در پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر؛

دو برگ طلایی بر شاخه‌های طوبی به‌نام خراسان رضوی رویید

دو جایزه‌ی «طوبی زرین» از پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر؛ ره‌آورد زمانی و عنایتی برای خراسان بود.
دو جایزه‌ی «طوبی زرین» از پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر؛ ره‌آورد زمانی و عنایتی برای خراسان بود.
کد خبر: ۱۳۹۹۵۹۳

جام جم آنلاین- خراسان رضوی- ریِیس گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اعلام این خبر تصریح کرد:"الهام زمانی" از مشهد در رشته تصویرسازی و "امیر عنایتی" از تربت حیدریه در بخش عکاسی از خراسان رضوی موفق به دریافت "طوبی زرین" این رویداد شدند.

جواد روشندل خاطرنشان کرد: امسال در مجموع هشت هزار و ۶۲۷ اثر از سه هزار و ۸۰۱ هنرمند در بخش‌های مختلف طوبای زرین و قله‌ها به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد پس از داوری، ۴۴۰ اثر از ۲۷۴ هنرمند به نمایشگاه آثار منتخب راه یافتند. در بخش تصویرسازی 71 اثر برای دریافت طوبی زرین رقابت کردند که الهام زمانی از مشهد توانست در این جایزه شایسته تقدیر شود. در بخش عکاسی نیز 30 تک عکس و 13 مجموعه شامل 125 قطعه عکس برای این جایزه کوشیدند که امیر عنایتی موفق شد شایستگی تقدیر در این بخش را از آن خود کند. 

وی درباره‌ی برگزاری نمایشگاه‌های استانی در راستای این جشنواره در خراسان رضوی تصریح کرد: هزار و ۷۵۰ اثر از هنرمندان خراسان رضوی در ۱۰ رشته هنری به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ارسال شد که با رویکرد مردمی شدن جشنواره، 25 نمایشگاه از این آثار در نگارخانه‌ها، دانشگاه‌ها یا مجتمع‌های فرهنگی-هنری ۱۶ شهرستان خراسان رضوی به نمایش درآمده است که هنوز برپایی این نمایشگاه تا چند روز آینده ادامه دارد.

روشندل درتبیین ویژگی‌های جشنواره پانزدهم گفت: پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در ۲ بخش ملی و استانی برگزار شده است که هنرمندان استان آثار خود را به دبیرخانه بخش ملی ارسال کردند و نتایج آن اعلام خواهد شد، بخش استانی این جشنواره در خراسان رضوی به موضوع «قهرمانان و حماسه‌سازان» اختصاص داشت که ۹۱ اثر از کل آثار در این بخش در نگارخانه ها و نمایشگاه های شهرهای مختلف استان نمایش داده شده است.

مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: آثاری که در بخش رقابتی با موضوع قهرمانان و حماسه سازان تولید شده است بیشتر در رشته‌ی نقاشی و گرافیکی بوده که پس از داوری آن توسط داوران، بهترین آثار اعلام خواهد شد.

گفتنی است این جشنواره با نمایش آثار منتخب در بخش‌ طوبای زرین (رقابتی)، بخش ویژه با موضوع قله‌ها (رقابتی) و بخش تجسم هنر ویژه‌ استان‌ها (غیررقابتی- با مشارکت کیوریتورها و گالری‌داران)، در رشته‌های تصویرسازی، خوشنویسی، عکاسی، کارتون و کاریکاتور، طراحی گرافیک، حجم (مجسمه، سرامیک، چیدمان)، نقاشی و نگارگری با موضوع آزاد بهمن امسال در تهران و سایر استان‌های کشور برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها