title
اپل iOS ۱۶.۱.۱ را برای تمامی کاربران منتشر کرد. در حالی که یادداشت‌های انتشار برای به‌روزرسانی چیزی در مورد ویژگی‌های جدید یا تغییرات عمده نمی‌گویند، یک مورد قابل توجه برای کاربران در چین وجود دارد. در این کشور اپل نحوه عملکرد گزینه «Everyone» در ایردراپ را تغییر می‌دهد و دیگر بیش از ۱۰ دقیقه فعال نخواهد شد. درواقع قابلیت ایردراپ اکنون محدودیت زمانی در چین دارد. به‌روزرسانی جدید زمانی که کاربر انتخاب می‌کند ایردراپ را برای همه فعال کند با محدودیت زمانی مواجه خواهد شد. با این تغییر، مردم چین دیگر نمی‌توانند ایردراپ را برای همه، از جمله کاربران ناشناس برای مدت نامحدود روشن نگه دارند.
کد خبر: ۱۳۸۷۴۲۴
نویسنده مسعود شایگان - سردبیر کلیک

تغییر در نحوه عملکرد ایردراپ در iOS ۱۶.۱.۱ و iOS ۱۶.۲ beta ۲ گنجانده شده است که هر دو برای کاربران و توسعه‌دهندگان منتشر شده‌اند. همچنین این محدودیت براساس سخت‌افزار است تا نرم‌افزار. این بدان معناست که تنها مدل‌های آیفون خریداری‌شده در سرزمین اصلی چین تحت‌تأثیر این به‌روزرسانی قرار می‌گیرند. این اولین بار نیست که اپل محدودیت iOS را براساس مدل سخت‌افزاری اعمال می‌کند. به عنوان مثال، ایموجی پرچم تایوان در آیفون‌های فروخته‌شده در چین در دسترس نیست. اپل همچنین از همین روش برای محدود کردن سطح صدای دستگاه‌های خود در کشورهای اتحادیه اروپا، طبق قانون استفاده می‌کند. با این حال، وقتی صحبت از ایردراپ به میان می‌آید، مشخص نیست که چرا اپل تصمیم گرفت گزینه «Everyone» را به ۱۰ دقیقه محدود کند. برخی افراد حدس می‌زنند که تنظیم‌کننده چینی از اپل خواسته است که iOS را به‌روز کند تا از انتشار محتوای مضر و مطالب ضددولتی توسط افراد ناشناس جلوگیری کند.
این به‌روزرسانی تنها چند هفته پس از گزارش‌هایی در رسانه‌های بین‌المللی، ازجمله نیویورک‌تایمز و Vice World News منتشر شد که نشان می‌داد برخی از ساکنان چین از ایردراپ استفاده می‌کنند تا اعلامیه‌ها و تصاویری اعتراضی علیه شی جین پینگ، رهبر چین را پخش کنند. اندکی قبل از این‌که شی جین پینگ سومین دوره ریاست جمهوری خود را به دست آورد، دو بنر بر روی یک گذرگاه بزرگ در شمال‌غربی پکن نصب شد که در اعتراض به سیاست ضد کووید صفر و حکومت اقتدارگرای شی جین پینگ بود.
در سال ۲۰۱۹، کاربران از ایردراپ که فقط در فواصل کوتاه موثر است، به‌ویژه در میان تظاهرکنندگان ضددولتی در هنگ‌کنگ به طور مرتب از این ویژگی برای فرستادن پوسترها و آثار هنری رنگارنگ به مسافران مترو استفاده می‌کردند. واکنش رسانه‌های چینی در مورد به‌روزرسانی نرم‌افزار متفاوت بود. وبسایت خبری Sohu.com نوشت که این ویژگی برای رفع مشکل خاص مسافران مترو و اتوبوس‌هایی که پیام‌های مزاحم دریافت می‌کنند، طراحی شده است اما برخی دیگر از اپل در شبکه‌های اجتماعی چینی انتقاد کردند. این غول فناوری قبلا هم اپلیکیشن وبسایت تجاری Quartz را از فروشگاه خود در چین به دلیل «نگرانی‌های محتوایی» در جریان تظاهرات ۲۰۱۹ در هنگ‌کنگ حذف کرد. 

 

شروع رقابت با گوگل در موتور جست‌وجو


اپل هنوز راه‌های زیادی در پیش دارد تا بتواند با موتور جست‌وجوی خود در مقابل گوگل قرار بگیرد. همان‌طور که توسط The Information گزارش شده است، تعدادی از مهندسان تیم جست‌وجوی اپل شرکت را به مقصد گوگل ترک کرده‌اند. براساس این گزارش، بسیاری از کسانی که شرکت را ترک کردند، قبلا در شرکت رقیب بودند، بنابراین به نظر می‌رسد مهندسان بین این دو غول فناوری در حال تبادل هستند. به‌نظر می‌رسد این خروج به‌طور خاص از سوی بنیانگذاران Laserlike باشد، یک استارت‌آپ جست‌وجو که در سال ۲۰۱۸ توسط اپل خریداری شد. این استارت‌آپ که توسط سه مهندس جست‌وجوگر سابق گوگل تأسیس شده است، وبسایت‌ها را براساس علایق و سابقه مرور به افراد توصیه می‌کند. اپل این شرکت را در تلاشی برای تقویت قابلیت‌های جست‌وجوی خود در سیری و اسپات‌لایت خریداری کرد. براساس این گزارش، سرینیواسان ونکاتاچری یکی از بنیانگذاران Laserlike، پس از خرید، مدیر ارشد تیم جست‌وجوی اپل شد. تیمی که به گفته «یک فرد با دانش مستقیم از ساختار» تقریبا از ۲۰۰ نفر تشکیل شده است.

 

 آنها به Google برمی‌گردند


این کارمندان علی‌رغم این‌که در چهار سال گذشته برای این شرکت کار کرده‌اند، بنیانگذاران Laserlike اپل را رها کرده به گوگل برمی‌گردند. این موضوع جاه‌طلبی اپل را برای بهبود سیری و اسپات‌لایت بازمی‌گرداند. در ادامه این گزارش آمده است تیمی که آنها را ترک کردند به آرامی در حال توسعه قابلیت‌های جست‌وجویی است که ممکن است با گوگل رقابت کند.
سال‌ها شایعه شده بود که اپل در حال کار روی موتور جست‌وجوی خود برای رقابت با گوگل است هرچند این شرکت در مورد آن همواره ساکت بوده، گوگل همچنان سالانه حدود ۱۵ میلیارد دلار به عنوان موتور جست‌وجوی پیش‌فرض آیفون پرداخت می‌کند.
آخرین اقدام اپل اضافه کردن دکمه جست‌وجوی اسپات‌لایت در پایین صفحه اصلی در آیفون با iOS ۱۶ بود. 
اکنون، به جای این‌که برای ورود به اسپات‌لایت نیاز به کشیدن انگشت از صفحه اصلی به پایین باشد، کاربران می‌توانند به‌سادگی بر روی سرچ در پایین صفحه نمایش ضربه بزنند. این یک تغییر کوچک است اما تغییری که نشان می‌دهد اپل از شما می‌خواهد از قابلیت جست‌وجوی روی اپل استفاده کنید به جای آن‌که به کروم سر بزنید. 

ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها