نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد که قصد دارد با رقیب جمهوری‌خواه ترامپ در فلسطین اشغالی دیدار و گفت‌وگو کند.
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد که قصد دارد با رقیب جمهوری‌خواه ترامپ در فلسطین اشغالی دیدار و گفت‌وگو کند.
کد خبر: ۱۴۰۵۱۷۴

به گزارش جام جم آنلاین، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته است که در نظر دارد با «ران دسانتیس» فرماندار جمهوری‌خواه ایالت «فلوریدا» و رقیب «دونالد ترامپ» در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 ایالات متحده آمریکا که قرار است به عنوان یک سفر تجاری به سرزمین‌های اشغالی برود، دیدار و گفت‌وگو کند.

وی در گفت‌وگو با برنامه «Face the Nation» شبکه «سی بی اس» آمریکا در خصوص دیدار با دسانتیس گفت: «قطعاً. من با همه دیدار می‌کنم. چرا که نه؟ من با فرمانداران جمهوری‌خواه و فرمانداران دموکرات دیدار می‌کنم. از سؤال پرسیدن امتناع نمی‌کنم و قطعاً برای چنین چیزی شتاب می‌کنم...فکر می‌کنم این کار من است و فکر می‌کنم این برای حمایت دو حزب (جمهوری‌خواه و دموکرات) در ایالات متحده مهم باشد و من به این نکته توجه دارم».

دفتر دسانتیس هنوز برنامه فرماندار فلوریدا برای دیدار با نتانیاهو را تأیید نکرده است و به درخواست این شبکه آمریکایی برای اظهارنظر درباره این خبر پاسخ نداده است.

اعلامیه روز جمعه دسانتیس برای انجام یک سفر تجاری به جهان شامل دیدار وی با «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن و «یوشیماسا هایاشی» وزیر خارجه ژاپن و همچنین «جیمز کلورلی» وزیر خارجه بریتانیا بود اما به طور مشخص هیچ اشاره‌ای نکرده بود که آیا با نتانیاهو در سرزمین اشغالی دیدار خواهد کرد یا خیر.

نتانیاهو در حالی در خصوص دیدار با فرماندار فلوریدا چنین اظهارنظری نکرده است که در اذهان عمومی به عنوان متحد پر و پاقرص ترامپ دیده می‌شود که رسماً نامزدی خود را برای ورود به رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا اعلام کرده است و در ماههای اخیر به طور بی‌رحمانه‌ای، دسانتیس را علی‌رغم آن‌که رسماً وارد رقابت‌‌های انتخاباتی شده مورد حملات لفظی قرار داده است. نتانیاهو پیش از این هیچ‌گونه اظهارنظری درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نمی‌کند.

در حالی دسانتیس به دنبال شرکت در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است که با انتقادات زیادی حتی از سوی هم حزبی‌های خود به دلیل فقدان تجربه در زمینه سیاست خارجی مواجه است و این انتقادات پس از آن افزایش یافت که او به جنگ اوکراین بعنوان یک «اختلافات ارضی» اشاره کرد و پس از مدتی این اظهارنظر خود را نادیده گرفت و انتقادات شدیدی را علیه روسیه مطرح کرد./فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها