بنابر اعلام وزارت بهداشت، میزان رعایت پروتکل‌ های بهداشتی در کشور بالغ بر ۲۸.۸ درصد بوده است.
کد خبر: ۱۴۰۶۱۸۷

به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میانگین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور در بازه زمانی ۳۰ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، بالغ بر ۴۲.۵۴ درصد بوده است.

در این شاخص بیشترین میزان رعایت در استان اصفهان با ۸۶.۸۶ درصد و کمترین میزان رعایت هم در استان یزد با ۱۷.۵۹ درصد بوده است.

همچنین میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی کشور از ۲۳ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، بالغ بر ۴۲.۵۴ درصد بوده است که سالن‌های سینما و تئاتر با ۹۰.۹۱ درصد بیشترین میزان رعایت و کارگاه‌ها و صنایع کوچک با ۴۱.۲۶ درصد کمترین میزان رعایت را در این شاخص داشته‌اند.

میانگین استفاده از ماسک در شاغلان و خدمت‌گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی استان‌های کشور از ۳۰ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴.۴۵ درصد بوده است که بیشترین میزان رعایت در استان کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان با ۳۲.۲۵ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به همدان با ۴.۴۹ درصد رعایت بوده است.

همچنین میانگین استفاده از ماسک در شاغلین و خدمت گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی کشور از ۲۳ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴.۴۵ درصد بوده است که بیشترین میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی مربوط به فرودگاه‌ها با ۶۱.۲۹ درصد و کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به مراکز تفریحی با ۷.۶۷ درصد است.

میانگین درصد رعایت پروتکل فاصله‌ گذاری در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۳۰ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۶.۳۹ درصد بوده است که بیشترین میزان رعایت مربوط به استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد با ۴۳.۶۶ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به یزد با ۱۲.۶۳ درصد بوده است.

همچنین میانگین درصد رعایت پروتکل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی کشور از ۲۳ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۶.۳۹ درصد بوده که ادارات و سازمان‌ها با ۵۶.۷۵ درصد بیشترین درصد رعایت و پایانه‌های مسافربری برون‌شهری با ۲۰.۰۰ درصد کمترین میزان رعایت را داشته‌اند.

میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۳۰ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۴۱.۶۵ درصد بوده است. در عین حال بیشترین میزان رعایت مربوط به استان لرستان با ۷۶.۵۵ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به یزد با ۱۷.۲۱ درصد بوده است.

همچنین میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی کشور از ۲۳ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۴۱.۶۵ درصد بوده است. استادیوم‌ها با ۱۰۰ درصد رعایت تهویه مناسب، در بالاترین حد رعایت بوده‌اند و مراکز رستوران‌ها با ۴۲.۸۸ درصد در پایین‌ترین حد رعایت این پروتکل قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها