در نخستین جلسه از سلسله جلسات حلقه ادبیات پایداری حوزه هنری خوزستان مطرح شد:

تمایز خوزستان در حضور و پشتیبانی از جنگ با زبان هنر به تصویر کشیده شود

مداح و شاعر اهوازی گفت: نماهنگ «سلسله الذهب» این پیام را به عرب‌های جهان می‌رساند که امام رضا (ع)، «ولی نعمت همه مسلمین و شیعیان جهان هستند».
کد خبر: ۱۴۱۰۳۴۶

جام جم آنلاین - خوزستان، حیدر علی حزباوی مداح و شاعر اهوازی، در یک خانواده ادبی و مذهبی بزرگ شد. از سنین کودکی قرائت قرآن را شروع کرد. و از سن ۱۶ سالگی استعداد خود را در زمینه مداحی و شعرخوانی را به صورت حرفه‌ای دنبال کرد. از آنجا که حزباوی بیشتر شاعر آیینی است، بیشتر اشعاری که خطاب به اهل بیت(ع) به زبان عربی فصیح می‌سراید.

حیدر علی حزباوی در گفت‌وگو با روابط عمومی حوزه هنری استان خوزستان تصریح کرد: شعر «سلسله الذهب» تقریباً از دو ماه پیش در ذهن من کلید خورد و کارهای اولیه آن انجام شد. شروع کار این نماهنگ از آنجا که روزی در خوابگاه دانشگاه علامه طباطبایی تهران نشسته بودم، ذکر و یاد امام رضا(ع) با دلتنگی در ذهن من آمد، همین موقع این شعر زیبا را نوشتم و علاوه بر آن یک قصیده دیگر هم به زبان فصیح عربی در کنار این شعر نوشتم در واقع دو اثر که یکی از آن‌ها به نام «سلسله الذهب» که به صورت نماهنگ و تهیه کنندگی حوزه هنری خوزستان بیرون آمد.

وی با اشاره به هدف از اجرای نماهنگ «سلسله الذهب» افزود: پیامی که بنده از اجرای این نماهنگ دارم اینکه ما ایرانی‌ها اراده ویژه‌ای به امام رضا (ع) داریم چون که در همین مرز و بوم است، خطاب بنده به تمام ایرانی ها هر حاجتی که داشته باشند ابتدا با امام رضا(ع) درمیان بگذارند، قطعا دست خالی بر نمیگرند.

حزباوی در خطاب به مخاطین عرب زبان که در سطح جهان هستند، گفت: نماهنگ «سلسله الذهب» این پیام را به عرب‌های جهان می‌رساند که امام رضا (ع)، «ولی نعمت همه مسلمین و شیعیان جهان هستند».

وی با اشاره به ملاک انتخاب اسم نماهنگ، اظهار کرد: اسم این نماهنگ از حدیث معروف «سلسله الذهب» امام رضا(ع) گرفته شده است که در مشهد بیان کرده بودند «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ عَذَابِی» اینجا که امام رضا(ع) می‌فرماید «لاکن بِشُرُوطِهَا وَ شُرُوطِهَا وَ أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا» در واقع امام رضا در این حدیث حجت و امامت خود را بر تمام مردم که در آنجا حاضر بودند، تا الان و تا قیام قیامت آشکار کرد.

وی با اشاره به دلیل نامگذاری حدیث امام رضا(ع)، افزود: حدیث به این عنوان نامگذاری شد چون امام رضا(ع) این حدیث را به نقل از پدرشان امام موسی کاظم(ع) و پدربزرگشان تا پیامبر اکرم، این سلسله مستند، حدیثی و روایی به «سلسله الذهب» نام گذاری شد.

گفتنی است که نماهنگ «سلسلة الذهبِ» از موسسة فجرالفنون، توسط شاعر، مداح و آهنگساز حیدرعلی الحزباوی با کارگردان میلاد الطرفی صورت گرفته است. تهیه‌کننده این نماهنگ حوزه هنری استان خوزستان است، نویسنده، فیلمبردار و تدوین‌گر آن میلاد روشن، تنظیم‌کننده، میکس و مسترینگ خالد الطرفي، با دستیاری کارگردان حسین میاحی و مدیر صحنه و دکور ابو توفیق صخراوی است. همچنین مدیریت پخش توسط اسماعیل الطرفی، مسعود شریفی، محمدعلی الشرهانی انجام شده و تدارکات آن با حسین تویرات، سید هیثم الاگدیمی، علی مرمضی، اسحاق شرهان است.

حزباوی ضمن تشکر از همکاری دوستان خود در اجرای این نماهنگ، تصریح کرد: این نماهنگ با حمایت و پشتیبانی حوزه هنری استان خوزستان صورت گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها