نشست فوق العاده شورای امنیت در پی هتک حرمت مسجد الاقصی برگزار شد

همه علیه اقدام رژیم صهیونیستی

تغییر سیاست خارجی برزیل بلافاصله پس از شروع به کار دولت جدید این کشور به ریاست‌جمهوری لولا داسیلوا کلید خورده و ادامه دارد.
کد خبر: ۱۳۹۴۳۵۹
نویسنده سعید سبحانی - گروه بین‌الملل

داسیلوا که از حدود ۱۰روز قبل رسما کار خود را شروع کرده، چهره‌ای چپگراست، در‌حالی که رئیس‌جمهور قبلی برزیل یعنی ژائیر بولسونارو از سیاستمداران غربگرای برزیلی بود که به‌شدت از سوی آمریکا حمایت می‌شد. همین مسأله باعث شده بود تا در دوره او، سیاست خارجی برزیل عمدتا هم‌راستا با سیاست‌های آمریکا و برخی متحدانش از‌جمله رژیم صهیونیستی باشد. اما اکنون که داسیلوا رئیس‌جمهور شده، در حال تغییر این رویکرد است و آن‌طور که منابع رسانه‌ای در برزیل و فلسطین اشغالی خبر دادند، در یکی از اولین اقدامات، ژنرال گرسون مناندرو گالرسیا دو فریتاس را از منصب سفارت برزیل در رژیم‌صهیونیستی برکنار کرد. بر‌اساس گزارش‌ها، وزارت خارجه برزیل برکناری ژنرال گرسون مناندرو گالرسیا دو فریتاس از منصب سفارت برازیلیا در تل‌آویو را اعلام کرد.

وی از سال ۲۰۲۱ توسط ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور سابق برزیل به‌عنوان سفیر این کشور در فلسطین اشغالی مشغول به کار شده بود. به گزارش یدیعوت آحارونوت، ژنرال گرسون مناندرو گالرسیا دو فریتاس در ارتباط با موضوع فلسطین، مواضع حمایتی از رژیم صهیونیستی داشت. طبق گزارش این رسانه صهیونیستی، دولت جدید و چپگرای لولا داسیلوا در‌نظر دارد در موضوعات مهم از فلسطینیان طرفداری کند و این موضوع را مائورو ویرا، وزیر خارجه جدید برزیل هم تایید کرده است.

برکناری سفیر برزیل در فلسطین اشغالی در شرایطی انجام شده که دولت بولسونارو مواضعی به‌شدت حمایتی از رژیم‌صهیونیستی داشت و این موضوع حتی در روز انتخابات ریاست‌جمهوری هم کاملا مشهود بود. در روز انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل، همسر بولسونارو با لباس منقش به پرچم رژیم صهیونیستی در انتخابات حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها