امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: ارتباط وثیقی بین رسالت پاسداران با مکتب امام حسین علیه السلام وجود دارد که هم مایه افتخار است و هم وظیفه سنگین بر دوش پاسداران می‌باشد.
کد خبر: ۱۳۹۹۲۳۶
به گزارش جام جم آنلاین تهران، حجت الاسلام حسن حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه این هفته گفت: یکی از ویژگی های انسان مؤمن و باتقوا، داشتن روحیه جهادی است؛ روحیه جهادی به معنی تلاش خستگی ناپذیر برای رضای خدا است.

وی تصریح کرد: به تعبیر روایات، رعایت تقوا و مخالفت با هواهای نفسانی، جهاد اکبر است؛ روحیه جهادی، در عرصه های مختلف، کارساز و راهگشا است.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه عنوان کرد: در عرصه جهاد تبیین، باید با روحیه جهادی ورود بکنیم؛ دنبال بودجه و کمک دیگران نباشیم،‌ با روحیه جهادی، مشمول امدادهای الهی هستیم.

حجت الاسلام حیدری اذعان داشت: تشکیل گروه های خانوادگی،‌ عدم بحث و جدل، همدردی با مردم، ارسال مطالب خوب تبیینی از کارشناسان انقلابی از مصادیق جهاد تبیین هستند.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه در ادامه درباره ماه شعبان بیان داشت: ماه شعبان المعظم، ماه پیامبر خدا است؛ ماهی است که اول تا آخر آن عید است؛ هم ماه شادی اهل بیت علیهم السلام و هم عید بندگی اولیای الهی است.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه گفت: نامگذاری سالروز ولادت امام حسین علیه السلام به روز پاسدار نشان میدهد ارتباط وثیقی بین رسالت پاسداران با مکتب امام حسین علیه السلام وجود دارد که هم مایه افتخار است و هم وظیفه سنگین بر دوش پاسداران می‌باشد.

حجت الاسلام حیدری عنوان کرد: بنیان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،‌ فقط برای نیاز به نیروی مسلح نبود، بلکه مسئله مهمتری بود و آن ایجاد تشکیلات نظامی همراه با اعتقاد، ایمان، اخلاص و مجاهدت؛ راز ایجاد سپاه پاسداران توسط حضرت امام ره، این نکته مهم بود.

امام جمعه فیروزکوه افزود: رمز بقا، رشد و بالندگی سپاه، علیرغم همه دشمنی های داخلی و خارجی، عامل معنویت، اخلاص و مجاهدت است.

وی اظهار داشت: جانبازان، شهدای زنده انقلاب اسلامی هستند و همسران جانبازان، با صبوری و مجاهدت خود، اجر بزرگی دارند و لازم است همه ما قدردان آنها باشیم.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه گفت: بعد از چند ماه اغتشاشات خیابانی و ناکامی دشمن، امروز شاهد اغتشاش اقتصادی هستیم؛ آیا این طبیعی است که قیمت دلار از خرداد ۱۴۰۰ تا شهریور ۱۴۰۱ از ۲۵ هزار به ۲۸ هزار برسد یعنی فقط حدود ۱۰ درصد گران شود، ولی در مدت کمتر از شش ماه،‌ به ۵۰ هزار برسد یعنی حدود ۸۰ درصد؟!!! نباید همه تقصیر را گردن دولت انداخت، بلکه باید نقشه و برنامه دشمن را هم دید.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: دولت با تمام تلاش در صحنه است تا گرانی و تورم را کنترل کند و اقدام اخیر دولت، در راه اندازی مرکز تبادل ارز و طلا در همین جهت است که در برخی کشورها موفق بوده و ان شاء‌الله در کشور ما هم موفق باشد.

وی تصریح کرد: وظیفه مرکز تبادل ارز و سکه این است که از طرفی، تمام ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما عرضه شود پیمان سپاری ۱۰۰ درصدی و جمع آوری بازارهای موازی و از سوی دیگر، به تمام کالاهای مورد نیاز کشور برای واردات، ارز تخصیص یابد.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: هرچند به تلاش شبانه روزی دولت محترم، واقف هستیم،‌ ولی مطالبه ما از دولت این است که جهت گیری ها و اقدامات دولت، باید انقلابی و به هنگام باشد.

حجت الاسلام حیدری افزود: از دولت محترم انتظار داریم از مدیران مقتدر انقلابی بیشتر استفاده کند،‌ و همه تیم اقتصادی دولت، با مدیریت واحد، مقتدر و انقلابی عمل کنند؛ چه در سطح ملّی، چه استانی و چه شهرستانی، باید بدنه اقتصادی،‌ انقلابی و جهادی متناسب با آرایش جنگ اقتصادی دشمن باشند.

امام جمعه فیروزکوه بیان داشت: دولت محترم باید اقدامات اقتصادی خود را برای مردم توضیح دهد و با جهاد تبیین به جامعه آرامش بدهد، چرا که متأسفانه در عرصه رسانه و اقناع افکار عمومی به شدت ضعیف و آسیب پذیر هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها