رئیس بنیاد ایران‌شناسی استان همدان گفت: فعالیت این بنیاد ظرفیت غنی همدان را در بخش های تاریخ، فرهنگ، هنر، زبان‌شناسی و مشاهیر احیاء می کند.
کد خبر: ۱۴۰۸۷۷۶

به گزارش جام جم آنلاین همدان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان همدان، محسن جانجان با گرامی‌داشت روز ایرانگردی و ایرانشناسی در ۳۰ اردیبهشت‌ماه، با اشاره به اینکه محمدحسین رجبی دوانی، رئیس بنیاد ایران شناسی کشور همکاری لازم را زمینه صدور مجوز، تجهیز و توسعه بنیاد مرکز همدان داشت، اظهار کرد: با راه‌اندازی این بنیاد فعالیت‌هایی در بخش‌های تاریخی، فرهنگی، زبان‌شناسی و معماری که در معرفی استان همدان دخیل است، آغاز شده و توانستیم همدان را بیش از پیش معرفی کنیم.

وی اولویت نخست بنیاد را تهیه دانشنامه جامع همدان دانست و گفت: این دانشنامه با مدخل‌های متفاوتی که دارد، با استفاده از پژوهشگران برجسته استان در زمینه‌های مربوطه دعوت و شورای پژوهشی را برای دانشنامه تشکیل داد.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی استان همدان اضافه کرد: تدارک برنامه ها با رویکرد معرفی هرچه بیشتر فرهنگ و تمدن استان‌ است که باتوجه به شرایط کنونی کشور ضرورت دارد برای هویت زایی بیشتر بین جوانان اقدامات مناسب اجرایی شود.

جانجان ادامه داد: در بنیاد ایران‌شناسی هر آنچه مربوط به ایران است، مورد توجه قرار می گیرد که همدان هم به عنوان پازلی از جمهوری اسلامی ایران در این بنیاد مطرح است.

وی افزود: این بنیاد می تواند زمینه ساز شناخت بیشتر ایران و پرداختن به ابعاد گسترده تاریخ درخشان استان همدان باشد.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی استان همدان به برگزاری کارگاه‌های آموزشی معماری، گردشگری و همدان شناسی در این بنیاد اشاره کرد و گفت: این کارگاه‌ها برای جامعه هدف در هر بخش برگزار شده است و با اکثر انجمن‌ها و پژوهشگران نیز ارتباط دارد.

جانجان اضافه کرد: در حال حاضر ۲۰ استان از نمایندگی شعبه بنیاد ایران شناسی بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه سی ام اردیبهشت روز ایرانگردی و ایرانشناسی است، گفت: ایران، نام سرزمینی کهن است که در خاورمیانه آرام گرفته و با زیبایی هاش دل هر کسی را می رباید و نام ایران که می آید تصویری از زیبایی های سرزمین مادری در ذهنمان می نشیند و کم کم زبانمان را به ستایش باز می کند.

رئیس بنیاد ایران‌شناسی استان همدان افزود: نام ایران حس غرور و افتخار، قلبمان را به لرزه در می آورد و به تک تک سلول های بدنمان نفوذ می کند. اینکه زاده کدام شهر و دیارش باشی فرقی نمی کند و مهم نیست که در شناسنامه ات نام کدام گوشه این مرز و بوم می نشیند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها