استانبول بزرگترین شهر ترکیه است. شهری چند هزار ساله که رد پای فرهنگ و اصالت را در همه جای آن می‌توان دید.
استانبول بزرگترین شهر ترکیه است. شهری چند هزار ساله که رد پای فرهنگ و اصالت را در همه جای آن می‌توان دید.
کد خبر: ۱۴۰۱۲۹۴

استانبول بزرگترین کلانشهر اروپا و دومین کلان شهر خاورمیانه بعد از قاهره است. این شهر سالانه میزبان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا است.

همچنین مقصد گردشگری محبوبی در میان ایرانیان محسوب می‌شود. اگر مایلید برای یک سفر اقتصادی و به‌صرفه به ترکیه برنامه‌ریزی کنید و بلیط هواپیما تهران استانبول ارزان قیمت تهیه کنید، با ما همراه باشید تا شما را راهنمایی کنیم.

با استانبول بیشتر آشنا شوید

استانبول بزرگترین شهر ترکیه و همچنین مرکز اقتصادی و فرهنگی آن است. شهری که در کنار دریای مرمره واقع شده و آسیا و اروپا را به هم پیوند می‌دهد. شهری پر از شگفتی و جاذبه‌های دیدنی که برای همیشه در خاطر شما خواهد ماند. استانبول از توریستی‌ترین شهر‌های ترکیه و جهان است که سالانه جمعیت زیادی از گردشگران را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند.

در گذشته به استانبول قسطنطنیه می‌گفتند. دلیلش این است که بعد از آنکه کنستانتین کبیر، استانبول را به عنوان پایتخت جدید امپراتوری روم انتخاب کرد نام این شهر به «شهر کنستانتین» یا همان قسطنطنیه تغییر کرد. از آثار به جا مانده از آن دوران، کلیسای بزرگ ارتدکس شرقی است که اکنون آن را با نام مسجد ایاصوفیه می‌شناسیم.

به جز این، استانبول پر از مراکز تاریخی، تجاری و تفریحی است که باعث شده است به قطب گردشگری تبدیل شود. اگر برای سفر به ترکیه بخواهیم جنبه مالی آن را در نظر بگیریم باید تفریحات ارزان قیمت استانبول را بشناسیم، بدانیم بهترین زمان خرید بلیط هواپیما استانبول چه زمانی است و چه زمانی برای سفر مناسب‌تر است و در نهایت اینکه چگونه ارزانترین بلیط تهران استانبول را بخریم؟

تفریحات رایگان استانبول

برای اینکه از گشت و گذار در استانبول لذت ببرید و زیاد هم دست هزینه نکنید باید مثل یک جهانگرد واقعی راه بیفتید و در شهر قدم بزنید و از تفریحات ارزان قیمت یا رایگان شهر نهایت استفاده را ببرید. برای مثال بزرگترین بازار سرپوشیده دنیا در استانبول است. این بازر نزدیک به چهار هزار فروشگاه دارد؛ بنابراین دست خالی این بازار را ترک نمی‌کنید.

علاوه بر این مکان‌های دیدنی دیگری هم هستند که به صورت رایگان می‌توانید از آنها بازدید کنید. مثلا مسجد سلیمانیه، یکی از بزرگ‌ترین مساجد ترکیه است و گردشگران بدون پرداخت حتی یک لیر می‌توانند از آن بازدید کنند. پارک گلخانه استانبول، موزه هنرهای مدرن ترکیه، سالت گالاتا، مسجد زیرک و مسجد آبی استانبول نیز جزو مکان‌هایی هستند که بازدید از آنها به صورت رایگان است.

بهترین زمان سفر به استانبول

اگرچه هوای استانبول تحت تاثیر دریای مدیترانه است اما بر خلاف تصور همیشه معتدل و آفتابی نیست و فصل سرد هم دارد. هوای استانبول از اواسط تیر تا شهریور گرم و مرطوب و در دی و بهمن سرد و برفی است. از نظر آب و هوایی بهترین زمان سفر به استانبول بهار و پاییز محسوب می‌شود که هوای معتدلی دارد. در این فصل‌ها، دمای هوا حدود 15 درجه سانتی‌گراد است. بهترین زمان خرید بلیط هواپیما استانبول هم همین فصول است.

اما اگر به قصد خرید به استانبول می‌روید فستیوال اول سال نو میلادی که در دی ماه است را نباید از دست بدهید. در این زمان می‌توانید از همه فروشگاه‌های برند با تخفیف ویژه سال نو خرید کنید. همچنین اگر برای کریسمس به استانبول بروید، می‌توانید از آتش‌بازی خیره‌کننده سال نو که در کل دنیا کم نظیر است، لذت ببرید. در تابستان آب و هوای استانبول برای استفاده از سواحل مدیترانه عالی است اما همین مسئله هم باعث شده است که بسیار شلوغ باشد و قیمت تورها بالاتر از فصول دیگر سال شود.

انواع بلیط استانبول

برای سفر به ترکیه نیازی به ویزا گرفتن ندارید. عمده هزینه این سفر مربوط به گرفتن بلیط هواپیما و هتل است. خرید بلیط تهران استانبول اولین قدم اساسی برای داشتن یک سفر هیجان انگیز به یکی از زیباترین شهرهای جهان، آن هم در همین نزدیکی است. برای سفر به استانبول انتخاب‌های متنوعی پیش روی شما است. می‌توانید بلیط چارتری یا همان بلیط لحظه آخری بگیرید. یا می‌توانید بلیط سیستمی رزرو کنید. همچنین اگر از پلتفرمی مانند فلای تودی که مرجع رزرو بلیط و هتل است خرید می‌کنید، می‌توانید از بین ایرلاین ‌های داخلی و خارجی انتخاب کنید که هر کدام مزایای خودشان را دارند.

راهنمای خرید اینترنتی بلیط استانبول در فلای تودی

ارزانترین بلیط تهران استانبول را می‌توانید با مراجعه به سایت فلای تودی رزرو کنید. برای رزرو بلیط تهران استانبول به بخش رزرو بلیط هواپیما فلای تودی مراجعه کنید. سپس تاریخ رفت و برگشت خود را مشخص کنید و روی دکمه جستجو کلیک کنید. اکنون به چندین ایرلاین داخلی و خارجی دسترسی دارید که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید.فلای تودی با پوشش گسترده خطوط هوایی و هتل و اقامتگاه بهترین مرجع سفر محسوب می‌شود. بنابراین فرصت را از دست ندهید و بلیط ارزان استانبول را از این پلتفرم تهیه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها