با حضور مسئولان استانی و فعالان عرصه حمل و نقل آذربایجان شرقی؛

محصولات آریا (روغن موتور و ضدیخ) تولید شرکت پالایش نفت تبریز معرفی شد

در جلسه ای که با حضور مسئولان استانی، فعالان صنعتی، تشکل ها، اتحادیه ها و دست اندرکاران عرصه حمل و نقل آذربایجان شرقی برگزار شد، شرکت پالایش نفت تبریز، محصولات آریا، تولید این مجموعه را معرفی کرد.
کد خبر: ۱۳۹۳۹۲۶

حمایت استان از طرح های سرمایه گذاری شرکت پالایش نفت تبریز

جام جم آنلاین- آدربایجان شرقی: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به وحدت ایجاد شده در بخش های مختلف استان ابراز امیدواری کرد این وحدت موجب رشد و توسعه سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار در شأن تولیدکنندگان، صنعتگران و تاجران استان شود.

صابر پرنیان از حمایت همه جانبه استان از طرح های سرمایه گذاری شرکت پالایش نفت تبریز خبر داد و افزود: در اولین جلسه شورای عالی سرمایه گذاری استان از طرح سرمایه گذاری شرکت به مبلغ 70 همت حتما حمایت خواهد شد.

وی اتاق بازرگانی را پرچمدار حرکت سرمایه گذاری و حمایت از بخش خصوصی معرفی کرد و ادامه داد: در سراسر دنیا محیط زیست کنترل محور است اما در کشور ما به صورت استقرار محور عمل می کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به تمرکز عمده سرمایه گذاری در حوزه صنعت، معدن و تجارت را در شعاع 30 کیلومتری شهر تبریز بیان کرد: اینکه ما برای یک مجموعه مانع ایجاد کنیم صرفا برای اینکه محل استقرار آن را نامناسب می دانیم، پاک کردن صورت مسئله به جای پیدا کردن جواب است.

پرنیان هدف از برگزاری این جلسه را آشنایی فعالان عرصه حمل و نقل آذربایجان شرقی با ظرفیت های شرکت پالایش نفت تبریز دانست و اضافه کرد: برای پیشرفت کشور علاوه بر حمایت از صنایع کوچک و متوسط باید به سمت سرمایه گذاری های بزرگ پیش برویم و سرمایه گذاری های متوسط و کوچک را در زنجیره سرمایه گذاری های بزرگ قرار دهیم.

وی در خصوص محصولات آریا که تولید شرکت پالایش نفت تبریز است، گفت: این روغن کیفیت بسیار بالایی دارد و با برندهای روز کشور و جهان رقابت می کند، بنابراین باید از صنعت استان و تبریز حمایت کنیم و این محصول را که کیفیت بی نظیری دارد به دیگران معرفی کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی این استان را سبزترین استان کشور در حوزه روغن موتور دانست.

ارزش افزوده محصولات جانبی بسیار بالاست

رئیس اتاق بازرگانی تبریز در این جلسه ارزش تولید محصولات جانبی مانند روغن موتور را بسیار بالا دانست و گفت: ارزش افزوده در سراسر دنیا در این محصولات وجود دارد.

یونس ژائله ارزش بالای این محصولات را به سبب دانش بنیان بودن آن دانست و افزود: حضور دانشگاههای تبریز و صنعتی سهند در استان توانسته است کمک شایانی به صنعت آذربایجان شرقی کند.

پالایش نفت تبریز توان تامین همه نیاز کشور به روغن های صنعتی را دارد

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز با انتقاد از نحوه تعیین جریمه برای محصولاتی که آلایندگی محیط زیست دارند، گفت: باید ترتیبی اتخاذ شود تا وقتی مجموعه ای یک محصول آلاینده محیط زیست تولید می کند، فقط بابت آن محصول، جریمه شود اما در حال حاضر متاسفانه وقتی مجموعه ای یک محصول آلاینده را از روی اجبار و برای بهبود کیفیت سایر تولیدات خود تولید می کند به ازای کل فروش مجموعه را جریمه می کنند که این مساله مخالف آیین نامه است.

غلامرضا باقری دیزج با اشاره به هزینه 15 میلیون یورویی برای احداث واحد جدید تولید روغن های پایه بروزترین تجهیزات گفت: ما در آینده در قالب طرح جامع، انواع روغن های پایه را تولید خواهیم کرد که امکان تامین کل نیاز کشور را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: ما در ابتدا از مرحله بسته بندی شروع کرده ایم تا نشان تجاری خود را در کشور معرفی کنیم چرا که در آینده توازن در بازار برقرار خواهد شد و برندسازی یک ضرورت خواهد بود.
مدیرعامل پالایش نفت تبریز افزود: طبق قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری مردمی بعد از احداث پالایشگاه جدید در جهت حمایت از تولید کننده، مازاد تولید فرآورده های ویژه صادر خواهد شد.

عدم برندسازی، معضل اصلی پالایشگاههای کشور

باقری عدم برندسازی را یکی از مشکلات پالایشگاهها در حوزه بنزین و گازوئیل دانست و افزود: در حال حاضر مشخص نیست بنزینی که مصرف می کنیم به کدام مجموعه تعلق دارد، در حالیکه بهترین بنزین کشور در شمال غرب تولید می شود و باید بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی برندسازی در حوزه محصولات قابل بسته بندی را اولین قدم پالایش نفت تبریز در برندسازی معرفی کرد و گفت: در حال حاضر در گام بعدی کلیه پمپ بنزین هایی که تحت مالکیت یا نظر برند ما هستند از رنگ سازمانی شرکت پالایش نفت تبریز استفاده می کنند تا مردم بتوانند آنها را بشناسند و ما نیز مجموعه پالایش نفت تبریز را به مردم معرفی کنیم.

مدیرعامل پالایش نفت تبریز برندسازی را مستلزم فروش محصول با بسته بندی مناسب و درج نشان تجاری دانست.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها