کسانی که قصد انتخاب و خرید قفل هوشمند را دارند، معمولاً در مورد مقایسه مدل‌های مختلف و ویژگی‌های آن‌ها، دچار مشکل می‌شوند، چون به‌هرحال با تجهیزات بروز و البته نوینی مواجه هستیم که هنوز اطلاعات زیادی از نحوه طراحی، توسعه و ویژگی‌های آن‌ها در دسترس نیست. به طبع فروشندگان نیز به نفع خودشان، صرفاً در مورد مزیت این محصولات صحبت می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۹۷۵۸۷

کسانی که قصد انتخاب و  خرید قفل هوشمند را دارند، معمولاً در مورد مقایسه مدل‌های مختلف و ویژگی‌های آن‌ها، دچار مشکل می‌شوند، چون به‌هرحال با تجهیزات بروز و البته نوینی مواجه هستیم که هنوز اطلاعات زیادی از نحوه طراحی، توسعه و ویژگی‌های آن‌ها در دسترس نیست. به طبع فروشندگان نیز به نفع خودشان، صرفاً در مورد مزیت این محصولات صحبت می‌کنند.

در ادامه قصد شرح راهنمای خرید انواع قفل‌های هوشمند بر مبنای قیمت را خواهیم داشت. در واقع مثل هر زمینه و بازار دیگری، قیمت قفل‌های هوشمند، یک عامل کلیدی و مؤثر در تعیین کیفیت آن‌ها است. به همین منوال، محصولات موجود در بازار باید بر اساس مشخصات فنی، برند و همین‌طور امکانات و قابلیت‌ها دسته‌بندی شوند. ده‌ها مدل برای انتخاب وجود دارد. این راهنما به شما کمک می‌کند تا فکر کنید و تصمیم بگیرید کدام قفل هوشمند را برای راه‌اندازی منحصربه‌فرد خود خریداری کنید.

قفل هوشمند چیست؟

به عبارت ساده، قفل هوشمند یک دستگاه متصل است که جایگزین قفل سنتی درب شما می‌شود و یک‌لایه امنیتی اضافی به خانه شما اضافه می‌کند. این دستگاه‌ها می‌توانند ورود بدون کلید را فراهم کنند و به روش‌های مختلفی از تلفن هوشمند گرفته تا اثر انگشت شما کنترل می‌شوند. بااین‌حال، به‌طورکلی، دستگاه‌ها به ایمن کردن خانه شما کمک می‌کنند و کار را برای شما، صاحب‌خانه، کمی آسان‌تر می‌کنند. آنها نه‌تنها به مدیریت رفت‌وآمد و جلوگیری از ورود مزاحمان احتمالی کمک می‌کنند، بلکه می‌توانند به‌عنوان آیفون‌تصویری نیز عمل کنند.

به‌احتمال زیاد قبلاً از قفل هوشمند در زندگی روزمره خود استفاده کرده‌اید. اتاق‌های هتل، ساختمان‌های اداری و اکثر املاک اجاره‌ای از نوعی قفل هوشمند استفاده می‌کنند. اکنون این فناوری در خانه در دسترس است.

چرا به خرید قفل هوشمند نیاز دارم؟

  • راحتی
  • پلتفرم‌های ایمن‌سازی اضافه شده
  • دسترسی ساده به مهمان
  • امنیت بهبودیافته است
  • دسترسی به یک کلید فیزیکی به‌عنوان پشتیبان

از جمله کلیدی‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در این دستگاه‌های کامپیوتری دیده می‌شود. یک قفل هوشمند ممکن است برای همه مناسب نباشد، اما اکثر مصرف‌کنندگان از امنیت، راحتی و کنترل بیشتری که یک قفل هوشمند می‌تواند به زندگی شما بیاورد، راضی خواهند بود.

images_1675780556_63e261cca20eb.png

دلیل تفاوت قیمت قفل‌ های دیجیتال چیست؟

شما می‌توانید کامل‌ترین امکانات را در این قفل‌ها جستجو کرده و یا به سراغ مدل‌های پایه و متداول بروید.

البته که قفل‌های دیجیتال، در مدل‌ها و رده‌های مختلفی عرضه می‌شوند و هرکدام از آن‌ها، یک‌سری ویژگی‌ها و مزیت‌ها دارند. المان‌ها و فاکتورهای زیادی نیز وجود دارد که سبب تغییر قیمت در این دستگاه‌ها می‌شود. خانواده‌های مختلف نیازهای متفاوتی دارند و احتمالاً قفلی در بازار وجود دارد که برای همه این نیازها ساخته شده است. بیایید نگاهی به برخی از محبوب‌ترین انواع قفل‌های هوشمند بیندازیم.

بلوتوث

این دستگاه‌ها احتمالاً همه‌کاره‌ترین انواع قفل‌های هوشمند هستند. هنگامی که تشخیص دهند یک قطعه خاص از تجهیزات، مانند تلفن هوشمند، در نزدیکی است، می‌توانند فعال شوند. چندین دستگاه را می‌توان ثبت کرد و پارامترهای مختلفی را می‌توان برای اینکه چه کسی و چه زمانی می‌تواند قفل در را باز کند تنظیم کرد.

بیومتریک

قفل‌های هوشمند بیومتریک با اسکن بخشی از بدن افراد و استفاده از ویژگی‌های آن برای تعیین اینکه آیا مجاز به ورود هستند یا خیر، عمل می‌کنند. متداول‌ترین پارامتر بیومتریک استفاده شده اثر انگشت است، اما قفل‌های پیشرفته‌تر می‌توانند از تشخیص شبکیه یا عنبیه استفاده کنند.

وای‌فای

این قفل‌های هوشمند معمولاً به‌عنوان بخشی از یک کیت سیستم امنیتی با یک هاب هوشمند متصل در خانه شما فروخته می‌شوند. انواع قفل‌های دیجیتال معمولاً توسط تلفن هوشمند کاربر کنترل می‌شوند و می‌توانند به‌راحتی ردیابی کنند که چه کسی می‌آید و می‌رود، بنابراین برای خانواده‌های بزرگ عالی هستند.

RFID

مانند قفل‌های هوشمند بلوتوث، قفل‌های RFID از فرکانس‌های رادیویی برای شناسایی کارت‌های که مجاز به عبور از درب هستند استفاده می‌کنند. اگر تابه‌حال در یک ساختمان اداری کارکرده‌اید، احتمالاً با این فناوری آشنا هستید.

Z-Wave

تفاوت اصلی بین اتصال Z-Wave و Wi-Fi این است که مستقیماً به دستگاه تلفن همراه شما وصل نمی‌شود. یک اتصال Z-Wave از یک هاب خانه هوشمند سازگار برای برقراری ارتباط با سیگنال دستگاه هوشمند استفاده می‌کند، سپس سیگنال را به یک فرمان قابل‌خواندن تبدیل می‌کند که روتر شما می‌فهمد. پس از اتصال، می‌توانید از هر کجای دنیا به قفل‌های هوشمند خود از راه دور دسترسی داشته باشید، آن‌ها را نظارت و کنترل کنید. قفل‌های Z-Wave لایه‌ای از امنیت در برابر هک را اضافه می‌کنند.

صفحه‌کلید

قفل صفحه‌کلید دیجیتال با تنظیم یک کد عددی خاص کار می‌کند که باید قبل از باز شدن قفل در وارد شود. این یکی از پایه‌ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های موجود در این دستگاه‌ها است.

images_1675780574_63e261de1f5e3.png

کاربردهای قفل هوشمند چیست؟

وقتی صحبت از قفل‌های هوشمند می‌شود، دو کاربرد اصلی وجود دارد: امنیت و راحتی.

همین‌طور اگر به‌طورکلی به امنیت محیط و خانه خود اهمیت زیادی می‌دهید؛ می‌توانید هرکدام از سری‌های موجود را بسته به بودجه خود خریداری کنید.

  • اجازه‌دادن به نظافتچی یا پرستار بچه از راه دور.
  • دورنگه داشتن بچه‌ها از مناطقی از خانه که نباید باشند.
  • اطمینان حاصل کنید که همه‌زمانی که می‌گویند در خانه هستند.
  • اگر وسایلی با خود همراه دارید که نمی‌توانید قفل و کلید را باز کنید، این دستگاه سطح بالای ایمنی را به شما می‌دهد
  • به شما این اطمینان را می‌دهد که اگر در راه دور هستید، همه چیز سر جای خودش است.
  • وقتی برای شام بیرون هستید، بتوانید دری را که فراموش کرده‌اید قفل کنید را از راه دور و از طریق موبایل خود مدیریت کنید.
  • اجازه‌دادن به مهمانان درحالی‌که شما آنجا نیستید.

معمولاً پایه‌ترین مدل‌های حال حاضر بازار دارای سنسور اثر انگشت، امکان مدیریت با نرم‌افزار موبایل از راه دور و استفاده از کارت مادون‌قرمز هستند.

آیا نصب قفل‌های هوشمند دشوار است؟

شما می‌توانید بسته به تنوع این محصولات، آن‌ها را در مشخصه‌های فنی متفاوت و با ویژگی‌های خیلی ارزان و پایه تا گران و خاص تهیه کنید. پس در این مورد همه چیز بستگی به بودجه موردنظر دارد. شما صرفاً به یک پیچ‌گوشتی و مته‌برقی برای نصب و راه‌اندازی نیاز خواهید داشت.

هنگامی که ما در مورد فرایند نصب صحبت می‌کنیم، دو نوع قفل هوشمند وجود دارد که باید در نظر گرفته شود: قفل درب هوشمند سازگار که از سخت‌افزار قفل موجود شما برای افزودن فناوری هوشمند به درب شما استفاده می‌کند و قفل درب هوشمند بومی که به طور کامل نیاز به یک قفل دارد. در واقع ضروری است که قفل جدیدی روی درب نصب شود.

انتخاب قفل هوشمند بر اساس بودجه و نیاز شما

فروش محصولات هوشمند خانگی در بازار، این روزها سبب شده است که توجه خانواده‌ها به استفاده از این دستگاه‌ها منعطف شود. البته همیشه تنوع مزیت خوبی در مورد یک محصول نیست؛ گاهی حتی انتخاب خیلی دقیق و حرفه‌ای نیز با مشکلات و معایب زیادی مواجه خواهد شد. فاکتورهای انتخاب و خرید گسترده و متعدد هستند. پس پیشنهاد می‌کنیم که در این زمینه، بی‌گدار به آب نزنید و بادقت عمل بیشتری خرید کنید.

قفل‌های هوشمند مزیت‌ها و ویژگی‌های مثبت زیادی دارند و در گستره‌ای وسیع، در بازار یافت می‌شوند؛ شما می‌توانید پیش از خرید این دستگاه‌ها، با مراکزی که در زمینه هوشمندسازی خانه فعالیت می‌کنند در مورد قیمت و دسته‌بندی‌های مختلف آن‌ها مشورت کنید. در این وضعیت، فروشگاه جهان اسمارت، عرضه‌کننده مستقیم انواع قفل دیجیتال تحت لیبل‌ها و برندهای مختلف و معتبر جهانی است.

موضوع مهم در مورد خرید قفل دیجیتال از این فروشگاه، امکان بررسی تنوعی وسیع از تولیدات و البته استفاده حداکثری از خدمات پس از فروش، مشاوره پیش از خرید و... خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها