شهردار گلستان در خطبه‌های نماز جمعه با تأکید بر اینکه با پیگیری مجدانه فرمانداری و امام جمعه شهر گلستان و سایر ادارات اتفاق‌های خوبی در شهرستان گلستان رقم خورده است، اعلام کرد: «دهه فجر امسال گلستان ما با ۱۵ پروژه قابل افتتاح با اعتبار تقریباً ۲۱۷ میلیارد تومان و نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه‌هایی که در دستور کار هستند، گلستان‌تر می‌شود».
کد خبر: ۱۳۹۹۵۲۹

محمد میرزمانی، شهردار گلستان به پروژه‌های سال ۱۴۰۱ اشاره و بیان کرد: «پروژه‌های خوبی برای سال ۱۴۰۱ تعریف کردیم. ۵۳ هزار و ۸۰۰ مترمربع ابنیه در شهر گلستان در حال ساخت است. ۲۷ سال از قدمت شهرداری گلستان می‌گذرد و تعداد سالن‌های توپی موجود ما ۴ زمین بیشتر نبود. امروز که در محضر شما هستیم در کمتر از یک سال ۲ زمین ورزشی در حال ساخت است که یکی از آنها آماده و تکمیل شده و در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد».

او ادامه داد: «مجموعه فرهنگی ورزشی گفتمان برای اولین‌بار در شهر گلستان احداث شده است که این مجموعه هم شهر کتاب دارد و هم تجاری است و هم پردیس سینمایی دارد، شهر گلستان با جمعیت قریب به ۳۰۰ هزار نفر فاقد سینماست. پردیس سینمایی در حال ساخت است و شهروندان می‌توانند از این پردیس در سال ۱۴۰۲ استفاده نمایند».

شهردار گلستان با اشاره به اینکه مجموعه سالن ورزشی بوستان بانوان برای اولین‌بار احداث شده و مجموعه کاملی است و هیچ‌گونه اشرافیت از خانه‌های اطراف وجود ندارد، اظهار کرد: «این مجموعه سالن ورزشی در منطقه سبز دشت با پیگیری اعضای محترمه شورای شهر در حال ساخت است که ان‌شاءالله در هفته دولت سال آینده این پروژه به پایان می‌رسد».

وی افزود: «سرای محله شهید داوود پژوهی تنها سرای محله ما در مجموعه شهر گلستان پس از ۲۷ سال ساخته شد که پیش­تر یک مجموعه در شهرک امام‌ حسین (ع) وجود داشت و حالا این مجموعه هم در کمتر از یک سال در ۵ طبقه آماده شد و به دست استاندار سابق جناب آقای منصوری افتتاح شد و در اختیار مردم قرار گرفت».

آن‌طور که شهردار گلستان گفت از دیگر پروژه‌های شهرداری، احداث چمن مصنوعی محله فرهنگیان و احداث بوستان ترافیک برای دانش‌‌آموزان و نونهالان که با تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش‌وپرورش منعقد شد، فرهنگ ترافیک به دانش‌آموزان آموزش داده خواهد شد.

او در ادامه اظهار کرد: «احداث پارک بازی اسکیت از دیگر پروژه‌هاست که برای اولین‌بار رخ‌داده است. به‌صورت شهرستانی مورداستفاده قرار می‌گیرد و جالب است که از شهرهای اطراف مانند نسیم‌شهر و صالحیه هم از این پارک استفاده می‌کنند».

شهردار گلستان افزود: «پارک فدک هم بازپیرایی شد و احداث ساختمان شهرداری که همان‌طور که مستحضرید سال ۹۸ این ساختمان آسیب بسیاری دید و تا یک ماه آینده این ساختمان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد».

سید محمد میرزمانی همچنین به ساختمان جدید شهر گلستان اشاره کرد و گفت: «این ساختمان ۷ طبقه است و همه معاونت‌ها و حوزه شهرداری در این مجموعه متمرکز هستند. به علت اینکه ساختمانی که ترمیم کردیم فاقد پارکینگ است و ساختمان جدید دارای سه‌طبقه پارکینگ است».

شهردار گلستان با اشاره به اینکه یکی از مواردی که دغدغه مردم بود و بارها مراجعه کرده بودند معاینه فنی خودروهای سبک گلستان بود، گفت: «ما این بخش را به بخش خصوصی واگذار کردیم و معاینه فنی شهر گلستان روبروی فرمانداری آغاز به کارکرده است».

مدیریت شهری گلستان گفت: «یکی از معضلات ما هدایت آب سطحی در شهر گلستان بود. در مواقع بارش نزولات آسمانی معابر دچار آب‌گرفتگی می‌شد که ۲۷ میلیارد تومان بابت آن سال جاری بودجه اختصاص دادیم که در بیشتر محله‌ها ۱۲ تا ۷ متر در عمق زمین لوله‌‌گذاری شد و خیلی از مطالبات شما شهروندان از شهرداری از موضوعات تکلیف نهادهای دیگر است، مثل آب و فاضلاب».

او در ادامه افزود: «در شهرداری فقط هدایت آب‌های سطحی در اولویت است و ازآنجایی‌که ما در بسیاری از محله‌ها شیب طبیعی را نداشتیم، به‌صورت کاملاً علمی هدایت آب سطحی را در دستور کار قرار دادیم».

به گفته شهردار گلستان برقراری امنیت اجتماعی یکی از موضوعات مهم در شهر گلستان است و ادامه داد: «از سپاه و فرمانداری محترم سپاه ناحیه و همکاران در نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی و نظامی و بسیجیان عزیز و بزرگوار تشکر کنم که در کنار ادارات و نهادها ایستادند و در حوادث اخیر پایش تصویری خیلی به کمک ما آمد. با ۱۴ میلیارد تومان کل معبر آیت‌الله سعیدی و میادین تحت کنترل پایش تصویری است و به‌صورت مکانیزه و علمی هدایت می‌شود و تحت کنترل مجموعه‌های امنیتی و نظامی ماست».

بر اساس گفته‌های شهردار گلستان مجموعه‌ نام‌آوران از سالن‌های استاندارد شهرستان بهارستان است که تا چند روز آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

او در ادامه صحبت‌های خود تأکید کرد: «من این نوید را می‌دهم که هیچ‌کس در شهرستان نمی‌تواند نهادها و فرمانداری و شهرداری و بخشداری را مورد خطاب قصور و کوتاهی قرار دهد. شاید بنده قصور داشتم؛ اما شهادت می‌دهم با پیگیری مجدانه فرمانداری محترم و امام‌جمعه محترم شهر گلستان و سایر ادارات اتفاق‌های خوبی رقم خورده است که  ما وضع و منابع موجود را مدیریت کردیم و به مردم فشار نیاوردیم. در بحث عوارض سعی کردیم با مردم کنار بیاییم. اگر عوارضی هم تعریف شد برای آنهایی بود که می‌خواستند سوءاستفاده کنند».

شهردار در ادامه افزود: «در حوزه بافت فرسوده، شهر گلستان با حضور معاونت محترم وزیر راه و شهرسازی و استاندار محترم  به‌عنوان نمونه کشوری انتخاب شد».

وی با اشاره به اینکه هرآنچه که موردنیاز مردم گلستان و بعضی از پروژه‌ها که مخصوص شهر گلستان بود، در اولویت شهرداری قرار گرفته است، گفت: «یکی از موضوعات مهم ما، منابع مالی شهرداری بود که الحمد الله با توکل به خداوند بودجه ۸۰۰ میلیارد تومانی در سال جاری و بودجه ۴۰۰ میلیارد تومانی ما در سال ۱۴۰۰ تحقق پیدا کرد و سال گذشته اصلاح بودجه را با همراهی شورای شهر در دستور کار قرار دادیم و پروژه‌های خوبی را برای دهه فجر سال ۱۴۰‪۰ آماده و به بهره‌برداری رساندیم».

میرزمانی، همچنین یکی دیگر از معضلات را نیروهای ناکارآمد دانست و گفت: «یکی از معضلاتی که در نظام اداری کشور وجود دارد، نیروهای ناکارآمد و ناتوان هستند که در مجموعه‌ها استخدام شدند و جلوی فعالیت خیلی از همکاران ما را می‌گیرند».

او ادامه داد: «الحمدالله تعداد بسیار کمی از این کارمندان در مجموعه شهرداری گلستان مشغول به فعالیت هستند. با همراهی بسیار خوب اعضای محترم شورای اسلامی شهر، قریب به ۱۰۰ نفر از نیروی­های شهرداری که باید بازنشست می‌شدند، بازنشست شدند و بعضی از همکارانمان که در شهرداری حضور نداشتند، عذر آنها خواسته شد و نزدیک به ۲ میلیارد تومان ماهیانه صرف هزینه‌ به عمل آمد».

شهردار گلستان در ادامه صحبت‌های خود به پروژه‌های نیمه‌تمام به‌عنوان یکی از معضلات شهرداری اشاره و گفت: «از ساخت مجموعه فرهنگی ورزشی محله قله میر ۵ سال گذشته و چندین بار هم افتتاح شده بود. ما بدهی را پرداخت کردیم و بخش خصوصی را پای‌کار آوردیم».

به گفته میرزمانی این مجموعه در کمتر از یک سال آماده شد و در اختیار چند رشته ورزشی در شهرستان و شهر گلستان قرار گرفت.

وی همچنین اظهار کرد: «دومین مجموعه، مجموعه ساختمان ورزش‌های باستانی ماست که هم بدهی گذشته را پرداخت کردیم و هم تحویل هیات‌های باستانی دادیم که در همین روزها در اختیار مردم قرار می‌گیرد که می‌توانند در اعیاد و مناسبت‌ها استفاده کنند».

به گفته میرزمانی دهه فجر امسال گلستان ما با ۱۵ پروژه قابل افتتاح با اعتبار تقریباً ۲۱۷ میلیارد تومان و نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه‌هایی که در دستور کار هستند، گلستان‌تر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها