ه همت دادگستری استان همدان و همکاری سازمان محیط زیست:

برگزاری پویش گسترده پاکسازی مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان همدان

رییس كميسيون خدمات شهري شوراي شهر همدان خبر داد:

تصویب 30 شاخص محیط زیستی در كميسيون خدمات شهري شورا

رییس كميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر همدان از 30 مصوبه این کمیسیون با موضوع محیط زیست خبر داد و گفت: این مصوبات به عنوان موارد شاخص برای اجرا به شهرداری ارسال شده است و شهرداری باید در راستای تحقق آن اقدام کند.
کد خبر: ۱۳۹۶۹۲۶

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علی‌اکبر نظری در جمع خبرنگاران افزود: در كميسيون خدمات شهري شورای شهر جلسه ای با حضور اعضاي کمیسیون و مديركل اداره حفاظت محيط زيست و معاونين آن اداره و نمايندگان شهرداري با موضوع آلودگی هوای شهر همدان و دوره آموزشي آشنايي با حيات وحش براي پاكبانان برگزار و مواردی مطرح و مورد بررسي شد.

نظری با بیان اینکه در این جلسه مقرر شد اقدامات شايسته‌اي در حوزه زیست محیطی صورت پذیرد، اضافه کرد: در راستاي مديريت شهری همدان بايد تدابير ويژه‌اي انديشيده شود تا بحران‌هاي پيش آمده در شهر به خوبي مديريت شود.

وی يكي از مهم ترين اين بحران ها را ورود حيوانات به حريم شهر برشمرد و اظهارداشت: به دليل تجاوز به حريم حيوانات و از بين بردن محيط زيست، این حيوانات براي تامين خوراك خود وارد حريم شهر مي شوند که در اين راستا بايد شهروندان آموزش‌هاي لازم را در خصوص حقوق شهروندي و حقوق حيوانات داده شود.

نظری با اشاره به اینکه در جامعه ما انجماد فکری وجود دارد، یادآور شد: متاسفانه در شهر همدان انجماد فكري باعث مي‌شود که آيات قرآن كريم و بيانات ائمه اطهار (ع) در خصوص حقوق حيوانات نتوانيم بهره بگيريم و اين خود چالش بوجود آورده و لازم است به آيات قرآن كريم توجه بيشتري داشته باشيم .

وی ادامه داد: درگذشته چرخه طبيعي حيات وحش به درستي صورت مي گرفت اما هم اكنون باتوجه به تجاوزات انساني و ورود به حريم زندگي حيوانات و حيات وحش اين چرخه به هم خورده است.

رییس كميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر همدان به 30 مصوبه این کمیسیون با موضوع محیط زیست خبرداد و در بیان این موارد اضافه کرد: نوسازي و بهسازي اتوبوس‌هاي شهري در اولويت شهرداري قرار گرفته و اتوبوس‌هاي فرسوده از رده خارج شوند، همچنين برای تشويق شهروندان به استفاده از اتوبوس درون شهري سرعت به مقصد رسيدن خودروها افزايش يابد .

نظری دیگر مصوبه کمیسیون را ضرورت تجهیز دوربين‌هاي نظارت شهري به سامانه ثبت تخلف بیان کرد و افزود: بر این اساس با خودروهاي آلاينده و فاقد معاينه فني باید برخورد شود .

رییس كميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر همدان تاکید کرد: آموزش شهروندي در حوزه محيط زيست بايد با همكاري و هماهنگي اداره كل محيط زيست با فوريت صورت گيرد.

وی با بیان اینکه در خصوص سكوي دفن زباله در آينده بايد تدابير لازم جهت انتقال انديشيده شود، افزود: شهرداري باید با توجه به كمبود فضاي سبز شهري تدابير لازم را بينديشد و از طرح تغيير كاربري فضاي سبز به ساير كاربري‌ها در كميسيون ماده 5 جدا خودداري کند.

رییس کمیسیون خدمات شهری و زیست محیطی شورای شهر همدان ادامه داد: چنانچه در زمينه عوارض آلاينده‌ها از دولت مبلغي كسب مي‌شود حتما رديفي در بودجه ايجاد و در موارد محيط زيستي مصرف شود و از طرف امور مالياتي نيز پيگيري لازم صورت پذيرد.

نظری با تاکید بر اینکه شهرداري در رديف بودجه سال 1402 خريد يك دستگاه پالايش سنجش آلایندگی هوا را مد نظر خود قرار دهد، بیان داشت: كسي حق تعرض به حيات وحش را ندارد و شهرداري لازم است در زمينه آموزش و فرهنگ‌سازي این مهم اقدام کند.

وی با تاکید بر افزایش رديف بودجه ترابري شهري، گفت: ضوابط بلند مرتبه‌سازي بايد رعايت شود و از متخصصين در زمينه محيط زيست و كريدورهاي هوایي همدان بهره ببريم.

نظری در خصوص روش یخ زدایی معابر شهری، تاکید کرد: شهرداري به جاي نمك‌پاشي در معابر بايد از محلول مورد تاييد متخصصين و اساتيد دانشگاهي كه كمترين آسيب را براي محیط زیست دارد استفاده كند.

نظری در ادامه با اشاره به اینکه در خصوص طرح جامع مديريت پسماند باید اقدامات شايسته‌اي صورت پذيرد، اظهار داشت: بودجه مورد نظر از منابع ( صرفه جويي در مصرف سوخت) بايد به بهسازي حمل و نقل عمومي اختصاص يابد مدیریت شهري با هماهنگي اداره كل حفاظت محيط زيست، پيگير وصول آن باشد.

وی اشاره به پيشنهاد مدير كل محيط زيست استان، تاکید کرد : ضروری است برای تخصيص وام ويژه تاكسي داران جهت تعويض خودروهاي فرسوده از صندوق ملي محيط زيست هماهنگي لازم انجام گيرد.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان اضافه کرد: با توجه به تاكيدات قبلي شوراي شهر و اداره حفاظت محيط زيست، توسعه فضاي سبز و پيگيري كمربند سبز شهرها از اولويت‌هاي شهرداري قرارگيرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها