گزارش تصویری | سد کمندان یخ زد

فرماندار ازنا گفت: در پی کاهش دمای هوا به ۱۲ درجه زیر صفر‌، بخش‌هایی از سطح دریاچه سد کمندان یخ زد.
کد خبر: ۱۳۹۸۸۳۰

به گزارش جام جم آنلاین، محمدرضا فاتحی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: بخش‌هایی از سد کمندان این شهرستان به‌علت قرار گرفتن در جوار رشته‌ کوه‌های اشترانکوه به بیش از 12 درجه زیر صفر رسید و بخش‌هایی از سطح این دریاچه یخ زده است.

وی با بیان اینکه دمای هوا در مناطق شهری ازنا به‌علت بارش‌های مناسب برف در چند هفته گذشته حتی به زیر منفی 16 درجه هم رسید، افزود: سد کمندان ازنا آماده آبگیری است و با توجه به حجم برف و نزولات آسمانی در کوه‌های اشترانکوه امیدواریم که آبگیری این سد آورده و برکات خوبی برای شهرستان به‌همراه داشته باشد.

فرماندار ازنا عنوان کرد: عملیات اجرایی آبگیری سد کمندان در سال 83 آغاز شده است که تا سال 1397 پیشرفت زیر 40درصدی داشت، اما هم‌اکنون شاهد اتمام عملیات اجرایی این سد هستیم و افتتاح کامل آن منوط به جابه‌جایی روستای کمندان است.

وی با بیان اینکه کل پروژه سد کمندان بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان کرد: عملیات اجرایی این سد پایان یافته و پنج درصد باقی‌مانده در بحث جابه‌جایی منازل روستای کمندان و احداث محل جدید این روستاست که با توجه به‌ همکاری اهالی، تلاش فرماندار و نماینده ازنا محل جدید روستا نیز تعیین شده است.

فاتحی با بیان اینکه سد کمندان با هدف تأمین آب کشاورزی و شرب شهرستان‌های ازنا و الیگودرز و 4500 هکتار از اراضی منطقه احداث شده است، گفت: آبگیری این سد با 5 میلیون مترمکعب انجام شده و با پیش‌بینی بارش‌ها در آینده علاوه بر تکمیل ظرفیت 28 میلیون مترمکعبی، امکان سرریزشدن این سد نیز وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها