در سالروز حماسه سوم خرداد روی خواهد داد :

خروش انقلابی حوزه هنری از پایتخت مقاومت ایران اسلامی

نویسنده و کارگردان هنرهای نمایشی با گرامیداشت هفته هنر انقلابی گفت؛ هفته هنر انقلابی را با یاد شهید مرتضی آوینی آغاز کردیم اما آنچه که مهم است باید دید که اندیشه های آوینی تا چه مقدار در مدیران فرهنگی و هنرمندان نهادینه شده است.
کد خبر: ۱۴۰۳۸۱۸

 

 

 


مصطفی بوعذار شاعر و مدیر هنری خوزستانی با اشاره به ضرورت شناخت اندیشه های هنر انقلابی گفت: الگوپذیری از شهید آوینی برای هنرمندان جوان لازم است هرچند هنرمندان بزرگ انقلابی را در استان ها همانند شهید آوینی بسیاری داشته ایم و خواهیم داشت.

 


وی با اظهار امیدواری در خصوص رشد استعداد های جوان و انقلابی در سطح کشور گفت: درخشش آثار فاخر هنری با مضمون انقلابی نشانگر روح تعهد در میانه هنرمندان جوان است که باید مورد توجه و حمایت مدیران فرهنگی کشور قرار گیرد.

 

دبیر همایش ملی تئاتر خیابانی راهیان نور افزود: هفته هنر انقلابی در خوزستان در شائن و منزلت شهید آوینی برگزار نشده و حوزه هنری برنامه شاخصی باهدف معرفی اندیشه های شهید آوینی ندارد ودراین زمینه کوتاهی کرده است.

 

وی با انتقاد از عملکرد حوزه هنری خوزستان در امربرگزاری گرامیداشت هفته هنر انقلابی خاطرنشان کرد: این هفته فرصتی برای باز شناسی گفتمان هنر انقلاب، شکوفایی هنرها ،تجلیل و تکریم هنرمندان انقلابی است که در مقایسه با سایر استان های کشور،خوزستان با وجود پتانسیل های فراوان در رخوت به سر می برد.

 

مدیر کانون تئاتر انقلاب و دفاع مقدس خوزستان تصریح کرد: خوزستان سرشار از پدیده های هنری انقلاب است و هنرمندانی همچون زنده یاد "عبدالرضا حیاتی"خسرو مرادی و "سعید بهروزی" پیشگامان هنر انقلابی بودند که هیچ گاه چهره برتر هنرانقلابی معرفی نشدند.

 


بوعذار تاکید کرد: انجام کارهای تکراری و نمایشی مدیران در هفته هنر انقلابی هیچ ره آوردی نخواهد داشت و انتظار می رود تا استاندار خوزستان نشستی با هنرمندان فعال متعهد و انقلابی پیرامون بررسی وضعیت موجود و ناکارآمدی برخی مدیران فرهنگی برگزار نماید.

 

مدیر انجمن تئاترشاهد ادامه داد:



ناکارآمدی حوزه هنری خوزستان کاملاً مشهود است و هیچ نقشی در معادلات فرهنگی استان ندارد و اثاث کشی وجابجایی ساختمان در هفته هنر انقلابی اولویت آنهاست و این نشان دهنده اوضاع نابسامان این نهاد فرهنگی است که در حاشیه امن به سر می برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها