فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: منطقه یکم نیروی دریایی سپاه به درخواست کمک کشتی تجاری خارجی در تنگه هرمز پاسخ مثبت داد و به رفع نگرانی آن کمک کرد.
فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: منطقه یکم نیروی دریایی سپاه به درخواست کمک کشتی تجاری خارجی در تنگه هرمز پاسخ مثبت داد و به رفع نگرانی آن کمک کرد.
کد خبر: ۱۴۱۰۷۲۵

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی ندسا، دریادار دوم پاسدار عباس غلامشاهی افزود: بعد از ظهر شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه یک فروند کشتی تجاری با پرچم جزایر مارشال در هنگام ورود به تنگه هرمز بر روی کانال دریایی بین المللی ۱۶ درخواست کمک کرد.

وی ادامه داد: فرماندهی و کنترل تنگه هرمز هم سریعاً با این کشتی تماس برقرار کرده و پس از بررسی درخواست و وضعیت منطقه، از حضور شناورهای سبک غیر نظامی در نزدیکی این شناور رفع نگرانی و ابهام شد.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: فرماندهی و کنترل تنگه هرمز به محض درخواست کمک کشتی تجاری، با کاپیتان کشتی مذکور ارتباط رادیویی برقرار کرده و موضوع کمک را جویا می شود که کاپیتان کشتی اعلام می‌کند سه فروند قایق سبک کوچک غیر نظامی در فاصله چند مایلی از کشتی مشاهده کرده و نگران مزاحمت آنها برای خود است.

دریادار دوم پاسدار غلامشاهی ابراز کرد: متعاقبا با همکاری و تعامل با کشور همسایه (به دلیل قرار گرفتن موقعیت کشتی در آب های سرزمینی آن کشور)، پس از بررسی و حضور میدانی، نگرانی کاپیتان کشتی رفع و او نیز با تشکر و اطمینان خاطر به مسیر دریانوردی خود ادامه داد.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه خاطر نشان کرد: موضوع تامین امنیت، امداد رسانی و پاسخ به موقع به درخواست کمک شناورها و کشتی های در حال تردد در تنگه هرمز و خلیج فارس امری همیشگی و طبیعی بوده و تازگی ندارد و قطعاً هم ادامه خواهد داشت.

انتشار اخبار کذب برای توجیه حضور غیرموجه نیروهای کشورهای فرامنطقه‌ای است

وی گفت: متاسفانه رسانه های معاند به صورت غیر حرفه‌ای و بدون پای بندی به اخلاق رسانه ای، به ایجاد فضای نا امنی دامن زده و با انتشار اخبار کذب در پی توجیه حضور نامشروع و غیر موجه کشورهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس، هستند.

دریادار دوم غلامشاهی با اشاره به رصد لحظه ای و همه جانبه تحرکات شناورهای فرامنطقه ای، در منطقه ماموریتی نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: در موقعیت درخواست کمک کشتی تجاری، هیچ شناور فرامنطقه‌ای حضور نداشته و اعلام این ادعا کذب محض است.

وی افزود: موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه حفظ امنیت خلیج فارس بر عهده کشورهای این منطقه بوده که همواره مورد تاکید قرار گرفته است، زیرا توان و ظرفیت کشورهای حوزه جغرافیایی خلیج فارس به گونه ای است که می توانند با همکاری همدیگر، امنیت پایدار در خلیج فارس را برقرار کنند و هیچ نیازی به حضور کشورهای بیگانه در منطقه ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها