از سوسک غول‌پیکر تا کبوتر صلح پیکاسو؛

بهترین افتتاحیه‌های تاریخ جام‌ جهانی

بالاخره انتظارات به پایان رسید و امروز بحث‌برانگیزترین میزبان تاریخ جام‌ جهانی میزبانی خود را از بزرگ‌ترین تورنمنت ملی آغاز خواهد کرد.
بالاخره انتظارات به پایان رسید و امروز بحث‌برانگیزترین میزبان تاریخ جام‌ جهانی میزبانی خود را از بزرگ‌ترین تورنمنت ملی آغاز خواهد کرد.
کد خبر: ۱۳۸۷۴۶۲
نویسنده ​​​​​​​ایمان گودرزی - گروه ورزش

افتتاحیه‌های مسابقات بزرگ ورزشی معمولا با الهام‌گرفتن از سنت‌ها و رسم و رسوم کشور میزبان برپا می‌شود و هنرمندان و چهره‌های مشهور جهانی اجرای مراسم را برعهده می‌گیرند.

مهم‌ترین بخش افتتاحیه جام‌ جهانی بدون شک آهنگ رسمی مسابقات خواهد بود که در قطر بر خلاف دوره‌های گذشته به جای یک آهنگ، چهار آهنگ به عنوان آهنگ رسمی مسابقات اجرا خواهد شد. با هم نگاهی به ۵مورد از بهترین افتتاحیه‌های جام‌های جهانی در ادوار گذشته‌می‌‌اندازیم:

اسپانیا ۱۹۸۲
افتتاحیه اسپانیا بیش از ۱۰۰ هزار تماشاگر داشت که یک رقم فوق‌العاده به‌حساب‌می‌آمد. این مراسم بیشتر با محوریت صلح برگزار شد.

اجراکنندگان در تئاتری نقش کبوتری را در زمین ورزشگاه ترسیم کردند که این طرح برگرفته از کبوتر صلح معروف پابلو پیکاسو بود و در پایان با آزاد کردن کبوترهای واقعی پیام صلح را به تمام تماشاگران افتتاحیه در سراسر جهان القا کردند.

فرانسه ۱۹۹۸
مراسم افتتاحیه جام‌جهانی فرانسه «شهر عجایب» بود، مراسمی با لباس‌های رنگارنگ، ترسیم طرح‌هایی مانند گل در ورزشگاه، لباس‌های حشرات و توپ‌های بزرگ با بادکنک‌های پرنده این مراسم را پرشورتر کرده بود. از طرف دیگر نوازندگان کوبه‌ای ژاپنی و افراد چراغ به دست به این مراسم رنگ و بوی دیگری داده بودند. بدون شک فرانسه یکی از به یادماندنی‌ترین افتتاحیه‌های جام‌جهانی را به نام خود زده است.

آمریکا ۱۹۹۴
جام‌‌های جهانی‌‌ای که در دهه ۹۰ میلادی برگزار شد آغاز کننده مسیر جدیدی در برگزاری مراسم افتتاحیه بود. از نظر بسیاری حتی افتتاحیه ۹۴ آمریکا خیلی بهتر از ۹۸ فرانسه بود. از اجراهای رنگارنگی که با طرح طاووس بودند گرفته تا پرچم‌های مختلف با رنگ‌های چشم‌نواز، هیچ کدام نمی‌گذاشتند بیننده یک ثانیه چشم از این مراسم بردارد. اما چیزی که مراسم افتتاحیه آمریکا را ویژه می کرد این بود که فرهنگ تمام تیم‌های شرکت‌کننده در این مراسم دیده می‌شد. از برزیل گرفته تا آلمان و آرژانتین همه با اجراهایی فوق‌العاده به نمایش گذاشته شد.

آلمان ۲۰۰۶
آلمان ۲۰۰۶ با فرش قرمزی که به آهستگی روی زمین پهن شد به یاد آورده می‌شود. لباس‌های سنتی، کودکان ناشنوا و پسر بچه‌ سوار بر دوچرخه که گلی را به دوستش می‌دهد صحنه‌های به یادماندنی افتتاحیه ۲۰۰۶ آلمان را رقم زدند. اما نکته جالب این برنامه حضور ۱۵۰ نفر از بازیکنانی که تا به حال قهرمان جام‌جهانی شدند روی صحنه بود.

آلمان رسما سطح افتتاحیه‌ها را یک درجه بالاتر برد این دیگر افتتاحیه نبود یک نمایشنامه‌ بی نظیر بود! تا این لحظه تصور می‌شود که آلمان بهترین افتتاحیه تاریخ جام‌جهانی را برگزار کرده است، باید ببینیم قطری‌ها تا چه حد می‌توانند مراسم خود را با شکوه برگزار کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها