با حضور معاون وزیر صمت دو طرح توسعه‌ای در ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس در دو حوزه‌ی تولید کانتینر و پودر کج آغاز شد.
با حضور معاون وزیر صمت دو طرح توسعه‌ای در ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس در دو حوزه‌ی تولید کانتینر و پودر کج آغاز شد.
کد خبر: ۱۳۹۸۲۰۴

هرمزگان-جام جم انلاین-با حضور معاون وزیر صمت دو طرح توسعه‌ای در ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس در دو حوزه‌ی تولید کانتینر و پودر کج آغاز شد.

 

طی مراسمی با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، وجیه‌الله جعفری معاون وزیر صمت رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل  سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی عملیات اجرایی دو پروژه جدید تحت عنوان‌های، داریک پارسین( نمایندگی کشتی‌رانی لین مکران) با هدف تواید ۲۵ هزار TUE کانتینر و سرمایه‌گذاری‌ ۳۱.۵ میلیون دلاری  و همچنین پروژه کارخانه تولید پودر گچ باریت فلات ایران به ظرفیت ۱۰۰ هزار تن و ۲.۱ میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس آغاز شد.

 

این دو پروژه در سایت توسعه‌ی منطقه ویژه خلیج‌فارس اجرایی خواهد شد و ۱۹ هکتار زمین جهت احداث آن‌‌‌ها اختصاص پیدا کرده است و برای ۲۳۳ نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد کرد.

 

گفتنی است، مساحت سایت توسعه منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس ۲ هزار و ۵۵۰ هکتار است که ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای آماده سازی آن هزینه در نظر گرفته شده است.

 

کامران داستانی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس در این آیین، عنوان‌کرد: امروز در سایت توسعه‌ای منطقه ویژه ۱۲ پروژه در حال اجرا است که برای آن‌ها ۲۹۷ هکتار زمین در نظر گرفته شده است.

 

وی افزود: برای این طرح‌ها ۷۴۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است  و می‌تواند برای ۲ هزار و ۱۰۰ نفر ایجاد اشتعال کند.

 

داستانی عنوان‌کرد: امروز معبر جدیدی در منطقه ویژه بازگشایی خواهد شد که منجر به دسترسی راحت سرمایه‌گذاران به اراضی توسعه‌ای خواهد بود ضمن اینکه معبر جدیدی نیز مقدمات خود را برای بازگشایی طی می‌کند.

 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس تاکید‌کرد: من  این اطمینان را می‌دهم که منطقه ویژه خلیج‌فارس به کمک بزرگان و مسئولین استان، منطقه‌ای امنی برای سرمایه‌گذاری  خواهد بود و با پیشرفت کارها تلاش خواهیم کرد اهداف ایمیدرو را محقق کنیم.

 

کوثری مدیرعامل شرکت داریک پارسین نیز در این آیین با بیان اینکه عمده‌ی کانتینرهای جهان در کشور چین تولید می‌شود، گفت: برآورد ما با توجه به اینکه خطوطمان کاملا رباتیک خواهد بود ۷۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خواهد بود و تلاش خواهیم کرد سالانه ۳۰ هزار کانتینر را تولید کنیم.

 

وی عنوان‌کرد: مساحت کل کارخانه ۱۶ هکتار است و سالانه طبق برآوردها ۶۰ میلیون دلار گردش مالی خواهد داشت و این شرکت قطب تولید کانتینر در منطقه خاورمیانه خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت داریک پارسین، خاطرنشان‌کرد: با توجه به کمبودی که در حوزه کانتینری در کشور روبرو هستیم می‌توانیم طرف ۵ سال کل نیاز کشور را تامین کنیم.

 

گفتنی است: سالانه ۶ میلیون TEU تا ۱۰ میلیون TEU کانتینر در دنیا تولید می‌شود که ۹۰ درصد آن جزو تولیدات کشور چین است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها