قاتل «شهید غیرت» پای میز محاکمه

۱۳روز بعد از شهادت حمیدرضا الداغی در دفاع از دختری نوجوان‌، کیفرخواست عاملان ‌شهادت حمیدرضا الداغی ‌در استان خراسان رضوی صادر شد.
۱۳روز بعد از شهادت حمیدرضا الداغی در دفاع از دختری نوجوان‌، کیفرخواست عاملان ‌شهادت حمیدرضا الداغی ‌در استان خراسان رضوی صادر شد.
کد خبر: ۱۴۰۷۷۲۳

در حالی که در فیلم دو پسر به این شهید با چاقو ضربه می‌زنند اما بر اساس کیفرخواست به نظر می‌رسد ضربه‌های یکی از آنها کشنده بوده و به همین دلیل متهم به مباشرت در قتل شده است. حال باید متهمان در دادگاه کیفری یک استان خراسان رضوی از خود دفاع کنند تا قضات درباره سرنوشت آنها تصمیم‌گیری کنند.
به گزارش جام‌جم، غلامعلی صادقی، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی پس از وقوع شهادت حمیدرضا الداغی در هشتم اردیبهشت امسال در شهرستان سبزوار گفت‌: پس از وقوع این حادثه، پرونده‌ای در حوزه قضایی سبزوار تشکیل و اقدامات لازم به‌صورت ویژه زیر نظر دادستان شهرستان آغاز و پس از گذشت ۱۰ ساعت‌، ‌ضاربان دستگیر و تحقیقات ادامه یافت.
وی افزود: دستگاه قضایی خود را متعهد به حمایت از مجریان قانون و آمران به معروف و ناهیان از منکر می‌داند و بر همین اساس پرونده این شهید به صورت ویژه در دادسرای عمومی و انقلاب سبزوار مورد رسیدگی قرار گرفت و با گذشت ۱۳ روز کار فشرده قضایی کیفرخواست متهمان پرونده صادر و طی مراحل قضایی به مرجع صالحه ارسال شد. مطابق کیفرخواست صادره توسط دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سبزوار متهم ردیف اول این پرونده متهم به مباشرت در ارتکاب قتل عمدی شهید حمیدرضا الداغی و نیز ارتکاب جرح عمدی با چاقو، مشارکت در ایراد جرح عمدی با سلاح سرد، آدم ربایی، مزاحمت برای بانوان، اخلال در نظم و آسایش عمومی و تظاهر به تهدید در ملأ عام است.همچنین مطابق کیفرخواست ، متهم ردیف دوم متهم به معاونت در قتل عمدی شهید حمیدرضا الداغی، ارتکاب جرح عمدی با چاقو، مشارکت در ایراد جرح عمدی با چاقو، تظاهر و تهدید با چاقو در ملأ عام و اخلال در نظم و آسایش عمومی است. بر این اساس ادامه رسیدگی به اتهامات سایر متهمان‌ این پرونده نیز در مرجع صالح قانونی صورت خواهد پذیرفت. طبق کیفرخواست صادره، اشد مجازات برای متهمین این پرونده درخواست شده است.
این در حالیست که اولیای دم شهید الداغی برای قاتل درخواست قصاص در ملاء عام کرده‌اند. برادر این شهید به خبرنگار جام‌جم گفته بود: «افراد زیادی به ما مراجعه کردند و درخواست داشتند با توجه به این‌که متهمان سابقه جرایم خشن دارند‌، رضایت ندهیم‌. چرا که آنها بعد از آزادی احتمال دارد جان فرد دیگری را در نزاع بگیرند. ما درخواست قصاص در ملاء عام داریم. »

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها