متا اعلام کرده که در حال آزمایش یک سرویس اشتراک جدید است که به کاربران فیس‌بوک و اینستاگرام امکان می‌دهد برای یک حساب تأییدشده پول پرداخت کنند.
کد خبر: ۱۳۹۹۳۲۸
نویسنده مهدی آریایی‌نژاد - پژوهشگر حوزه فناوری اطلاعات

وریفای متا با قیمت 11.99دلار (11.23یورو) در ماه در وب یا 14.99دلار (14 یورو) در ماه در سیستم عامل‌های اپل و اندروید در دسترس خواهد بود. این شرکت در راه‌اندازی یک سرویس اشتراک، صفحه‌ای از کتاب راهنمای توییتر را اجرا می‌کند. اواخر سال گذشته، توییتر شروع به دریافت 8 دلار در ماه از کاربران برای توییتر بلوکه کرد که حساب آنها را با تیک آبی تأیید می‌کند. مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت، با اعلام وریفای متا در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود گفت آزمایش این هفته در نیوزیلند و استرالیا آغاز می‌شود و به زودی این سرویس در سایر کشورها نیز عرضه خواهد شد. متا گفت که شخصیت‌ها‌ی عمومی و سایر افراد که قبلا تأیید شده بودند تحت تأثیر این تغییر قرار نخواهند گرفت. وریفای متا برای اینفلوئنسرها و دیگرانی است که از رسانه‌های اجتماعی برای تجارت خود استفاده می‌کنند اما چهره‌های عمومی قابل‌توجهی نیستند.

به سمت رسانه‌های اجتماعی مبتنی بر اشتراک؟
با کاهش سرعت تبلیغات آنلاین، شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی در تلاش برای یافتن منابع درآمدی جدید هستند. در اوایل این ماه، متا سومین سه‌ماهه متوالی کاهش درآمد خود را با وجود افزایش کاربران اعلام کرد. متا در ماه نوامبر اعلام کرد که 11 هزار کارگر یا 13 درصد از نیروی کار خود را اخراج می‌کند. حواشی پیرامون سرویس اشتراک توییتر ظاهراً متا را که یکی از رقبای اصلی آن است، از دنبال‌کردن مراحل خود منصرف نکرده است. توییتر آبی با سردرگمی، تغییر تصمیم و الگوهای رفتاری تمسخرآمیز اینترنتی با هدف مشترکین احاطه‌شده است. توییتر در آخر هفته سروصدای بیشتری در مورد سرویس اشتراک خود ایجاد و اعلام کرد که کاربران توانایی ایمن‌سازی حساب‌های خود را با احراز هویت دو مرحله‌ای از طریق پیام متنی از دست خواهند داد، مگر این که در توییتر آبی مشترک شوند. راه‌اندازی توییتر آبی در ابتدا پس از آن که به سمت هرج و مرج فرو رفت و جعل هویت انبوه حتی بر قیمت سهام شرکت های بزرگ تأثیر گذاشت، متوقف شد. تغییرات بعدی تلاش کردند تا مشکل جعل هویت را برطرف کنند، اما توییتر آبی هنوز برای تأیید به شناسه عکس نیازی ندارد - به این معنی که هر حسابی که هزینه ماهانه 8 دلار (7.48 یورو) را پرداخت کند، می‌تواند یک تیک آبی دریافت کند. وریفای متا از این جهت متفاوت است که به شناسه رسمی نیاز دارد. زاکربرگ گفت افرادی که تأیید می‌شوند یک «نشان آبی» و همچنین محافظت بیشتری در برابر جعل هویت و دسترسی مستقیم به پشتیبانی مشتری دریافت خواهند کرد. او در پست خود در روز یکشنبه گفت: این ویژگی جدید در مورد افزایش اصالت و امنیت در سراسر خدمات ماست.

منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها