کد خبر: ۱۴۰۳۷۶۲

 

Teaching = Learning آموزش مساوی با یاد گرفتن است. این بهترین فرمول برای یادگیری هر مهارتی است. دوستان زبان آموز، اگر واقعا قصد دارید زبان انگلیسی یاد بگیرید و بدون هیچ دردسری دانسته‌های خود را بهبود بخشید، در هر سطحی معلم زبان باشید.

مزایای این روش:

  • راجع به موضوع تدریس مطالعه بیش تری خواهید داشت
  • حس استاد بودن حس شیرینی است و شما بیشتر از همه مشتاق تشکیل و ادامه کلاس های زبان خواهید بود (لذت تداوم = یادگیری بهتر و بیشتر)
  • سوالات شاگردان شما را موظف به پاسخگویی می کند و همین کار باعث شده همیشه در حال مطالعه باشید و با اطلاعات بیشتری در کلاس حضور پیدا کنید.

اپلیکیشن های زبانی

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و وجود انواع اپلیکیشن های آموزش زبان، بخشی از زمان خود را صرف یادگیری زبان از طریق این اپلیکیشن ها کنید. اما از طرفی به علت تنوع و فراوانی آنها، شاید اکثر زبان آموزان دچار سردرگمی شوند. ولی شما می توانید با یک جستجوی ساده و مشاوره گرفتن از استادان زبان، بهترین ها را انتخاب کنید.

تشکیل خانواده زبانی

هنگامی که به طور جدی در مسیر یادگیری زبان قرار گرفتید. حتما به دنبال حریف تمرینی باشید. داشتن همراه خوب، فرصتی را برای شما فراهم می کند. که تمرین‌های  گفتاری بیشتری با هم داشته باشید. هرگاه احساس خستگی کردید، وجود رقیب باعث شارژ دوباره شما خواهد شد.

خانواده زبانی عبارتند از:

  • یک زوج خوب که با همدیگر شروع به یادگیری زبان می کنند.
  • هم اتاقی، اگر در خوابگاه هستید.
  • دو همکار در محیط کار البته با کسانی که راحت هستید.
  • دو دوست خوب که زمان های زیادی را با هم هستند.

نصب برنامه های ویرایش صوت و تصویر

باید به هر روشی شده یادگیری زبان را برای خودتان لذت بخش کنید. توصیه می کنیم چند نرم افزار خوب ویرایش صوتی و تصویری، بر روی موبایل و یا کامپیوترتان نصب کنید تا بتوانید فایل های صوتی و تصویری را به قطعات کوچکتر تبدیل کنید. هدف از این کار این است که شما در زمان‌های کوتاه هم، منبعی برای یادگیری داشته باشید.

وقتی که در حافظه موبایل کلیپ های دو الی سه دقیقه ای زبان داشته باشیم. زمان‌های کوچک را هم، به زمان‌های آموزش تبدیل می‌کنیم. یادمان باشد همیشه گام‌های کوچک ولی مستمر نتایج بزرگ و جاودان خواهد داشت.

به عنوان مثال حتی آخر شب ها موقع مسواک زدن نیز می شود زمانی حدود 5 دقیقه یک فایل صوتی گوش کرد. این کار دو مزیت مهم دارد؛ یک اصل مرکب را رعایت می کنید و سالانه حداقل 1000 دقیقه فایل صوتی زبان هنگام مسواک زدن گوش می کنید و از طرف دیگر خودتان را موظف می کنید حداقل 5 دقیقه مسواک بزنید!

معلم زبان انگلیسی باشید!

دفترچه خاطرات انگلیسی

یکی دیگر از تمرین هایی که می باید جزو برنامه همیشگی خود قرار دهید، یادداشت کارهای روزمره به زبان انگلیسی است. برای این که این تمرین برنامه روتین شما باشد به نکات زیر توجه کنید.

1 – ساعت یادداشت خاطرات روزانه خود را با ساعت یکی از اخبار مهم تلویزیون هماهنگ کنید. (مثلا ساعت 9 شب) این کار دو مزیت دارد.

الف: زمان یادداشت برداری همیشه در خاطرتان می ماند.

ب: ناخودآگاه یکی دیگر از برنامه های اضافی را که نیازی نیست آن را دنبال کنید حذف کرده اید.

2- یک موضوع را انتخاب و سعی کنید بیشتر راجع به آن مطلب بنویسید، تا لغات و جملات بیشتری را در ارتباط به آنها فرا بگیرید.

3- در ابتدای کار، دفترچه یادداشتی با سایز متوسط انتخاب کنید که با نوشتن چند سطر پر شده و ناخودآگاه روحیه‌تان تقویت شود و حس خوبی از نوشتن پیدا کنید.

وسایل الکترونیکی (موبایل، لپ تاپ و ...) خود را تغییر زبان دهید

برای مثال اول از موبایل خود شروع کنید در قسمت Settings زبان انگلیسی را انتخاب کنید. باور کنید دستورات و لغات موبایل به 30 لغت هم نمی رسد که با کمی تمرین در دو روز بر آنها مسلط می شوید. و به همین ترتیب سراغ سایر لوازم الکترونیکی خانه بروید. مطمئن باشید در کمتر از یک ماه با اکثر پیامها و کلمات و جملات آنها آشنا خواهید شد.

یادگیری گروهی زبان انگلیسی

اگر تنها باشید در یک ساعت 10 کلمه هم صحبت نمی کنید. ولی اگر دو نفر باشید بیش از 1000 کلمه و اگر سه نفر باشید بیش از 2000 کلمه صحبت می کنید. حال چه به صورت فارسی و یا هر زبان دیگر.

پس از همین امروز به فکر تشکیل گروهای چند نفری باشید و سعی کنید گفتگوهای خود را به ساعات آموزش زبان تبدیل کنید. از مزایای گروه های زبانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احساس اجبار برای یادگیری
  • افزایش اعتماد به نفس
  • یادگیری از اشتباهات همدیگر
  • استفاده از تجربیات شخصی همدیگر
  • رد و بدل منابع آموزشی
  • همکاری در شبکه های اجتماعی و ...

استفاده از منابع هم سطح خودتان

قبل از خرید هر پک آموزش زبان حتما به نکات زیر توجه داشته باشید:

سطح زبانی خود را مشخص کنید.

سعی کنید تا جایی که برایتان امکان پذیر است از منابع هم سطح خود استفاده کنید.

معلم زبان انگلیسی باشید!

همین الان شروع به یادگیری کنید!

به عنوان یک تمرین همین الان دفتر و خودکار را برداشته و زمان‌های مرده خود را یادداشت کنید.

بعد از یادداشت زمان های مرده، مشخص کنید در هر کدام از این موقعیت ها چه فعالیت زبانی می توانید انجام بدهید. مثلا در هنگام رانندگی بهبود مهارت شنیداری و هنگامی که در مترو نشستیم بهبود مهارت خواندن و ....

روزانه حداقل به یک موضوع به زبان فارسی فکر و لغت های مرتبط به آن را پیدا کنید. همین تمرین بسیار ساده باعث می شود قدرت ارتباط زنجیره معنایی لغات در ذهن شما فعال شود. و هنگامی که خواستید این تمرین را برای لغات انگلیسی انجام دهید ذهن شما آماده تر خواهد بود.

با دوستان و همکاران خود جلسه ای با موضوع یادگیری زبان ترتیب بدهید و نتیجه جلسه را حتما به مدیران اعلام کنید.

همین امروز به یکی از فروشگاه های آنلاین اپلیکیشن بروید و ابزارهای آموزش زبان کاربردی را به صورت رایگان دانلود کنید.

موانع یادگیری خود را با مشاورین آموزش زبان در میان بگذارید تا بهترین راه حل ممکن را پیدا کنید.

به طور شفاف برای خود بنویسید، چرا تا به حال زبان یاد نگرفته اید. برای مثال کمبود وقت – جسته و گریخته زبان خواندن – هدف خاص نداشتن و ...

حداقل با ده دوستی که آنها هم زبان یاد نگرفته اند در خصوص علت عدم یادگیریشان سوال کنید. این روش به شما کمک می کند علل مشترک را متوجه شوید و بهتر بتوانید برای خود راه حلی پیدا کنید.

از اپلیکیشن های برش کلیپ برای تهیه کلیپ های دو الی سه دقیقه ای استفاده کنید. تجربه نشان داده کلیپ های دو الی سه دقیقه ای را شاید ده بار گوش دهید. ولی فایل بیست دقیقه ای را شاید یک بار هم به سختی گوش دهیم.

به دوستان و همکلاسی های خود که مایل به یادگیری زبان هستند، ولی به هر دلیلی شرایط رفته به کلاس زبان را ندارند پیشنهاد آموزش دهید. باور کنید این روش به طرز فوق العاده ای در بهبود سطح زبانی شما تاثیر خواهد داشت.

یک سری هم به کتاب های زبان ترم های قبلی بزنید و لغات و جملاتی را که به نظرتان کاربردی می آیند را جدا کنید و در دفترچه لغات یادداشت و روزانه آنها را مرور کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها