به همت حوزه ی هنری انقلاب اسلامی دفتر آبادان

 دومین مسابقه ی نمایشنامه خوانی جوان برگزار می شود

در سالروز حماسه سوم خرداد روی خواهد داد :

خروش انقلابی حوزه هنری از پایتخت مقاومت ایران اسلامی

به مناسبت حماسه سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان مجموعه ای از رویداد های ملی و منطقه ای را برگزار می نماید.
کد خبر: ۱۴۰۹۰۷۶

جام جم آنلاین - خوزستان، همزمان با چهل و یکمین سالروز حماسه سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر قهرمان، حوزه هنری انقلاب اسلامی مجموعه ای از رویدادهای ملی و منطقه ای را تحت عنوان « خانه ام خرمشهر » از دوم تا پنجم خرداد ۱۴۰۲ در خرمشهر برگزار می نماید.

سید مهدی ابطحی دبیر این مجموعه رویداد،‌ در گفتگویی ضمن اعلام جزییات این خبر، خاطرنشان کرد که قرار است پس از آغاز ساخت مستندهای خبری مربوط به آیین های سوم خرداد با همکاری صدا و سیمای مرکز آبادان در دوم خرداد، رویدادهای اصلی این مجموعه، از عصر روز سوم خرداد با برگزاری آیین اهدای اولین جایزه هنری شهید بهروز مرادی آغاز شده و در ضمن آن از تابلوی عکس «خرمشهر ها » و همچنین سردیس سرداران خرمشهر رونمایی شود.

در ادامه، و در شامگاه سوم خرداد، موزه دفاع مقدس خرمشهر شاهد برگزاری شب شعر و خاطره «شهر آسمانی» با حضور شاعران و عکاسان دفاع مقدس خواهد بود. همچنین در این شب خاطره، طی آیینی رسمی از سید صالح موسوی- یکی از بازماندگان مدافعین خرمشهر- تقدیر خواهد شد.

سید مهدی ابطحی تصریح نمود که از سوم خرداد و در بخش دیگری از مجموعه رویداد «خانه ام خرمشهر»، در مسجد جامع این شهرستان به مدت دو‌ روز کارگاه طراحی و اجرای نقاشی دیواری با حضور اساتید حوزه هنری و هنرمندان آبادان و خرمشهر برگزار خواهد شد.
همچنین در این مسجد از سوم خرداد به مدت بیست روز آثار ماندگار استاد ناصر پلنگی ترمیم خواهد شد.

دبیر مجموعه رویدادهای ملی و منطقه ای « خانه ام خرمشهر » خاطر نشان کرد:  در ادامه بخش آموزشی ابن مجموعه، کارگاه ۳ روزه فنون روایت با حضور هنرجویان معاونت آموزش و هنرمندان حوزه هنری انقلاب اسلامی در قالب اردویی سه روزه برگزار خواهد شد.

بنا بر آنچه سید مهدی ابطحی اعلام نموده، طراحی و اجرای ۳ دیوارنگاره توسط اساتید حوزه هنری در خرمشهر، اکران فیلم سینمایی غریب در سینما کیهان آبادان با حضور هنرمندان، فعالان فرهنگی و اصحاب رسانه خرمشهر و آبادان در چهارم خرداد و آغاز پروژه بازسازی و ایجاد کاربری جدید مجموعه هنری نخل خرمشهر. از سوم خرداد، از دیگر بخش های مجموعه رویدادهای ملی و منطقه ای «خانه ام خرمشهر» خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها