنوع شده بود و سال گذشته با پیگیری‌های سازمان جهاد کشاورزی مجوز کشت مجدد پنبه صادر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها