رسانه ملی درایفای نقش تاثیرگذار فرهنگی و اجتماعی خود و همدلی و همگامی با مردم، برنامه‌ها و تحولاتی را در نگاه محتوایی و ساختار هنری و توجه به خواست و نظر و سلیقه مخاطبان ملی، در دستور کار مدیران و برنامه‌سازان و هنرمندان قرار داده که این روزها شاهد اجرایی شدن آنها در تولیدات صداوسیما از جمله مجموعه‌های تلویزیونی شبکه‌های مختلف تلویزیون هستیم.
کد خبر: ۱۴۰۰۴۳۸
نویسنده جبارآذین - منتقد و مدرس

یکی از این اقدام‌های مهم که در جهت شادی‌بخشی وامید‌آفرینی، رنگ و بوی خوشایند تولید و پخش به خود گرفته، ساخت و نمایش آثار طنز و کمدی است. با آن که روند تولید سریال‌های طناز، هرگز متوقف نشده و ساخت آنها با جدیت ادامه دارد. ولی نکته قابل تامل، حرکت معنایی و محتوایی رو به رشد این نوع آثار است که درهرگام رو به تحول است و سازندگان آنها می‌کوشند با ارائه طنزهای خانوادگی و اجتماعی مناسب و مخاطب‌پسند، افزون بر کوشش برای پر کردن جای خالی سریال‌های قوی سال‌های دور و نزدیک، نمایانگر سیر صعودی طنزهای تلویزیونی باشند. در اجرای طرح تحول و تولید مجموعه‌های طنز سیما، در کنارعزم و پشتکار مدیران، دعوت و به کارگیری هنرمندان کاربلد دارای دانش و تجربه در عرصه طنز هم سهم مهم دارند. تازه‌ترین محصول بامحتوا و خنده‌ساز رسانه ملی که در مسیر رضایت بینندگان حرکت می‌کند، همکاری طنازان شناخته شده سینما و تلویزیون کشور در ایجاد یک چشم‌بندی تماشایی کمدی در قالب یک سریال دیدنی به نام چشم‌بندی است که ماجراها و حوادث تلخ وشیرین آن، مخاطب را به تماشای مستمراین سریال تشویق، ترغیب و علاقه‌مند می‌کند.

کارگردانی چشم‌بندی را شاهداحمدلو، بازیگر و کارگردان خلاق و با استعداد سینما و تلویزیون به عهده داشته و کوشیده با تکیه بر دانش و تجارب خود در ساختن فیلم‌ها و سریال‌های طنز و بهره‌گیری از چهره‌های سرشناس طنز و متن خوب نوشته شده و بازی گرفتن‌های مقبول ازبازیگران خود، یک طنز تلویزیونی دلپذیربسازد و استقبال بینندگان از این سریال نشان می‌دهد احمدلو در کار خود به توفیق رسیده‌است. چشم‌بندی، بیانگر و نمایشگر داستان آشنای دو باجناق و مناسبات خانوادگی واجتماعی آنها بر مدار طنز و شادی‌آفرینی است. سریال احمدلو، صرفا جهت سرگرم کردن تماشاگر با شوخی وخنده تولید نشده ونگره سبک زندگی ایرانی و اسلامی، ظرف تعریف رخدادهای داستان چشم‌بندی است. این موضوع در بازنمایی مسائل و مشکلات و روابط خانواده‌ها و باجناق‌ها همراه نگاه طنازانه لحاظ شده است. نکته بارز دیگر این که، گرچه عده‌ای از ایفاگران نقش‌های طنز سریال، از دوران میانسالی عبور کرده و بعضی هم به دلیل بازی در نقش‌های مشابه در نگاه بینندگان کلیشه شده‌اند، اما کارگردان هوشمند چشم‌بندی ضمن توجه به این مورد، هنر خود را دراخذ بازی‌های غیرتکراری ازآنها به نمایش گذاشته و توانسته بازی‌های مقبولی از بازیگران بگیرد و آن را به عنوان نقطه قوت، در ردیف امتیازهای سریال خوب خود قرار دهد. چشم‌بندی، چشم بندی شادمانه یک گروه با‌ذوق و باتجربه در ارائه سریالی خنده‌آفرین‌، شادی‌ساز و بامحتواست.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها