با فریده فرخی ‌نژاد، چهره آشنای خبر

گویندگی، مرا انتخاب کرد

اجرای همراه با دانش و تخصص

رضا کاشفی گوینده برنامه «کشتی نجات» رادیو اربعین با بیان این‌که افتخار داشته از زمان آغاز به کار رادیو اربعین،‌ مجری و گوینده رادیو اربعین باشد به جام‌جم گفت: خاطرم هست در برنامه افتتاحیه اولین سال من مجری رادیو اربعین بودم و هنوز هم این افتخار را دارم که کنار مخاطبان خوب رادیو اربعین باشم . پیاده‌روی اربعین هنوز قسمتم نشده، امیدوارم روزی قسمتم شود.
کد خبر: ۱۴۲۲۲۲۸
نویسنده زهره زمانی - گروه رسانه

کاشفی عنوان کرد: اجرا در رادیو اربعین هر روز و هر لحظه‌اش خاطره است. با مردمی ارتباط داری که یا در حال سفر به کربلا هستند یا از کشور عراق پیام می‌دهند که نایب زیاره هستیم یا آنهایی که به هر دلیلی نتوانستند بروند و التماس دعا دارند. واقعا فضای خیلی خاصی است و هر لحظه‌اش خاطره‌انگیز است.
او تصریح کرد: در مورد برنامه‌های رادیو اربعین کار گویندگی و اجرا بدون دانش و تخصص نمی‌شود. همه دوستانی که در شبکه‌های مختلف کار می‌کنند حتما دانش و تخصص لازم را دارند اما آن چیزی که در همه برنامه‌ها و از جمله برنامه‌های رادیو اربعین به نظرم بیشتر به کمک گوینده می‌آید، تجربه است. هر چه تجربه‌تان در ارتباط با مخاطب بالاتر باشد یا این‌که چطور آن ارتباط را حفظ و اجرا کنید خیلی کمک می‌کند اجرای بهتری داشته باشید.
وی ادامه داد: سعی کردم در اجراهایی که در رادیو اربعین و شبکه‌های دیگر دارم، احساسم را به مخاطب منتقل کنم. به همین دلیل وقتی اشعار و متون را در رادیو اربعین می‌خوانم سعی کردم با احساس بخوانم تا مردم به خوبی با آن ارتباط برقرار کنند، چون فضایی احساسی است و نکته دوم این‌که خیلی از شنونده‌های رادیو اربعین مشکلی دارند، التماس دعا دارند یا آنهایی که نتوانسته‌اند بروند التماس دعا دارند صدای آنها را به زائران حسینی برسانیم. سعی می‌کنم تا جایی که فرصت شود، پیام های مردم را بخوانم. اگر جایی مشکلی داشتند مورد خاصی بوده یا التماس دعا داشتند این موارد را مطرح کنم. 
دوستانی که با رادیو اربعین همراه هستند وقتی نام‌شان خوانده می‌شود خیلی خوشحال می‌شوند و دیگران هم دعا می‌کنند برای سلامتی و حل آن مشکل و خیلی اثر گذار است. واقعا نمی‌شود گفت که مخاطبان رادیو اربعین از چه قشر و سنی هستند. به نظرم مثل هیات امام حسین است نمی‌توان گفت از چه گروه سنی بیشتر هیات می‌روند همه هستند از بچ‌های کوچک چهار پنج ساله که همراه خانواده‌شان شنونده رادیو هستند تا میانسالانی که شاید آن توان لازم بدنی را برای پیاده‌روی ندارند ولی شنونده رادیو اربعین هستند و خودشان را با این سفر زیارتی همراه می‌کنند. از تهران ما پیامک داریم تا دور افتاد‌ه‌ترین روستاها که حتی نام‌شان را نشنیده‌ایم و همه همراه و همدل هستند. خوشبختانه در این سال‌ها که تجربه کردم، هر سال به مخاطبان رادیو اربعین اضافه و استقبال خیلی خوبی از برنامه‌ها نسبت به سال اول می‌شود. 
کاشفی عنوان کرد: مهمترین ویژگی شاخص برنامه‌های اربعینی که چه تهیه‌کننده و گوینده باید حواس‌شان به آن باشد این است که شان برنامه‌سازی برای حضرت سیدالشهدا(ع) حفظ‌شود. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها