پیشرانان حرکت انقلاب

مدافعان وطن وحرم

شش سال از ۱۸ مرداد ۹۶ گذشته است، اما گذر این سال‌ها و روزها، گردی بر نگاه نافذ شهید محسن حججی ـ که دربند یکی از داعشیان حرامی بود ـ ننشانده و این غرور همچنان پابرجاست و ما را به یاد کسانی می‌اندازد که فقط با خدا معامله کردند و برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) راهی دیار غربت شدند.
کد خبر: ۱۴۱۸۹۵۱

امروز به یاد این جان‌برکفنان روز شهدای حرم نام گرفته تا با بزرگداشت فرهنگ مجاهدت و کفرستیزی، معجزات انقلاب اسلامی و صلابت گفتمان مقاومت را برای دوستان و دشمنان یادآوری کنیم؛ گفتمانی که از اصول اساسی جمهوری اسلامی ایران است و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همواره بر صدور این تفکر و ایدئولوژی تاکید داشتند.

جوانان دلاور بی‌شماری با اهدای جان عزیزشان، رسیدن به این آرمان بلند را تضمین کرده‌اند. فرقی نمی‌کند این مبارزه کجا باشد؛ مرزهای داخلی و ایستادگی در مقابل دشمن بعثی یا نبرد در مقابل دشمن خارجی و مقابله تن به تن با تکفیری‌های داعش در جغرافیای کشورهای اسلامی و فکر کنید اگر این رشادت‌ها نبود، دشمن متجاوز به کدام یک از مرزهای ما نفوذ می‌کرد.

مقام معظم رهبری در دیداری که با خانواده شهدای مدافع حرم داشتند، فرمودند: حقیقتا هم شهدای شما، هم خانواده‌ها، پدران، مادران و فرزندان آنان، حق بزرگی بر گردن همه ملت ایران دارند. این شهدا امتیازاتی دارند: یکی این است که اینها از حریم اهل بـیت در عراق و سوریه دفاع کردند و در این راه به شهادت رسیدند. امتیاز دوم این شهدای شما این است که اینها رفتند با دشمنی مبارزه کردند که اگر اینها مبارزه نمی‌کردند این دشمن می‌آمد داخل کشور... اگر جلویش گرفته نمی‌شد ما باید اینجا در کرمانشاه و همدان و بقیه استان‌ها با اینها می‌جنگیدیم و جلوی اینها را می‌گرفتیم. در واقع این شهدای عزیز ما جان خودشان را در راه دفاع از کشور، ملت، دین، انقلاب اسلامی فدا کردند. امتیاز سوم هم این است که اینها در غربت به شهادت رسیدند. این هم یک امتیاز بزرگی است. این هم پیش خدای متعال فراموش نمی‌شود.

خواندن سرگذشت دختران ایزدی و مرور مصیبت‌های آنان تا حدی می‌تواند انگیزه مدافعان حرم برای دفاع در مرزهای عراق و سوریه را برای ما روشن کند، ایمان این مدافعان به حرکت جهادی‌شان تا حدی بود که زخم زبان‌هایی همچون دستمزدهای کلان و اهانت‌هایی همچون مدافع اسدبودن نتوانست خدشه‌ای بر عزم راسخ آنها وارد کند تا حدی که جریانات دیگری متشکل از رزمندگان فاطمیون و زینبیون را نیز سازماندهی کرده و ضرب شستی به داعشی‌ها زدند.

نگاهی به تصاویر و فیلم‌های منتشرشده از مناطقی که داعش به آنها حمله‌ور شده، آشکارا نشان می‌دهد که تروریست‌های تکفیری بدون هیچ ابایی و حتی با تظاهر به قدرتمندی به صورت وحشیانه به کشتار مردان، زنان و کودکان سوری پرداخته‌اند لذا عحیب نیست که جریان مقاومت از سر وظیفه و حکم شرعی به ‌استمداد جنگزدگان بپردازد اما رشادت مدافعان حرم علاوه بر تکفیری‌ها و حامیان‌شان ـ که آمریکا، صهیونیست و برخی کشورهای مرتجع منطقه بودند ـ صدای پیاده‌نظام حامی مستکبران را نیز درآورد تا حدی که در رسانه‌های‌شان به انتقاد از سپاه قدس و اقشار متدین جامعه پرداخته و شهادت جوانان برومند را نتیجه اشتباه محاسباتی ایرانی‌ها معرفی کردند! در صورتی که هیچ اجباری برای حضور رزمندگان جان‌برکف در مرزهای خارجی نبود و آنها با اخلاص و ایمان خود این راه را انتخاب کرده بودند کما این که در زمان درگیری‌های بوسنی و هرزگوین نیز نیروهای کارآزموده داوطلب دفاع از مسلمانان شدند.

پیاده‌روی اربعین و توسعه فرهنگ شعور حسینی نیز یکی دیگر از میراث‌های جاویدان و ماندگار مدافعان حرم است که این راه را برای محبان حسین امن کردند و بی‌دلیل نیست که دشمنان قسم‌خورده با ضرب و شتم و فحاشی به خانواده برخی شهدای حرم درصدد انتقام از آنها هستند اما غافلند که این حرکت عاشورایی و ماندگار است. 

بنا بر آمار منتشرشده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیش از ۲۱۰۰ نفر در راه دفاع از حرم اهل بیت به شهادت رسیده‌اند و اهتمام سردار سرافراز شهید قاسم سلیمانی در مورد وضعیت خانواده شهدای مدافع حرم حکایت از شان و جایگاه ممتاز آنها دارد تا حدی که یک سال قبل از شهادتش پیگیر رسیدگی به موضوع تفحص پیکر شهدای مفقود سوریه بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها