قرارداد ایران و عربستان برد ـ برد است

توافقی که «دکترین کارتر» را به شکست کشاند

وزیر دارایی عربستان امروز چهارشنبه گفت که مانعی برای سرمایه گذاری کشورش با جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.
کد خبر: ۱۴۰۱۳۹۵

به گزارش جام جم آنلاین، «محمد الجدعان» وزیر دارایی عربستان در دومین دوره کنفرانس بخش مالی گفت: بعد از توافق بین دو کشور، سرمایه گذاری های عربستان در ایران ممکن است بسیار به سرعت اتفاق بیفتد.

وی افزود: فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری عربستان در ایران وجود دارد و موانعی برای سرمایه گذاری با ایران در سایه برقراری ثبات در منطقه و احترام به مفاد توافق وجود ندارد.

الجدعان تصریح کرد که ایران همسایه ما بوده و هست و برای صدها سال خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد که مادامی که به توافقات پایبند بوده، حقوق حاکمیتی و عدم دخالت در امور داخلی و کنوانسیون های سازمان ملل را رعایت کنیم، هیچ مسئله ای وجود ندارد که جلوی عادی سازی روابط و سرمایه گذاری را بگیرد. برای تمرکز بر توسعه اقتصادی، ما و آنها به ثبات نیاز داریم.

روز ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۱ در بیانیه سه‌جانبه‌ای در پکن که به امضای علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، «مساعد بن‌ محمد العیبان» وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و «وانگ ئی» عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین رسید، بر سر از سرگیری روابط دوجانبه بین ایران و عربستان سعودی توافق شد.

اعلام توافق برای از سرگیری روابط ایران و عربستان با میانجی‌گری چین با طیفی از حمایت‌ها و استقبال‌ها از سوی کشورهای منطقه و پیام نگرانی در بین سران رژیم صهیونیستی و اعلام آگاهی دولت آمریکا و ابراز امیدواری نسبت به تاثیر مثبت آن در کاستن از تنش‌های خاورمیانه و پایان جنگ یمن همراه بود.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها